Vibraties XC40 T4
- raystef
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03
Bij mijn XC40 D4 AWD ook dezelfde miserie....
Alles al geprobeerd in garage maar blijft trillen. Ik heb hun al gezegd dat het niet aan de velgen of banden ligt maar eerder aan de assen/aandrijving/frame/eigenfrequentie van de hele wagen.
Trouwens iemand bij volvo die meegereden was om het probleem aan te voelen zei me zelf dat het veel weg had van een probleem in de koppeling of een probleem van onbalans in de aandrijfassen.
Bij mij begint de trilling bij 93,111 en 123. Als het de banden noch velgen zijn, dan heeft dit enkel en alleen met onbalansen in de motor te maken. Waar juist, geen idee.
Een ding weet ik : dat probleem gaat zich nooit oplossen...
Heb zelf al gevraagd om dit naar Volvo toe aan te kaarten maar dan trekken de kopjes weg natuurlijk ....
Info : mijn banden Conti 6
velgen: 235/50/19
Btw, rij al altijd met continental en heb nooit problemen gehad. Zeer baanvast. Misschien wel iets meer sleet omdat die zo goed aan de baan 'plakt'
Voor mijn overige problemen : viewtopic.php?p=1596239#real1596239
Alles al geprobeerd in garage maar blijft trillen. Ik heb hun al gezegd dat het niet aan de velgen of banden ligt maar eerder aan de assen/aandrijving/frame/eigenfrequentie van de hele wagen.
Trouwens iemand bij volvo die meegereden was om het probleem aan te voelen zei me zelf dat het veel weg had van een probleem in de koppeling of een probleem van onbalans in de aandrijfassen.
Bij mij begint de trilling bij 93,111 en 123. Als het de banden noch velgen zijn, dan heeft dit enkel en alleen met onbalansen in de motor te maken. Waar juist, geen idee.
Een ding weet ik : dat probleem gaat zich nooit oplossen...
Heb zelf al gevraagd om dit naar Volvo toe aan te kaarten maar dan trekken de kopjes weg natuurlijk ....
Info : mijn banden Conti 6
velgen: 235/50/19
Btw, rij al altijd met continental en heb nooit problemen gehad. Zeer baanvast. Misschien wel iets meer sleet omdat die zo goed aan de baan 'plakt'
Voor mijn overige problemen : viewtopic.php?p=1596239#real1596239
- ppcs
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 13:57
Vervelende berichten, ik erger me altijd enorm aan die trillingen. In het verleden heb ik dit ook gehad met conti’s. Van alles geprobeerd met hunter balanceren etc en niets hielp. Uiteindelijk Michelin banden laten monteren en weg was het. In mijn ervaring zijn die conti banden gewoon minder lekker on mooi rond lopen dan michelins. Hebben anderen vergelijkbare ervaringen?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 17.06.2018 - 08:18
Wordt het beter als je langer rijdt, bijvoorbeeld > 50 km? Heb wel eens gelezen van banden die bij stil staan stukje "vlak" worden. Of permanent vlak omdat de eerste serie XC40's weken/maanden stil op de parkeerplaats stonden vanwege productie problemen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40
Zit niet in de banden. Nu van conti naar Nokian winterband op andere velgen, euvel blijft. Volgens mij lijkt het een banden probleem maar is het een resonantie (ik denk van aerodynamische fout).
Wordt tijd dat ze t gaan oplossen.
Wordt tijd dat ze t gaan oplossen.
- Jan XC40 R-T4
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02
Vandaag deze mail naar de dealer gestuurd.
Na weer een goede week rijden in mijn eigen auto is mij een verder probleem op gaan vallen dat veel erger is dan het naar rechts trekken.
Bij een snelheid van zo’n 50 - 60 km/uur voel ik, ook op een volledig glad wegdek, een ‘wobbelend‘ / verticaal schuddende trilling in het onderstel.
Wat erger is, is dat dit verticale trillen zich ook veel duidelijker manifesteert bij hogere snelheden.
Vanaf zo’n 105 km/uur begint er een soort onrust in het onderstel te komen dat naar de 125 km/ uur steeds erger wordt en zich bij ± 125 km/uur manifesteert als een zeer duidelijk verticaal trillen in het hele onderstel.
Ik heb daarbij het gevoel op een trillende massagestoel te zitten.
