Newbie in het land van Volvo

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Didi01
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 03.12.2014 - 08:40

Dit is niet echt het voorstelrondje, maar toch even een korte introductie.....

Ik ben Ditmar en woon en werk door de weeks in Dresden (Dld). Daarbij rijd ik dus bijna iedere week vanuit Oost Duitsland naar Nederland (750km)

Ik heb de afgelopen 28 jaar met 2 uitzonderingen niets anders dan Citroen gereden en dan met name de C5 en C6....Inmiddels redelijk veel ervaring opgebouwd met dat merk en type, blijven hele fijne auto's.......Omdat mijn huidige C5 2.2 HDI Aut. nu op 360k aangekomen is ben ik me gaan orienteren voor een nieuw/nieuwere auto. Omdat ik ook officieel in Dld woon, is het dus mogelijk om op duits kenteken te gaan rijden.....scheelt nogal in belasting en verzekering...

Omdat ik altijd een special oogje heb gehad op Volvo en dan met name de 'dikke heupen' versies dacht ik dat het leuk was om eens te kijken wat er allemaal te koop is op Mobile.de. Valt op zich nog wel tegen, Volvo is niet zo populair hier dan in NL.

Maar ik heb er een gevonden...

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =250154316

Deze heeft de specs die ik er graag in/op wilde hebben behalve de electrische bedienbare bestuurders stoel. Maar ik heb me laten vertellen dat ook de handbediende versie goed zit voor langere mensen (1.96m) Vrijdag heb ik de afspraak staan om hem te bekijken en als alles naar wens is direct mee te nemen. Ik moet het weekend in Nederland zijn, dus op de terugweg heb ik in ieder geval een lange proefrit.... :D

Ik heb al veel gelezen in dit forum (echt veel en bruikbare info...), maar ik vermoed dat ik hier en daar nog wel eens een vraagje zal stellen.... O-)

Het doet me deugt om het land van Volvo te betreden....

Groet....
Laatst gewijzigd door Didi01 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.5FT Ocean Race, Geartronic 200pk, LPG, MY2009, Four-C, leer en nog veel meer moois....
Volvo C70 T5 Summum, Geartronic 220pk, LPG, MY2007, leer en nog wat...
Gebruikersavatar
Arix
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 29.09.2015 - 22:27
Locatie: Leiden

Hallo Ditmar, welkom :-) Die XC70 D5 AWD Aut. ziet er wel héél aantrekkelijk uit, maar ik ben een C30 adept :love: en hou meer van echt compact ;-)
Als ik jouw Citroën verleden zie, dan denk ik met enige weemoed terug aan 1976, toen ik een Citroën GS 1220 Club kocht, waarin ik enkele jaren met veel plezier heb gereden.
Ach, "andere tijden" :love:
Wat bedoelen die duitsers eigenlijk met "Verhandlungsbasis"? Is dat vraagprijs?
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
Gebruikersavatar
Didi01
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 03.12.2014 - 08:40

Ja, dat betekent dat er is ruimte om over de prijs te onderhandelen...

Ik ben dus benieuwd waar we op uitkomen.....

Ik vind een C30 ook leuk, maar voor de afstanden die ik moet rijden......en dan heb ik ook nog een vrouw en 2 puberende dochters die ook altijd heel veel mee willen nemen... :D :D

