Beperkt motorvermogen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Mokai
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19.07.2021 - 21:19

Sinds een aantal weken heb Ik een volvo v40 d4. Ik krijg de melding beperkt motor vermogen. Het bekende schildpadje. De auto rijdt echter normaal. Het vermogen is dus niet beperkt. Ik ben naar de dealer geweest, de dealer geeft aan bij het uitlezen geen oorzaak te zien. De log is leeg en ze hebben een hard reset gegeven maar de melding kwam een dag later toch terug. Iemand hier ervaring mee?
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

Mokai schreef: 20.07.2021 - 00:46 Sinds een aantal weken heb Ik een volvo v40 d4. Ik krijg de melding beperkt motor vermogen. Het bekende schildpadje. De auto rijdt echter normaal. Het vermogen is dus niet beperkt. Ik ben naar de dealer geweest, de dealer geeft aan bij het uitlezen geen oorzaak te zien. De log is leeg en ze hebben een hard reset gegeven maar de melding kwam een dag later toch terug. Iemand hier ervaring mee?
Ik kreeg 2 dagen geleden ook een schildpad, beperkt motorvermogen. Ik had dus ook echt minder vermogen. Luchtmassameter en turboslang + intercooler slang vervangen. Dat was bij mij de oorzaak. Die melding komt niet voor niks. Zou als eerste de luchtmassameter laten nakijken en daarna slang van de turbo ivm valse lucht.
Plaats reactie

Terug naar “V40”