Onderhoudskosten XC40 benzinemotor

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
duvellover
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 27.10.2007 - 20:50

Na één jaar en 24.000 km, mijn D3 'binnen' gebracht voor een eerste onderhoud: 357€
Was toch even slikken: eigenlijk enkel olie, filter(s), reinigen van de voorruit (!) en een software update. Al bij al moest ik 1,5u wachten..
Ik hou m'n hart vast als er ooit eens 'serieuze' kosten, moesten, aankomen..
Ik heb géén lease bak en moet alles uit eigen zak betalen.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

ook na iedere +/- 46000km....blokken en schijven?
Dat is wel vrij kort.
Dat de achterremmen sneller slijten dan de voorremmen herken ik wel, mijn XC70 doet dat ook. Dit heb ik bij geen enkel ander merk tot nu toe ervaren.

Bij de Skoda Fabia van mijn vrouw waren de voorremmen bij 48.000km geheel versleten, de metaaldelen vielen gewoon van de schijven af. Volgens de dealer volstrekt normaal en geen garantiewerk. Ik heb toen een aftermarket set van Delphi laten monteren bij de garage op de hoek. Deze zitten er al 120.000km onder. Mijn vermoeden is dat bij Skoda toentertijd een overijverige inkoper een leverancier het vel over de oren heeft getrokken. Maar bewijzen kan ik het natuurlijk niet.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Koendp
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 20.10.2013 - 22:19

Is het slijten van de achterrem niet te wijten aan het gebruik van de adaptieve cruise control? Als ik me goed herinner remt die enkel op de achterwielen? Het is de eerste keer dat ik hoor dat de achterblokken eerder afslijten dan de remblokken voor.
Volvo S60 2012 D5 GT
ex: S40 2005 D2.0
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Koendp schreef: Is het slijten van de achterrem niet te wijten aan het gebruik van de adaptieve cruise control? Als ik me goed herinner remt die enkel op de achterwielen? Het is de eerste keer dat ik hoor dat de achterblokken eerder afslijten dan de remblokken voor.
Dan zouden andere types met ACC er ook last van moeten hebben, toch?
Ik heb het nog niet eerder gehoord mbt de XC40 en ook niet vd andere types
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
Volvoduck
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 20.03.2018 - 10:45

Volvoduck schreef:
Jelmer de Jong schreef:
Volvoduck schreef: gisteren een dringend bezoek onderhoud moeten laten uitvoeren omdat de achterste remmen een schurend lawaai gaven:

gegevens km stand 46.000km : resultaat remblokken versleten ??? en NIEUWE REMSCHIJVEN omdat deze ook al te ver ingesleten waren en dit na AMPER 46.000km.....da beloofd prijs van deze grap : € 366,25 !!!!! aub !!! :sick: :sick: :sick:

me not happy !!!!
Als de blokken niet op tijd vervangen worden krijg je staal op staal contact en dat vinden die schijven niet zo leuk. Blijft natuurlijk de vraag of je na 46K al vervangende remblokken nodig hebt…
nog een bijkomend gegeven...van die 46000km zijn er zeker 35000 op de autoweg en dan nog in ritten van +/- 500 à 600km (trajecten België - Nederland- België)
bericht gekregen van VOLVO België: ik krijg de remschijven terugbetaald....wegens abnormale slijtage... :happy:
Gebruikersavatar
Volvoduck
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 20.03.2018 - 10:45

Volvoduck schreef:
Volvoduck schreef:
Jelmer de Jong schreef: Als de blokken niet op tijd vervangen worden krijg je staal op staal contact en dat vinden die schijven niet zo leuk. Blijft natuurlijk de vraag of je na 46K al vervangende remblokken nodig hebt…
nog een bijkomend gegeven...van die 46000km zijn er zeker 35000 op de autoweg en dan nog in ritten van +/- 500 à 600km (trajecten België - Nederland- België)
bericht gekregen van VOLVO België: ik krijg de remschijven terugbetaald....wegens abnormale slijtage... :happy:
Creditnota ontvangen ter waarde van € 281,37 :D
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Erikho schreef: Dan zouden andere types met ACC er ook last van moeten hebben, toch?
Ik heb het nog niet eerder gehoord mbt de XC40 en ook niet vd andere types
Het zal eerder de elektronische handrem zijn. Ik ben er twee keer voor terug geweest omdat je met open ramen duidelijk schurend geluid hoorde en elke andere auto die op dat moment op de brug stond had hetzelfde.
ET1812
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 23.05.2018 - 14:21

@ Volvoduck: schoon geste van Volvo! En maar normaal ook...
ET1812
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 23.05.2018 - 14:21

Vandaag tweede onderhoud op 35000 Km. Achterste remblokken waren op! Garage gaat nu kijken om ze onder garantie te laten vervangen. Ik weet van mezelf dat ik een heel zuinige remmer ben. Bij mijn vorige wagens kon ik gerust 100.000 km doen alvorens te moeten vervangen. Wat er nu loos is weet ik echt niet. En de garage kan er ook geen verklaring voor geven.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27077
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Was het niet zo dat de Auto Pilot veel remt op de achterremmen?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
ET1812
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 23.05.2018 - 14:21

Dat kan, maar ik gebruik die speeldinges bijna nooit.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Over prijzen van een onderhoudsbeurt gesproken. Mij werd verteld door de Volvo-dealer dat de jaarlijkse beurt voor de XC 40 rond de € 440,- kost.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Persoonlijk vind ik dat veel te veel geld voor een simpele onderhoudsbeurt.
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