Dat verticale trillen komt op, wordt iets minder en wordt dan weer heviger, in een soort van golfbeweging, vooral als ik constant 125 km/uur rijdt.
Het is niet wegdek gerelateerd, want ik ervaar het op de diverse snelwegen die ik dagelijks rijdt vanaf Ravenstein A50, A12 naar Arnhem, weer A50 naar Apeldoorn en dan de A1 naar Deventer en in omgekeerde volgorde weer terug.
Ook op het volledig nieuwe gladde stuk asfalt op de A12 vanaf Arnhem tot aan knooppunt Grijsoord is het duidelijk waarneembaar.
Ik lees op het Volvo XC40 forum dat er diverse mensen zijn die hier last van hebben, dus het is geen verbeelding of overgevoeligheid van mij.
Het zal je duidelijk zijn dat dit echt niet acceptabel voor me is, en ik verwacht dan ook van jullie dat deze klacht onverkort toegevoegd wordt aan het geplande klachtonderzoek bij de Importeur.
Dit moet opgelost worden!
Na weer een goede week rijden in mijn eigen auto is mij een verder probleem op gaan vallen dat veel erger is dan het naar rechts trekken.
Bij een snelheid van zo’n 50 - 60 km/uur voel ik, ook op een volledig glad wegdek, een ‘wobbelend‘ / verticaal schuddende trilling in het onderstel.
Wat erger is, is dat dit verticale trillen zich ook veel duidelijker manifesteert bij hogere snelheden.
Vanaf zo’n 105 km/uur begint er een soort onrust in het onderstel te komen dat naar de 125 km/ uur steeds erger wordt en zich bij ± 125 km/uur manifesteert als een zeer duidelijk verticaal trillen in het hele onderstel.
Ik heb daarbij het gevoel op een trillende massagestoel te zitten.
Dat verticale trillen komt op, wordt iets minder en wordt dan weer heviger, in een soort van golfbeweging, vooral als ik constant 125 km/uur rijdt.
Het is niet wegdek gerelateerd, want ik ervaar het op de diverse snelwegen die ik dagelijks rijdt vanaf Ravenstein A50, A12 naar Arnhem, weer A50 naar Apeldoorn en dan de A1 naar Deventer en in omgekeerde volgorde weer terug.
Ook op het volledig nieuwe gladde stuk asfalt op de A12 vanaf Arnhem tot aan knooppunt Grijsoord is het duidelijk waarneembaar.
Ik lees op het Volvo XC40 forum dat er diverse mensen zijn die hier last van hebben, dus het is geen verbeelding of overgevoeligheid van mij.
Het zal je duidelijk zijn dat dit echt niet acceptabel voor me is, en ik verwacht dan ook van jullie dat deze klacht onverkort toegevoegd wordt aan het geplande klachtonderzoek bij de Importeur.
Dit moet opgelost worden!
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
- raystef
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03
Goed dat je het zo gemeld hebt Jan. Hou ons op de hoogte want het is een probleem dat zich stelt bij meerder wagens!Jan XC40 R-T4 schreef: Vandaag deze mail naar de dealer gestuurd.
Na weer een goede week rijden in mijn eigen auto is mij een verder probleem op gaan vallen dat veel erger is dan het naar rechts trekken.
Bij een snelheid van zo’n 50 - 60 km/uur voel ik, ook op een volledig glad wegdek, een ‘wobbelend‘ / verticaal schuddende trilling in het onderstel.
Wat erger is, is dat dit verticale trillen zich ook veel duidelijker manifesteert bij hogere snelheden.
Vanaf zo’n 105 km/uur begint er een soort onrust in het onderstel te komen dat naar de 125 km/ uur steeds erger wordt en zich bij ± 125 km/uur manifesteert als een zeer duidelijk verticaal trillen in het hele onderstel.
Ik heb daarbij het gevoel op een trillende massagestoel te zitten.
Dat verticale trillen komt op, wordt iets minder en wordt dan weer heviger, in een soort van golfbeweging, vooral als ik constant 125 km/uur rijdt.
Het is niet wegdek gerelateerd, want ik ervaar het op de diverse snelwegen die ik dagelijks rijdt vanaf Ravenstein A50, A12 naar Arnhem, weer A50 naar Apeldoorn en dan de A1 naar Deventer en in omgekeerde volgorde weer terug.
