V70 XC of XC70, ervaringen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pasc@l
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 14.02.2007 - 20:31
Locatie: Angeren

Ik wil terug naar mijn oude liefde, in het verleden het ik een XC70 uit 2006 gereden en deze auto heb ik altijd geweldig gevonden.
Nu heb ik besloten dat ik er zo een wil hebben en er leuke dingen mee gaan doen.
Denk een beetje aan de auto in mijn avatar, liften, wielkasten verbreden, lampenbalk, et cetera. Meer off-road maken dus.
Of denk aan de XC70 AT van al weer even geleden. (heb ik heel lang als bureaublad gehad, wat een gave bak was dat...)

Zoekende naar een mooie basis auto kwam ik ook de Classic tegen en deze begint ook aan me te groeien.
Is ook wel gaaf zo'n ding en daar zou ik ook op los kunnen gaan. (oooh shame on me javascript:void(0); )
Wat ik daar vooral gaaf aan vind is dat het de grootvader van dit type auto is, een echter pioneer.

Ik ken die oudere varianten eigenlijk niet, ik ben ingestapt bij Volvo met een V70 (n) uit 2001.
Wel heb ik al gelezen dat bij de oudere exemplaren de Viscose koppeling van de AWD wat gevoeliger is.
Hoe zal dit gaan in combinatie met verhogen en dergelijke?

Ik zoek een benzine of LPG versie.
Hoe minder ik betaal voor de auto hoe eerder deze zo is als ik graag zou willen.
Ik ga hem ook niet meteen helemaal klaar maken, maar steeds in stapjes.
Bij voorkeur in het groen en dan die Dark Olive Green Pearl variant.
Het idee is dat dit echt mijn-auto wordt, zo een die nooit meer weg gaat!

Zijn er mensen die hier wat zinnigs over kunnen zeggen?
Of die überhaupt iets zinnigs kunnen zeggen over de keuze tussen een V70 XC of een XC70.
Ja, ik weet dat de eerste edities van de XC70 ook V70 XC geheten hebben, maar ik bedoel de Classic versus de N versie.

Alvast bedankt mensen.

Oh ja, ik waardeer iedereen zijn mening, maar blijf bij mijn smaak en ga toch echt aan de bak met de XC om deze "ruiger" te maken.
Vind je dat zonde of dergelijke, prima en je goed recht, maar ieder zijn ding toch!
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5
Past: V70 (2x), XC70 & XC90
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”