Vibraties XC40 T4

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Jan XC40 R-T4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02

rikvanbeek schreef: @Jan XC40 R-T4 Ben erg benieuwd naar de resultaten en wat ze er aan gaan doen.
@dof250 3 a 4 weken de auto bij de importeur? en dan zonder resultaat weer terugkrijgen. Dat is uiterst vreemd. Wat is zegt de importeur/dealer bij teruggave, dat ze niet kunnen oplossen? Waarom houden ze de auto niet tot ze opgelost hebben?
Ik denk dat je het niet helemaal goed gelezen hebt.
Hij zegt dat hij in totaal zijn auto zo'n 3-4 weken kwijt geweest is, bij de dealer, en dat hij nu bij de importeur staat.
En hij hoopt dat de importeur nu wel met een oplossing komt. ^_^
Ik zie sterke paralellen met mijn verhaal :(
Laatst gewijzigd door Jan XC40 R-T4 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

Excuus idd niet goed gelezen. Vermoedelijk is de volgende stap bij die van mij dat de auto ook naar importeur gaat... ik zou vorige week bericht krijgen maar nog niets gehoord.
Gebruikersavatar
raystef
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03

rikvanbeek schreef: Omdat het blijkbaar niet alle auto’s treft ben ik benieuwd naar de productie/afleverdata van de auto’s. De mijne afgeleverd 1 augustus. Demoauto van dealer was van ongeveer zelfde periode.

Test met touringcar was idd met 105km/h op cruisecontol. Van erachter naar linkerbaan. Zelfde test achter snelle paardenvrachtwagentje met 120. Beide gevallen achter voertuig geen resonantie, vrije lucht wel...
Dus toch naar jouw mening een aerodynamisch probleem. Het zou wel eens best allemaal kunnen.
Vraag is alleen waarom iedereen het dan niet heeft :-/
Andere spoiler vooraan misschien?
HP5
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18.11.2018 - 20:16

Wordt met resonantie vooral een lage toon bedoeld, of eveneens trillingen op het stuur?
Is er gekeken naar panoramadaken? Als je het dak tijdens het rijden op bijv. de autoweg open zou hebben en je drukt het verende gedeelte naar beneden, dan ervaar je enorme drukgolven. De panoramadaken zijn vaak onjuist afgesteld zag ik op het uk forum.
Ook denk ik aan de innovatieve airwoofer in de XC40. Zou deze de drukgolven die ontstaan boven 100km/h in de motorruimte, kunnen doorgeven aan de cabine?
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

In het begin dachten we aan ongebalanceerde wielen en trillend stuur. Inmiddels denk ik dat gewoon de hele auto trilt, dit is merkbaar soms als de sleutels in een van de vakjes liggen en rammelen.

Resonantie lijkt op het wapperen van de wind als een raam een stukje open staat, en klinkt alsof er een stukje in de band zit wat ritmisch terugkomt.

Vandaag contact gezocht met de garage, had al twee weken niets meer gehoord na laatste bericht. Volvo heeft de garage opdracht gegeven met meer andere demo auto's te gaan rijden om uit te zoeken of "het een producteigenschap" of incidenteel voorkomend probleem is. Hoop op het laatste, gesteund door mede forumleden die stellen geen resonantie te ervaren, want dan is het oplosbaar. Moet zeggen dat er weinig tot geen openheid wordt gegeven rondom deze issue, de garage is behulpzaam, maar inhoudelijk wordt er niets gedeeld. Ook is er nog geen zicht op een oplossing...

Blijf er bij dat het bij mijn auto onacceptabel en zeer storend is. Iedere passagier beaamd dit ook. Het lijkt achterin sterker dan voorin. Tot op heden ben ik nog zeer meegaand met de garage en sta open voor de intentie tot oplossen, maar inmiddels kom ik wel op het punt dat 5 jaar ergeren aan deze auto ook geen optie is.

Ben ook zeer benieuwd naar de gebruikers waarvan de auto wel naar de importeur is wat daar mee gebeurd. Er vanuit gaande dat we hetzelfde probleem bedoelen.
Laatst gewijzigd door rikvanbeek op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan XC40 R-T4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02

Die van mij is gisteren morgen om 9:07 uur bij de importeur buiten op het parkeerterrein in Beesd stil gezet.
Toch handig zo'n app waarin je kunt zien waar hij staat en wanneer er mee gereden wordt.... :D
Daar staat hij nu al twee dagen stil op dezelfde plek. :(
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

Jan XC40 R-T4 schreef: Die van mij is gisteren morgen om 9:07 uur bij de importeur buiten op het parkeerterrein in Beesd stil gezet.
Toch handig zo'n app waarin je kunt zien waar hij staat en wanneer er mee gereden wordt.... :D
Daar staat hij nu al twee dagen stil op dezelfde plek. :(
Dat de auto nog op dezelfde plek staat betekent niet alles.
In het begin had ik problemen met de internetverbinding. In de garage is toen de software uitgelezen en bijgewerkt. Om de een of andere reden is toen de VoC-verbinding in de auto verbroken geweest.
Toen de auto 's-avonds bij mij thuis voor de deur stond (dus niet meer bij de garage), checkte ik mijn VoC app; volgens die app stond de auto nog bij de garage, met de ramen open en de deur niet op slot.
Pas nadat ik de VoC-verbinding in de auto weer had geactiveerd, gaf de app de juiste locatie en de juiste status aan.
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
Gebruikersavatar
Jan XC40 R-T4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02

Vanmiddag tussen 13:20 en 13:45 is er voor het eerst weer mee gereden.
Een rit van 33,2 km.
Ik neem aan dat dit opnieuw een rit was om het fenomeen zelf vast te stellen.
Nu staat hij binnen bij de Importeur met het raam open.
Er is een begin. :-|
Laatst gewijzigd door Jan XC40 R-T4 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
dof250
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 23.05.2018 - 15:33

Mijn auto was vorige week al eens in Beesd geweest en is daar sinds dinsdag weer opnieuw. Sinds aankomst is hij volgens de app niet meer aangeraakt.