Ook op het volledig nieuwe gladde stuk asfalt op de A12 vanaf Arnhem tot aan knooppunt Grijsoord is het duidelijk waarneembaar.
Ik lees op het Volvo XC40 forum dat er diverse mensen zijn die hier last van hebben, dus het is geen verbeelding of overgevoeligheid van mij.
Het zal je duidelijk zijn dat dit echt niet acceptabel voor me is, en ik verwacht dan ook van jullie dat deze klacht onverkort toegevoegd wordt aan het geplande klachtonderzoek bij de Importeur.
Dit moet opgelost worden!
Bij mij is ook alles uitgelijnd, zelfs de onderplaat is met rubbers voorzien langs de binnenkant omdat deze bij een slechter wegdek tegen iets aantikte. We dachten dat daarmee het trillen zou verholpen zijn maar nee hoor...
Naar mijn gevoel, zoals ik al eerder schetste, zit het in de aandrijfassen/motor zelf die in onbalans komt en een paar eigenfrequenties heeft.
Ik denk dat ze het nooit gaan kunnen oplossen vrees ik.
Ook ik heb al meerdere keren gevraagd om er Volvo Gent zelf bij te halen maar ze doen er vrij afhoudend over. Het lijkt wel of ze mij negeren. Vermoedelijk weten ze er wel al van maar toegeven zal Volvo waarschijnlijk een pak geld gaan kosten.
Zelf heb ik al gedacht dit op te meten met een apparaat bij verschillende snelheden en het hen zo aan te tonen. Maar ben er nog niet uit hoe ik het ga opmeten.
Ik rij al een 25 jaar met Volvo en tot voorheen was ik er steeds tevreden over...nu echter verre van. Als je mijn posts lees dan weet je wel waarom
De 19e november ga ik ALWEER binnen om de camera te laten calibreren...heb geen cruise control meer en 3 functies van beveiliging liggen uit ! Dan weet je het wel zeker...
Wordt vervolgd ....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40
Na mijn laatste bevindingen met de garage ook geen contact meer gehad. Vermoed dat Volvo wel meer weet maar bij voorkeur onder tapijt veegt. Ik beschouw de vibraties als totaal onacceptabel. Ik schaam me als ik passagiers meeneem en irriteer me dagelijks. Daarom ga ik dit niet accepteren en de komende 4 jaar in rijden!
Ik vermoed nog steeds dat het aerodynamisch is. Als ik achter een touringcar rijdt is het weg.
Binnenkort maar eens een willekeurige proefrit maken bij een andere dealer. Kijken of er een xc40 zonder euvel te vinden valt....
Ik vermoed nog steeds dat het aerodynamisch is. Als ik achter een touringcar rijdt is het weg.
Binnenkort maar eens een willekeurige proefrit maken bij een andere dealer. Kijken of er een xc40 zonder euvel te vinden valt....
Laatst gewijzigd door rikvanbeek op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- raystef
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03
Ah interessant om weten. Ga ik dus ook eens testen op de snelweg en achter een autobus rijden. Wie weet....rikvanbeek schreef: Na mijn laatste bevindingen met de garage ook geen contact meer gehad. Vermoed dat Volvo wel meer weet maar bij voorkeur onder tapijt veegt. Ik beschouw de vibraties als totaal onacceptabel. Ik schaam me als ik passagiers meeneem en irriteer me dagelijks. Daarom ga ik dit niet accepteren en de komende 4 jaar in rijden!
Ik vermoed nog steeds dat het aerodynamisch is. Als ik achter een touringcar rijdt is het weg.
Binnenkort maar eens een willekeurige proefrit maken bij een andere dealer. Kijken of er een xc40 zonder euvel te vinden valt....
Maar zoals je ook zegt : er zijn problemen, ze weten het allicht zeker en vast, maar beter onder tafel vegen....
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5103
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ook als het een structureel probleem is zal Volvo dit zeker oplossen. Wellicht weet men meer maar onder het tapijt vegen zal niet gaan en is op de langere termijn altijd nog duurder. Ik zou zeker zeer volhardend contact zoeken met de dealerrikvanbeek schreef: Na mijn laatste bevindingen met de garage ook geen contact meer gehad. Vermoed dat Volvo wel meer weet maar bij voorkeur onder tapijt veegt. Ik beschouw de vibraties als totaal onacceptabel. Ik schaam me als ik passagiers meeneem en irriteer me dagelijks. Daarom ga ik dit niet accepteren en de komende 4 jaar in rijden!
