Motortrillingen XC70 D5

Plaats reactie
mobi4014
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25.12.2020 - 21:06

Hallo allemaal
Mijn MY 2004 XC70 D5 AWD GT heeft erg veel last van trillingen uit de motor, in het bijzonder bij stationair en lage toerentallen. Bij koude motor is het het hevigst, eens warm wordt het iets rustiger, maar nog steeds teveel om goed te zijn.
Het is zo hevig dat de hele auto trilt en je ahw een lichaamsmassage krijgt. Met de bak in N zijn de trillingen sterk, in D iets minder, in R net weer meer.
Vanzelfsprekend denk ik spontaan aan de motorsteunen, inmiddels zijn die alle vijf vervangen, ook het vacuümcircuit is gecontroleerd en werkt goed. Een paar dagen terug heb ik de achterste actieve motorsteun vervangen, het lijkt dat het probleem hiermee zelfs nog is toegenomen...
Ik heb ook gedacht aan een injectorprobleem, maar de motor start en draait verder prima en presteert ook naar behoren.
Uit mijn Volvo-tijd in een vorig leven herinner ik mij deze symptomen nog, op het P2-platform met NED-dieselmotoren. Ik herinner me ook dat er vanuit VCC toen een technisch bulletin is verschenen met een specifieke procedure om de motorsteunen precies goed afgesteld te krijgen, om hinderlijke trillingen tot een minimum te beperken.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en/of suggesties? Mocht iemand beschikken over het technisch bulletin dat hierover spreekt, dan wil ik dat alvast graag even proberen.
Alvast dank voor jullie inbreng.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”