GS....Mijn moeder heeft er 4 gehad...?.Ik ben er zogezegd mee groot geworden.....blijkbaar gaat liefde voor auto's van ouders op kind.... :-)
Laatst gewijzigd door Didi01 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.5FT Ocean Race, Geartronic 200pk, LPG, MY2009, Four-C, leer en nog veel meer moois....
Volvo C70 T5 Summum, Geartronic 220pk, LPG, MY2007, leer en nog wat...
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9877
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Mein Gott jeder Woche Dresden/Sachsen und wieder nach Holland. Sind auch 70-80.000km in einem Jahr.
Enniehow ik dacht dat ik veel reed maar ik denk dat jij het overtreft! Auto ziet er wel fraai uit. Er komt geheid noch een antwoord mbt de aandrijving. Ik weet daar van het eea niet zoveel af. Bei ein probefahrt goed kijken of de bak mooi overgaat in de volgende versnelling en dat de bak niet teveel slip genereert. Power Flush van Gery Slot is dan wel aan te bevelen. Zou ik sowieso doen als je hem zou kopen. Gaat de bak lekker vinden. ik heb het destijds ook met mijn privé D5 Geartronic gedaan. Preventief en dat was een verademing. Tegelijk het stuurhuis ook laten flushen. Merkte je direct.
Viel Erfolg!
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
passenger
3rd Gear member
Berichten: 279
Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Leuke wagen, zit goed in de specs. Advies van Hans ter harte nemen, hoewel deze met net 2 ton pas ingereden is. Automaatbak flushen heb ik ook gedaan met de huidige, geeft een hoop zekerheid met de geartronic. Negeer de horrorverhalen die je overal ennergens leest, de geartronic 6-bak is prima, mits goed behandeld. Wel inderdaad goed op letten met je proefrit.

En verder kun je dan nog eens langs bij Bob van Volvotech, de iMiv/BT-adapter is wel een beetje een must voor de lange stukken. Die overigens za-lig zijn met een XC...
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
Gebruikersavatar
Didi01
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 03.12.2014 - 08:40

Ik was in ieder geval al van plan om de bak te laten flushen. 'T is eigenlijk standaard routine wanneer ik een nieuwe auto koop. Gewoon een veilige gedachte dat de bak weer eens lekker 'gewassen' is....

De Citroens liet ik altijd doen bij Oldenhage in Nieuw Vennep. Jullie advies is om naar Gerry Slot in Uden te gaan?
Volvo V70 2.5FT Ocean Race, Geartronic 200pk, LPG, MY2009, Four-C, leer en nog veel meer moois....
Volvo C70 T5 Summum, Geartronic 220pk, LPG, MY2007, leer en nog wat...
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9877
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Didi01 schreef: Jullie advies is om naar Gerry Slot in Uden te gaan?
Ja absoluut! Ik heb er hele goede ervaringen mee. De gebruikte techniek is wellicht overal het zelfde maar de betrokkenheid en net ff verder denken dan is wellicht veel belangrijker. Mijn 'Broertje' heeft zijn E-klasse uit '97 bij hem laten doen. TOP resultaat. Zijn Mustang was een uitdaging en die heeft Gery een poosje gehouden om het beste resultaat te krijgen. En dat is gelukt. Hij denkt met de klant mee.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Didi01
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 03.12.2014 - 08:40

passenger schreef: Leuke wagen, zit goed in de specs.
Dank je wel.....'t was wel even zoeken.... O-)
passenger schreef: bij Bob van Volvotech, de iMiv/BT-adapter is wel een beetje een must voor de lange stukken. Die overigens za-lig zijn met een XC...
Ik denk zelf aan die elegante oplossing van de blauwe tandoplossing via TPR. Daar kun je 2 devices tegelijkertijd aanhangen. Je kan alles vanuit het stuur bedienen en je ziet niets van de moderne oplossing. De kosten zijn ongeveer even hoog als een Parrot + inbouw...
Volvo V70 2.5FT Ocean Race, Geartronic 200pk, LPG, MY2009, Four-C, leer en nog veel meer moois....
Volvo C70 T5 Summum, Geartronic 220pk, LPG, MY2007, leer en nog wat...
Gebruikersavatar
passenger
3rd Gear member
Berichten: 279
Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

TPR ken ik niet, de site is in ieder geval om te huilen...

Zo te zien is het min of meer dezelfde truc als die Volvotech biedt, ik ben afgegaan op de meer dan positieve meningen hier op het forum. Je moet er alleen wel even langs gaan, hoewel met 2 rechterhandjes is het allemaal vrij eenvoudig in te bouwen.

Ritje naar Uden is aanrader...
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”