Ik vermoed nog steeds dat het aerodynamisch is. Als ik achter een touringcar rijdt is het weg.
Binnenkort maar eens een willekeurige proefrit maken bij een andere dealer. Kijken of er een xc40 zonder euvel te vinden valt....
hoe doe je dat 105 tot 125 km/h achter een touringcar rijden ? kennelijk maar eventjes en met een constant wisselende afstand en dus wisselende aerodynamische omstandigheden.
- raystef
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03
Volharden gaan we zeker doenNielsPHEV schreef:Ook als het een structureel probleem is zal Volvo dit zeker oplossen. Wellicht weet men meer maar onder het tapijt vegen zal niet gaan en is op de langere termijn altijd nog duurder. Ik zou zeker zeer volhardend contact zoeken met de dealerrikvanbeek schreef: Na mijn laatste bevindingen met de garage ook geen contact meer gehad. Vermoed dat Volvo wel meer weet maar bij voorkeur onder tapijt veegt. Ik beschouw de vibraties als totaal onacceptabel. Ik schaam me als ik passagiers meeneem en irriteer me dagelijks. Daarom ga ik dit niet accepteren en de komende 4 jaar in rijden!
Ik vermoed nog steeds dat het aerodynamisch is. Als ik achter een touringcar rijdt is het weg.
Binnenkort maar eens een willekeurige proefrit maken bij een andere dealer. Kijken of er een xc40 zonder euvel te vinden valt....
hoe doe je dat 105 tot 125 km/h achter een touringcar rijden ? kennelijk maar eventjes en met een constant wisselende afstand en dus wisselende aerodynamische omstandigheden.
Touringcars rijden ook rond de 110km. Bij mijn wagen zijn die trillingen er duidelijk tussen 105 en een 115km. Dus dat kan getest worden.
Tussen de 120 en 125 zal moeilijker gaan uiteraard.
Vandaar ook dat ik denk aan een app te installeren en die gsm op het stuur of dashbord te monteren zodat ik de testen bij die verschillende snelheden zou kunnen opmeten.
Op android is er zo een app, trillingsmeter seismograaf en deze is vrij nauwkeurig. Uiteraard meet die geen snelheden maar dat kan je zelf dan noteren bij bv 80,90,....
In ieder geval, wij zouden die testen niet moeten doen maar Volvo zelf als er pertinente klachten zijn van diverse bestuurders....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23.05.2018 - 15:33
Update over mijn auto: 31 oktober is hij weer terug gegaan naar de garage met nog altijd dezelfde klachten. Er zijn aandrijfassen vervangen, geprobeerd met een andere set velgen/banden en hij is bij de bandenboer op een speciale manier gebalanceeerd/gecentreerd. Dit alles zonder resultaat. Nu is mijn auto terug naar de importeur die zelf willen kijken. Ben hem nu in totaal al een week of 3/4 kwijt en de problemen zijn nog niet opgelost helaas. Ik hoop dat de importeur nu wel met de juiste conclussie en oplossing gaat komen...
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4088
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Afgelopen zaterdag een XC40 T4 automaat proefgereden en gekocht voor mijn ouders. Exemplaar was twee maand oud en had 2.600 km gelopen. Tijdens de proefrit geen trillingen waargenomen. Heb er nochtans extra op gelet want via dit prachtige forum wist ik van dit probleem. Maar kijk, auto reed eigenlijk heel stil en soepel en erg prettig.
Het is een Momentum in zilvergrijs, wat lines en opties erop maar zeker geen overdaad. Perfect voor mijn ouders, die er hun V60 op inruilen. De wat hogere instap, de benzinemotor en de automaat waren redenen om te veranderen. Hoewel de V60 er nog als nieuw uitzag en maar 70K had gelopen, is iets nieuws natuurlijk altijd prettig.