Zoals hierboven ook al gezegd lijkt er weinig informatie rond het probleem... De angst bekruipt me steeds meer dat ik aan het eind van het liedje te horen krijg dat het een "producteigenschap" is en dat het binnen de marges valt. En zoals Rik ook al aangeeft vind ik het ook onacceptabel en zit ik niet te wachten op 5 jaar ergernis dus dan zullen we toch in gesprek moeten...

Eerst maar afwachten waar Beesd mee terug komt, maar heb toch het idee dat als we op dit forum al een aantal members hebben met problemen dat het wereldwijd een groter issue is en er wellicht grote aantallen trillende XC40's bij de importeur staan nu...
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

dof250,

Laten we even duidelijk zijn. Vanochtend me weer kapot geërgerd aan het getril op de snelweg. Dit is totaal onacceptabel en absoluut niet weg te zetten als producteigenschap. Ze lossen het maar op, of zetten maar een andere auto neer. Het duurt bij mij nu al vanaf augustus... hoog tijd voor een oplossing.
Laatst gewijzigd door rikvanbeek op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
dof250
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 23.05.2018 - 15:33

rikvanbeek schreef: dof250,

Laten we even duidelijk zijn. Vanochtend me weer kapot geërgerd aan het getril op de snelweg. Dit is totaal onacceptabel en absoluut niet weg te zetten als producteigenschap. Ze lossen het maar op, of zetten maar een andere auto neer. Het duurt bij mij nu al vanaf augustus... hoog tijd voor een oplossing.
Helemaal mee eens! Ik vind het ook onacceptabel, maar krijg nog niet de indruk dat ze weten waar het vandaan komt...
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Denk ook echt dat het exemplarisch is en geen algemene klacht.
Ik heb er totaal geen last van, en meerdere op het forum hebben geen problemen.

Hoop echt dat ze de oorzaak vinden en voor je oplossen, ik zou er ook gek van worden.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

@dof250

Dat men niet lijkt te weten wat de oorzaak is, wil nog niet zeggen dat het ons probleem is. Als ik een TV koop en het beeld flikkert bij snelle beeldwisselingen dan breng ik hem terug of ruil ik hem om onder garantie.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

rikvanbeek schreef: @dof250

Dat men niet lijkt te weten wat de oorzaak is, wil nog niet zeggen dat het ons probleem is. Als ik een TV koop en het beeld flikkert bij snelle beeldwisselingen dan breng ik hem terug of ruil ik hem om onder garantie.
Is het je eigen auto of een bedrijfs of lease wagen ?
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

Zakelijk gekochte auto. Maar dat doet niets af aan non-conformiteit.
Laatst gewijzigd door rikvanbeek op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

rikvanbeek schreef: Zakelijk gekochte auto. Maar dat doet niets af aan non-conformiteit.
vraag was meer bedoelt of je anders via een leasemij stelling zou moeten nemen maar dat hoeft dus niet. Overigens is voor zover ik weet het kunnen beroepen op non conformiteit bij een zakelijke transactie geen zekerheid zoals dat die wel is voor particulieren maar zover zou het zeker niet moeten komen. Als de klacht is zoals jij hem omschrijft en daarbij ook nog reproduceerbaar dan moet daar gewoon een oplossing voor worden gevonden en dat zal naar mijn stellige overtuiging ook zeker gebeuren.
duvellover
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 27.10.2007 - 20:50

Bij mijn D3 automaat( geleverd 22 oktober, 4000km nu) geen enkel probleem.
Uiterst stil en best zuinig (gem. 5.8)
Gebruikersavatar
Jan XC40 R-T4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02

Die van mij staat weer bij de dealer zie ik.
Er is in totaal zo'n 150 km me gereden door de Importeur.
Nog niets gehoord van de dealer...…..
Ben benieuwd.
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
Gebruikersavatar
raystef
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03

rikvanbeek schreef: Zakelijk gekochte auto. Maar dat doet niets af aan non-conformiteit.
Totaal mee eens !
Enkel en alleen krijg ik vb bij mijn dealer het niet aan zijn verstand om een KLACHTENNOTA te maken naar Volvo Gent. Je voelt echt die terughoudenheid bij de dealer....
Het probleem blijft bij mij op 110 en een 123km/u

Misschien kunnen we even opgeven welk type wagen we hebben en misschien daar een clue in vinden voor de trillingen ?

heb een schuifdak
Motor D4 AWD (of zijn het hier allemaal T4-en ;) )
automaat
geen speciale spoiler of zijspoilers
Laatst gewijzigd door raystef op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”