Blij na 8 maand wachten - eerste ervaringen

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BartEW
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12.04.2019 - 21:47
Locatie: Deinze

Na 8 maand wachten was hij er eindelijk! :-)

XC40 T3 Geartronic Inscription MY2020 Denim blue, premium audio pack, intellisafe pro pack, park assist pack, versatility pro pack, light pack, winter pack, winter pro pack, luxury seat pack, Xenia’s pack, DAB+, trekhaak

Heel blij met mijn nieuwe XC40!

Eerste ervaringen:
* Heel hoog verbruik in het begin, 10,1 l/100km. Zit nu aan bijna 1000 km en het is geleidelijk aan het zakken, zit nu rond de 7,7 l/100KM
* Rijdt heel aangenaam en zo stil! Was bang dat de T3 niet genoeg kracht zou hebben maar voor mij is die 163 PK meer dan voldoende
* Pilot assist: handig hulpmiddel maar je moet toch zelf nog oplettend blijven. Wanneer je bvb tegen 80 per uur een scherpere bocht nadert gaat hij niet vanzelf afremmen op voorhand, en ik vrees dat hij uit de bocht zou vliegen - moet toch nog altijd zelf remmen in zo’n geval.
* DAB+ werkt perfect, heel zuivere radio ontvangst en samen met de Harman Kardon luidsprekers heel goeie geluidskwaliteit
* Ik rij voor het eerst met een automatische versnellingsbak. Even wennen maar toch wel heel comfortabel. In de file zitten is nu een stuk relaxter dan vroeger
* Met de voetbeweging achteraan de koffer openen lukt niet altijd direct, moet nog het goeie plekje vinden denk ik
* Park assist is wel handig. Een keer zat hij er helemaal naast, maar anders wel al paar keer goed mee geparkeerd
* Apple app: zo handig om op afstand een adres te kunnen doorsturen, lichten besturen, auto vergrendelen. Denk dat het ook handig zal zijn deze winter als ik op afstand de verwarming kan aanzetten :-)

Dus, alles bij elkaar heel blij met mijn nieuweling! Heb al heel wat verschillende merken gehad maar dit is mijn beste totnutoe.

Straks nog Apple CarPlay uitproberen! :-)
Volvo XC40 T3 Geartronic met premium audio pack, intellisafe pro pack, park assist pack, versatility pro pack, light pack, winter pack, winter pro pack, luxury seat pack, xenium pack, trekhaak, DAB+
Gebruikersavatar
Kurt1975
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
Locatie: Hasselt

Leuk, die eerste ervaring. Verbruik zal nog wel wat zakken, maar verwacht geen wonderen. DAB+ in combinatie met HK is idd top.
Voetopening gaat hier perfect, geen missers te bekennen. Even de plaats te weten komen.
Veel plezier met je volgepakte XC40.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Plaats reactie

Terug naar “XC40”