Het is een Momentum in zilvergrijs, wat lines en opties erop maar zeker geen overdaad. Perfect voor mijn ouders, die er hun V60 op inruilen. De wat hogere instap, de benzinemotor en de automaat waren redenen om te veranderen. Hoewel de V60 er nog als nieuw uitzag en maar 70K had gelopen, is iets nieuws natuurlijk altijd prettig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- raystef
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03
Aandrijfassen assen vervangen en nog niets? Ik dacht dat het daaraan zou kunnen liggen en/of binnen in de motor zelf. Of aan het hele fraim van de wagen.dof250 schreef: Update over mijn auto: 31 oktober is hij weer terug gegaan naar de garage met nog altijd dezelfde klachten. Er zijn aandrijfassen vervangen, geprobeerd met een andere set velgen/banden en hij is bij de bandenboer op een speciale manier gebalanceeerd/gecentreerd. Dit alles zonder resultaat. Nu is mijn auto terug naar de importeur die zelf willen kijken. Ben hem nu in totaal al een week of 3/4 kwijt en de problemen zijn nog niet opgelost helaas. Ik hoop dat de importeur nu wel met de juiste conclussie en oplossing gaat komen...
Het blijft gissen natuurlijk maar die banden en assen kunnen we toch naar mening al uitsluiten.
Ook de beschermplaat onderaan de motor hebben ze bij mij ook al afgeveerd zodat het niet meer zou kunnen trillen.
Misschien ook nog een aerodynamisch probleem? Maar dan zouden alle modellen het hebben en dat lees ik hier dan ook weer niet.
Mijn vermoeden blijft dan dat het binnen in de motor/gearbox ligt.
- Dibadro
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 17.12.2012 - 15:26
We hebben nu 10 duizend gereden en nog geen vibraties gevoeld, hooguit van het genoot om met de auto te rijden.
We hebben net een retourtje Spanje met de XC er op zitten, en zoals op de heen als de terug weg ging het zo lekker dat we er al waren voor we der erg in hadden.
22 uur in de auto is geen straf en zeer goed uit te houden.
Verbruik bij 120 is het verbruik 7.7, gingen we harder liep het gauw naar de 9.2/11.4
We hebben net een retourtje Spanje met de XC er op zitten, en zoals op de heen als de terug weg ging het zo lekker dat we er al waren voor we der erg in hadden.
22 uur in de auto is geen straf en zeer goed uit te houden.
Verbruik bij 120 is het verbruik 7.7, gingen we harder liep het gauw naar de 9.2/11.4
XC40 P6 Pro - Onyx Black- 20" - Nubuck Textiel - Trekhaak - Dakspoiler
Vorige: XC40 T4 Geartronic Inscription, Pine Grey metallic - Full option.
V40 D2 Summum - Introline - Stoel+voorruitverwarming - Misty Bleu - P120 - S40 Edition 2 - Barents Blue, 3 x VW Bora
Vorige: XC40 T4 Geartronic Inscription, Pine Grey metallic - Full option.
V40 D2 Summum - Introline - Stoel+voorruitverwarming - Misty Bleu - P120 - S40 Edition 2 - Barents Blue, 3 x VW Bora
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40
Omdat het blijkbaar niet alle auto’s treft ben ik benieuwd naar de productie/afleverdata van de auto’s. De mijne afgeleverd 1 augustus. Demoauto van dealer was van ongeveer zelfde periode.
Test met touringcar was idd met 105km/h op cruisecontol. Van erachter naar linkerbaan. Zelfde test achter snelle paardenvrachtwagentje met 120. Beide gevallen achter voertuig geen resonantie, vrije lucht wel...
Test met touringcar was idd met 105km/h op cruisecontol. Van erachter naar linkerbaan. Zelfde test achter snelle paardenvrachtwagentje met 120. Beide gevallen achter voertuig geen resonantie, vrije lucht wel...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32
Mijne ook 1 aug. afgeleverd en geen problemen van dien aard.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
- Jan XC40 R-T4
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02
Die van mij gaat komende maandag naar de importeur.
Afwachten.....
Afwachten.....
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40
@Jan XC40 R-T4 Ben erg benieuwd naar de resultaten en wat ze er aan gaan doen.
@dof250 3 a 4 weken de auto bij de importeur? en dan zonder resultaat weer terugkrijgen. Dat is uiterst vreemd. Wat is zegt de importeur/dealer bij teruggave, dat ze niet kunnen oplossen? Waarom houden ze de auto niet tot ze opgelost hebben?
@dof250 3 a 4 weken de auto bij de importeur? en dan zonder resultaat weer terugkrijgen. Dat is uiterst vreemd. Wat is zegt de importeur/dealer bij teruggave, dat ze niet kunnen oplossen? Waarom houden ze de auto niet tot ze opgelost hebben?