Vandaag had mijn vrouw de melding "minder motorvermogen" in het display staan. Heb de auto uitgelezen en heb een toerentalsensor melding.
Iemand enig idee waar ik dat ding kan vinden? Vida geeft me geen duidelijk beeld waar ik 'm precies kan vinden.
Vervangen is volgens mij een klein klusje, vida geeft hier ook weinig aan behalve eruit en erin draaien
28: Regelsysteem, ontsteking, B5244T3
Motortoerentalsensor vervangen
Motortoerentalsensor verwijderen
D2800359 Verwijder de kabelstrop van de reactiestang.
Open de slangklem.
Verwijder:
de slangen
de connector uit de sensor
de moer van de sensor
de sensor.
Motortoerentalsensor bevestigen
D2800359 Bevestig
de sensor. Gebruik een nieuwemoer. Draai aan tot 10 Nm
de connector
de slangen en sluit de klem
de kabelstrop op de reactiestang.
ECM 5200 melding toerentalsensor
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Toerental sensor is de krukas sensor.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07
Denk je even simpel je sensor te vervangen...... breekt het kunststof steuntje af waar hij in zit.... Ook weer niet zo'n probleem denk je dan. Even een nieuw steuntje bestellen en door. Steuntje zit met twee boutjes vast waarbij de achterste tegen een nokje aankomt en die er dus niet uitkan. Dan moet gewoon de versnellingsbak er af
Gelukkig hebben we google en mensen die dezelfde ervaring hebben en met veel geduld en een dremel kan je dat kleine stukje aluminium wegslijpen en kan je het steuntje vervangen..... Ik heb dus nog even wat te doen deze week
Ik blijf hier maar even posten ondanks de weinige reacties, misschien heeft iemand anders er in de toekomst wat aan. Als je die sensor gaat vervangen, dan heel voorzichtig lospeuteren uit het steuntje! Zijn twee delen!
Gelukkig hebben we google en mensen die dezelfde ervaring hebben en met veel geduld en een dremel kan je dat kleine stukje aluminium wegslijpen en kan je het steuntje vervangen..... Ik heb dus nog even wat te doen deze week
Ik blijf hier maar even posten ondanks de weinige reacties, misschien heeft iemand anders er in de toekomst wat aan. Als je die sensor gaat vervangen, dan heel voorzichtig lospeuteren uit het steuntje! Zijn twee delen!
Laatst gewijzigd door Duckman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9878
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Goed bezig! Blijven posten leuk om te lezen.Duckman schreef: Denk je even simpel je sensor te vervangen...... breekt het kunststof steuntje af waar hij in zit.... Ook weer niet zo'n probleem denk je dan. Even een nieuw steuntje bestellen en door. Steuntje zit met twee boutjes vast waarbij de achterste tegen een nokje aankomt en die er dus niet uitkan. Dan moet gewoon de versnellingsbak er af
Gelukkig hebben we google en mensen die dezelfde ervaring hebben en met veel geduld en een dremel kan je dat kleine stukje aluminium wegslijpen en kan je het steuntje vervangen..... Ik heb dus nog even wat te doen deze week
Ik blijf hier maar even posten ondanks de weinige reacties, misschien heeft iemand anders er in de toekomst wat aan. Als je die sensor gaat vervangen, dan heel voorzichtig lospeuteren uit het steuntje! Zijn twee delen!
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Dank je voor het delen van je ervaring en oplossing!
Weinig tot geen reacties heeft vaak te maken dat het niet direct op anderen van toepassing is, denk ik. Pas als je de melding krijgt en gaat zoeken...
En dan vinden mensen jouw post, dus heeft het zeker zin...
Weinig tot geen reacties heeft vaak te maken dat het niet direct op anderen van toepassing is, denk ik. Pas als je de melding krijgt en gaat zoeken...
En dan vinden mensen jouw post, dus heeft het zeker zin...
Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07
Vandaag een vrije dag genomen om de boel te gaan herstellen. Eerst maar even wat Kabelklemmen losgedraaid en ruimte gemaakt.
Met de Dremel aan de slag gegaan, dat schiet natuurlijk helemaal niet op en duurt lang. Maar langzaam aan wel steeds meer resultaat en na anderhalf uur klooien en kopjes wisselen en proberen, genoeg weggeslepen van het blokje zodat de bout eruit kon. Wel een heel prettig gevoel hoor!
Toen weer een hele tijd bezig geweest om de achterste bout er weer in te krijgen. Daar uiteindelijk een kleine stukje van afgeslepen om 'm wat korter te maken zodat ik wat meer speelruimte had. Daarna met samengeknepen billen de boel starten en dat deed ie gelukkig in een keer goed.
Daarna nog even aan vida gehangen en geen enkele storing op dit moment in de auto! Hij lijkt ook beter te starten!
Helemaal happy dus! Al met al ongeveer 3 uurtjes bezig geweest.
Met de Dremel aan de slag gegaan, dat schiet natuurlijk helemaal niet op en duurt lang. Maar langzaam aan wel steeds meer resultaat en na anderhalf uur klooien en kopjes wisselen en proberen, genoeg weggeslepen van het blokje zodat de bout eruit kon. Wel een heel prettig gevoel hoor!
Toen weer een hele tijd bezig geweest om de achterste bout er weer in te krijgen. Daar uiteindelijk een kleine stukje van afgeslepen om 'm wat korter te maken zodat ik wat meer speelruimte had. Daarna met samengeknepen billen de boel starten en dat deed ie gelukkig in een keer goed.
Daarna nog even aan vida gehangen en geen enkele storing op dit moment in de auto! Hij lijkt ook beter te starten!
Helemaal happy dus! Al met al ongeveer 3 uurtjes bezig geweest.
Laatst gewijzigd door Duckman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07
Het nieuwe klemmetje had trouwens een metalen huisje aan de onderkant een metalen huls zitten waar de sensor inzit. Dat had de oude niet, en er zat een koperen ring tussen de oude en naar mijn idee kon die er bij de nieuwe niet tussen. Staat ook niet in vida.
Laatst gewijzigd door Duckman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Goed gefixt!
Nu hopen dat de storing ook voor altijd weg blijft.
Top gedaan.
Nu hopen dat de storing ook voor altijd weg blijft.
Top gedaan.