Al eens gekeken naar Private Lease ? Zodra je auto hebt bij koop is die al stuk minder waard. Eindbedrag Private Lease goedkoper en je hoeft geen bedrag vooraf te betalen . Onderhoud is inclusief. Bij normaal rijden en onderhoud ben je in 4 jaar tijd goedkoper uit met een maandelijks bedrag. Na 1 jaar kan het zomaar zijn dat bepaalde kosten heel onverwachts hoog zijn na aankoop .
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
rna
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 24.12.2019 - 15:31

Heb uitgebreid zitten rekenen, maar private lease is absoluut niet goedkoper als zelf kopen. Het kan goedkoop zijn als je weinig rijdt, maar bedenk dat je aan het einde van de rit niets over houdt. Wordt bevestigd door diverse onderzoeken, private lease is aantrekkelijk als je nieuw wilt rijden maar niet het geld hebt om zelf te kopen.
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

Toch is het zo . Bron: o.a. ANWB
Ik had contract voor 4 jaar. Halverwege onderhandelt met dealer. Die koopt auto op en ik begin weer met nieuw contract.
Stel ik had gekocht dan moest ik onderhoud zelf betalen.
Hoe rekent u als ik vragen mag ?
Indien ik zelf gekocht had was ik al een bedrag kwijt zodra ik bij de dealer weg reed met nieuw.
Ik heb de maandbedragen opgeteld en zou na 4 jaar tijd ( rekening houdende met restwaarde stuk goedkoper uit zijn.
Dat komt omdat je alleen maar geld krijgt bij een inruil ( vaak alleen duurder model ).
Koop je niets nieuws dan is je restwaarde veel lager.
Inruilwaarde is selectief en staat los van restwaarde.
Bovendien neemt men auto niet als je niets in de plaats koopt.
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
rna
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 24.12.2019 - 15:31

Ja dat snap ik dat ANWB dat zegt, daar kun je zelf ook auto's leasen! Net als de consumentenbond, wij van WC eend....

De argumenten van ANWB:
1. Schaalvoordeel, dat klopt; de auto wordt goedkoper ingekocht dan ik als consument kan kopen. Echter, ook ik betaal niet de catalogusprijs (heb op mijn XC40 behoorlijk wat korting kunnen krijgen, die samen met de premies oploopt tot zo'n 8000 euro).
2. Verzekering, ik ben spotgoedkoop verzekerd via mijn werk.
3. Onderhoud, ik betaal alleen de standaard onderhoudskosten. Alles wat vervangen moet worden gaat onder garantie, voordeel van nieuw.
4. Reparatie, idem. Ik rijd al heel mijn leven nieuw, heb nog nooit iets hoeven betalen aan reparatiekosten
5. Motorrijtuigenbelasting, jij betaalt net zoveel als ik. Alleen bij jou zit het al in je maandprijs
6. Verkoopwaarde, Ja een auto is snel minder waard. Als je - zoals ik - altijd nieuw koopt, heb je een hoge verkoopwaarde. Ik heb bij mijn vorige auto ook gerekend voor private lease, nu ik definitief weet wat de verkoop waarde is kan ik berekenen of ik beter had kunnen leasen. Het scheelt me bijna 10.000 euro (in mijn voordeel) dan de prijs die ik kwijt was om hem 48 maanden te leasen.

Daarnaast zijn er nog veel meer redenen voor mij om het niet te doen: ik zit nergens aan vast, ik weet waar ik aan toe ben, ik heb geen BKR registratie, de auto is echt van mij en ik koop geen spullen waar ik het geld niet voor heb. Heb je trouwens wel eens gekeken naar je eigen risico bij een schade?

Overigens kan het zeker zo zijn dat private lease in sommige gevallen goedkoper is, maar als je net als ik 25.000 km per jaar rijdt, winterbanden wilt, leuke opties en dito velgen.... dan is private lease totaal niet interessant. Overigens roep je nogal veel over geld overhouden of niet bij verkoop van je eigen auto. Hoeveel geld hou jij over als je je auto weer inlevert na 4 jaar? Of na 8 jaar? Juist ja!

Maar voor ieder wat wils!
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

rna schreef: 04.08.2020 - 17:30
Overigens kan het zeker zo zijn dat private lease in sommige gevallen goedkoper is, maar als je net als ik 25.000 km per jaar rijdt, winterbanden wilt, leuke opties en dito velgen.... dan is private lease totaal niet interessant. Overigens roep je nogal veel over geld overhouden of niet bij verkoop van je eigen auto. Hoeveel geld hou jij over als je je auto weer inlevert na 4 jaar? Of na 8 jaar? Juist ja! Maar voor ieder wat wils!
Precies. Ze hebben mij ook voorgesteld om te leasen. Maar ik rij amper 10.000 km per jaar, en wil me nergens aan binden. En met deze XC 40 hoop ik wat langer te doen. Ik ruilde altijd na 3-4 jaar in voor nieuw
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

Volvoduck schreef: 24.10.2019 - 08:40
Volvoduck schreef:
Volvoduck schreef: nog een bijkomend gegeven...van die 46000km zijn er zeker 35000 op de autoweg en dan nog in ritten van +/- 500 à 600km (trajecten België - Nederland- België)
bericht gekregen van VOLVO België: ik krijg de remschijven terugbetaald....wegens abnormale slijtage... :happy:
Creditnota ontvangen ter waarde van € 281,37 :D
Fijn dat het garantie betreft. Alleen de oorzaak is ook belangrijk want anders zit u er over tijdje weer mee.
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Plaats reactie

Terug naar “XC40”