Automaat erg schokkerig

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
gtest
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 02.05.2018 - 13:07

Hoe zijn de resultaten (schokken?) na de software updates?
XC40 T4 R-design (allmost) full option

Audi Q3
Opel Insignia (the best)
Opel Vectra
VW Passat (the worst)
Audi 80
BMW 525d
Mercedes 300D
Opel Kadett (verschillende)
Opel Rekord (verschillende)
Opel Manta A (de mooiste)
R6 renault [/size]
...
Gebruikersavatar
Luc VG
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2018 - 19:26

gtest schreef: 06.06.2019 - 19:16 Heeft iemand dit ook, dat bij de eerste paar honderd meters de automaat erg schokt. Nadien is de werking normaal.
Ik heb dit steeds voor wanneer m'n T4 lang heeft stilgestaan, bv na een nacht.
heb ik ook en er is niet direct een oplossing voor volgens dealer.
gtest
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 02.05.2018 - 13:07

Luc VG schreef: 07.11.2019 - 22:53
gtest schreef: 06.06.2019 - 19:16 Heeft iemand dit ook, dat bij de eerste paar honderd meters de automaat erg schokt. Nadien is de werking normaal.
Ik heb dit steeds voor wanneer m'n T4 lang heeft stilgestaan, bv na een nacht.
heb ik ook en er is niet direct een oplossing voor volgens dealer.
Deze week stond m'n Xc40 weer paar een dagen bij de dealer.
Is een gekende issue bij Volvo...maar nog geen oplossing. Reed intussen rond met een V90 automaat en die had geen last van schokken.

Terwijl de auto daar was hebben ze Gelukkig ook de volledige Hvac-unit onder het dashboard vervangen voor ook een gekend probleem : het rammel en reutel-geluid.
XC40 T4 R-design (allmost) full option

Audi Q3
Opel Insignia (the best)
Opel Vectra
VW Passat (the worst)
Audi 80
BMW 525d
Mercedes 300D
Opel Kadett (verschillende)
Opel Rekord (verschillende)
Opel Manta A (de mooiste)
R6 renault [/size]
...
ET1812
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 23.05.2018 - 14:21

Geen last van schokken. Deze week de winterbanden laten steken en ineens de laatste update van oktober laten uploaden.
Gebruikersavatar
Woefdram50
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 07.04.2018 - 13:14

Ik heb ook bij de koude start de eerste 100 m dat hij schokkerig optrekt. Lijkt wel of de motor niet goed is afgesteld. Is na 100 m wel weg en treedt niet meer op. Is alleen bij hele koude motor. Hij gaat deze week weer 2 dagen naar de dealer en zal dit euvel ook even onder hun aandacht brengen.
gtest
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 02.05.2018 - 13:07

Woefdram50 schreef: 25.11.2019 - 13:25 Ik heb ook bij de koude start de eerste 100 m dat hij schokkerig optrekt. Lijkt wel of de motor niet goed is afgesteld. Is na 100 m wel weg en treedt niet meer op. Is alleen bij hele koude motor. Hij gaat deze week weer 2 dagen naar de dealer en zal dit euvel ook even onder hun aandacht brengen.
Hey Woefdram,
Zeker vermelden aan je dealer en vragen om daar een officiële case van te maken.
Met hoe meer we dit melden hoe sneller er misschien een oplossing volgt.
Zelf denk ik, dat het de T4 motor ook zou kunnen zijn, want nu het kouder is ervaar ik dit probleem veel erger.

Keep us Posted moest je iets te weten komen.
XC40 T4 R-design (allmost) full option

Audi Q3
Opel Insignia (the best)
Opel Vectra
VW Passat (the worst)
Audi 80
BMW 525d
Mercedes 300D
Opel Kadett (verschillende)
Opel Rekord (verschillende)
Opel Manta A (de mooiste)
R6 renault [/size]
...
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Mijn S40 D5 Geartronic schokte de eerste 100 meter ook wel eens.

