Hallo,
In dit forum nieuw, want sinds vandaag de trotse eigenaar van een V70 XC uit 2001. Wel eentje met al wat ervaring (350K), maar met een beetje geluk en TLC vergaat het 'm net als de 940: die kocht ik ook met ruim drie ton op de klok en is nu na ruim een half miljoen even in ruste in de stalling.
Foto's volgen asap en ik heb al heel veel nuttige en uitgebreide info hier mogen lezen - waarvoor alvast dank!
[edit] Nog geen eigen foto's, maar deze van de verkoper alvast voor het idee:
[/edit]
Nieuwe V70XC bezitter...
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Laatst gewijzigd door Leon_Steyns op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Eigenlijk veel te 'modern', maar wat heerlijk om weer een automaat te rijden...
Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3382
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Wow, die zijn echt zeldzaam geworden. Rijdend of rustend in bezit?Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Staat de teller nu op 8 ton of op 5 ton?940: die kocht ik ook met ruim drie ton op de klok en is nu na ruim een half miljoen even in ruste in de stalling.
Trouwens, gefeliciteerd met de aankoop. Goed voor het milieu om door te rijden met een auto op het moment waar anderen bij die kilometerstand afhaken.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Dank je wel!
Van de 340 GL Variomatic zijn er nog enkele tientallen, de meeste in de Volvo 300 Club denk ik. Er moet nog een en ander aan gelast worden voordat er weer een APK op kan. In elk geval een rijdend exemplaar. De Millionaire en de RAI Special zijn echter zeldzamer, want letterlijk op één hand te tellen...
De 940 is net over de 500K. Voorzien van een Elsbett-installatie geschikt om op puur plantaardige olie te rijden (dus over twaalf maanden gerekend CO2-neutraal!), maar politiek Den Haag en de Belastingdienst zijn niet geïnteresseerd in het milieu. Helaas. Dus vanwege de hoge MRB en het hypocriete gedrag van sommige gemeenten (Utrecht, Rotterdam oa) bewaar ik deze in de stalling. Wat mij betreft komt het rekeningrijden zo spoedig mogelijk, mits de MRB dan volledig afgeschaft wordt.
Van de 340 GL Variomatic zijn er nog enkele tientallen, de meeste in de Volvo 300 Club denk ik. Er moet nog een en ander aan gelast worden voordat er weer een APK op kan. In elk geval een rijdend exemplaar. De Millionaire en de RAI Special zijn echter zeldzamer, want letterlijk op één hand te tellen...
De 940 is net over de 500K. Voorzien van een Elsbett-installatie geschikt om op puur plantaardige olie te rijden (dus over twaalf maanden gerekend CO2-neutraal!), maar politiek Den Haag en de Belastingdienst zijn niet geïnteresseerd in het milieu. Helaas. Dus vanwege de hoge MRB en het hypocriete gedrag van sommige gemeenten (Utrecht, Rotterdam oa) bewaar ik deze in de stalling. Wat mij betreft komt het rekeningrijden zo spoedig mogelijk, mits de MRB dan volledig afgeschaft wordt.
Laatst gewijzigd door Leon_Steyns op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Gefeliciteerd met deze aankoop! Ik kocht de mijne ook met >3 ton, maar bekende historie: eerste eigenaar met zeer beheerste rechtervoet en in relatief korte tijd >3 ton gereden, zonder trekhaak. Die heb ik erbij aankoop onder gegooid. Geen trekpaard geweest dus. Veel snelweg gereden. Ruim 3 ton bij de Volvo-dealer in onderhoud. Ik heb die een keer gebeld om te vragen naar de laatste ATF-wissel. Receptioniste na het zoeken in de computer bij mijn kenteken: "nou, u hoeft zich weinig zorgen te maken, de vorige eigenaar heeft geen cent op het onderhoud bespaard." Dan weet je dat je goed zit. En dat bleek tot op heden.
Ik wens je veel zorgeloze kilometers!
Ik wens je veel zorgeloze kilometers!
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Citroen Mehari '77
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Citroen Mehari '77
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Dank je wel! Deze heeft de laatste jaren helaas op motorisch gebied wat minder liefdevolle aandacht gehad, waardoor er wat achterstallig onderhoud noodzakelijk is. De onderhoudshistorie geeft wel aan dat het ongeveer om de laatste 50K gaat, dus het gaat allemaal goed komen!
Het rijdt bijna net zo lekker als de 940...
Het rijdt bijna net zo lekker als de 940...
Laatst gewijzigd door Leon_Steyns op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Bijna.... ik snap wat je bedoelt, mijn broer had ook een 940 (en behelpt zich nu met een S80 MY2001)
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Citroen Mehari '77
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Citroen Mehari '77
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Enige onhandige bij de stap van 940 naar XC70 is de groei van de draaicirkel, éven straatje keren is opeens iets lastiger...
Maar, geniet ervan!
Maar, geniet ervan!
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Ja, inderdaad! Dat was wel even wennen.
Autoweek zegt dat het zelfs anderhalve meter scheelt!
Autoweek zegt dat het zelfs anderhalve meter scheelt!
Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)