Sinds een aantal weken merk ik het volgende aan mijn Volvo V40 (2015), uitvoering R-Design met 2.0 motor.
Bij het wegrijden met een koude motor merk ik dat het stuurwiel serieuze weerstand biedt. Ook als de auto stilstaat is de weerstand aanwezig. Na ongeveer 1 minuut heb ik hier geen last meer van. Het lijkt alsof de stuurbekrachtiging moet opstarten.
Gisteren vond ik het vervelend toen ik vanwege de weerstand geen scherpe draai in een parkeergarage kon maken. Wellicht iemand hier ervaring heeft met dit probleem.
Weerstand stuur bij wegrijden
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2987
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Voldoende vloeistof?
- volvo440special
- 3rd Gear member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Tegenwoordig zijn het elektrische stuurpompen.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2987
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Goed punt, alleen zijn het dan geen pompen meer.

Zou je eens willen proberen wat een goed sturen auto doet als je de voorruitverwarming, achterruitverwarming, stoelverwarming, groot(mist)licht en muziek aan zet? Als dat goed gaat blijft de spanning aan boord goed en zal het eerder in een verdwaalde sensor zitten. Stuur moet namelijk zwaarder worden bij een hogere snelheid.
- volvo440special
- 3rd Gear member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Elektromotor*
- Ferrari
- 4th Gear member
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft de C70 een elektrisch aangedreven stuurpomp (dus niet met een riem), verborgen onder de rechter koplamp.
Henry
Huidig wagenpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992 (2x)
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Huidig wagenpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992 (2x)
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
- volvo440special
- 3rd Gear member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Ja een C70 heeft elektro-hydraulische stuurbekrachtiging.