Ik denk dat geen enkele verbrandingsmotor ideaal/soepel rijdt als hij nog koud is.

Dan moet je elektrisch gaan rijden.
Warhoofd
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.08.2019 - 15:37

Ik ben sinds 7 november j.l in het bezit van een xc40 T4 en ik heb nu dit ook al 2 keer meegemaakt. Na aanleiding van wat ik hier heb gelezen ga ik de dealer maar eens een mailtje sturen om dit aan te kaarten.
XC40 T4 R-design
Inscription bursting blue
10/2019
Aloiss
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.02.2019 - 16:27

Goedemorgen, bezit een XC40 T3 sinds begin juli dit jaar, 20.000 km op de teller en wisselend tevreden. Al een tijd heb ik last dat de versnelling soms even blijft hangen bij vooral snelweggebruik. Ook na recente update niet echt verbetering. En heel vervelend, gisteren had de auto het bij elke overgang van versnelling en kreeg ik de melding ´motorsysteem, vermogen verlaagd' met schildpad. Net gecontroleerd en de melding staat er nog steeds. Maandag maar langs de dealer.

Afbeelding
Warhoofd
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.08.2019 - 15:37

Ik heb afgelopen weekend de auto laten uitlezen bij de garage maar er werden geen bijzonderheden waargenomen.
Ik was volgens hun de eerste met dit probleem. Ze hebben de auto voorzien vd laatste updates, kijken of de issue nu wegblijft.
XC40 T4 R-design
Inscription bursting blue
10/2019
Aloiss
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.02.2019 - 16:27

Aloiss schreef: 14.12.2019 - 11:22 Goedemorgen, bezit een XC40 T3 sinds begin juli dit jaar, 20.000 km op de teller en wisselend tevreden. Al een tijd heb ik last dat de versnelling soms even blijft hangen bij vooral snelweggebruik. Ook na recente update niet echt verbetering. En heel vervelend, gisteren had de auto het bij elke overgang van versnelling en kreeg ik de melding ´motorsysteem, vermogen verlaagd' met schildpad. Net gecontroleerd en de melding staat er nog steeds. Maandag maar langs de dealer.

Afbeelding
In mijn geval bleek het een kapotte bougie te zijn. Ik reed in sommige gevallen op 2 cilinders. Vanmorgen hebben ze een nieuwe bougieset erin geplaatst en het rijdt weer super.
Gebruikersavatar
Woefdram50
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 07.04.2018 - 13:14

gtest schreef: 25.11.2019 - 22:20
Woefdram50 schreef: 25.11.2019 - 13:25 Ik heb ook bij de koude start de eerste 100 m dat hij schokkerig optrekt. Lijkt wel of de motor niet goed is afgesteld. Is na 100 m wel weg en treedt niet meer op. Is alleen bij hele koude motor. Hij gaat deze week weer 2 dagen naar de dealer en zal dit euvel ook even onder hun aandacht brengen.
Hey Woefdram,
Zeker vermelden aan je dealer en vragen om daar een officiële case van te maken.
Met hoe meer we dit melden hoe sneller er misschien een oplossing volgt.
Zelf denk ik, dat het de T4 motor ook zou kunnen zijn, want nu het kouder is ervaar ik dit probleem veel erger.

Keep us Posted moest je iets te weten komen.
Auto is bij de dealer geweest. Is niets aan gedaan.
Heb ook nog een ander probleem waarvoor de auto al 4x voor terug is geweest en wat maar niet kan worden opgelost, claim ligt nu zelfs in Zweden.
Al met al niet echt tevreden met de XC40 ☹️
Gebruikersavatar
kitesem
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 26.12.2017 - 12:52

Ik heb inmiddels ook de software update uit laten voeren (T5) en het onregelmatig toerental bij het wegrijden na een koude start, is zo goed als verdwenen. Tevens is het wegrijden na stilstand met behulp van de automatische parkeerrem, ook veel soepeler geworden. Symbolen voor start/stop en Pilot assist zijn ook duidelijker. Goede update.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”