V40 T5 Polestar Heico updates!

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

yauwera schreef: 24.03.2021 - 20:29 OK die lijkt goed op de hoogte te zijn.
Let op bij vervangen, want de timing is inderdaad belangrijk. Ik denk dat de eerste bij mij niet goed geplaatst was. Nadien was het OK. Gedaan bij Scancar in Wilrijk.
Luke is idd een held. En prima! Ik zal morgen ineens eens naar daar en naar de plaatselijke dealer bellen. Zoals aangegeven hou ik je verder op de hoogte 👍.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
RB64
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

yauwera schreef: 24.03.2021 - 20:29 OK die lijkt goed op de hoogte te zijn.
Let op bij vervangen, want de timing is inderdaad belangrijk. Ik denk dat de eerste bij mij niet goed geplaatst was. Nadien was het OK. Gedaan bij Scancar in Wilrijk.
Ik heb er vaker gelezen erover, volgens mij doet die van mij het ook. Zelf hoor ik het niet zo goed, maar das wat anders :X
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

RB64 schreef: 25.03.2021 - 21:53 Ik heb er vaker gelezen erover, volgens mij doet die van mij het ook. Zelf hoor ik het niet zo goed, maar das wat anders :X
Ik denk dat er veel Volvo's met VEA motoren zijn die rondrijden met dit probleem. Velen denken dat dit normaal geluid is. Dat zei men tegen mij in de garage ook eerst toen het probleem nog niet officieel door Volvo erkend was. Nadien ben ik eens met de hoofd-technieker op de parking van de garage geweest om verschillende auto's te vergelijken qua fluit-geluiden, en elke auto klonk verschillend. De ene floot al wat meer dan de andere, maar de mijne was toen wel overduidelijk. Na vervanging was hij de stilste van allemaal.
Jouw T4 is ook van 2017 zoals de mijne, dus de kans bestaat wel degelijk dat je ook een fluiter hebt. Maar had jij geen Heico uitlaat? Dat kan de fluittoon misschien wel wat verdoezelen?
Ik ben altijd bereid eens te luisteren bij twijfel.
V40 T4 Geartronic 2017
RB64
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

yauwera schreef: 26.03.2021 - 09:41
RB64 schreef: 25.03.2021 - 21:53 Ik heb er vaker gelezen erover, volgens mij doet die van mij het ook. Zelf hoor ik het niet zo goed, maar das wat anders :X
Ik denk dat er veel Volvo's met VEA motoren zijn die rondrijden met dit probleem. Velen denken dat dit normaal geluid is. Dat zei men tegen mij in de garage ook eerst toen het probleem nog niet officieel door Volvo erkend was. Nadien ben ik eens met de hoofd-technieker op de parking van de garage geweest om verschillende auto's te vergelijken qua fluit-geluiden, en elke auto klonk verschillend. De ene floot al wat meer dan de andere, maar de mijne was toen wel overduidelijk. Na vervanging was hij de stilste van allemaal.
Jouw T4 is ook van 2017 zoals de mijne, dus de kans bestaat wel degelijk dat je ook een fluiter hebt. Maar had jij geen Heico uitlaat? Dat kan de fluittoon misschien wel wat verdoezelen?
Ik ben altijd bereid eens te luisteren bij twijfel.
Na montage van die Polestar uitlaat ben ik het inderdaad minder gaan horen :)
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Robertjh
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.03.2021 - 22:45

[/quote]
SAP schreef: 10.05.2020 - 18:48 Verdere Coronaupdates:

- Klei-, wax- en polishbeurt + swirl en krasverwijdering
- Interieurdetailing
- Grill inclusief Volvoring geplastidipt
- Polestardetails toegevoegd
- Footrest toegevoegd
Gaaf om te zien wat je allemaal onderneemt! Waar heb je de grill laten plastidippen?
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Robertjh schreef: 01.04.2021 - 23:24
SAP schreef: 10.05.2020 - 18:48 Verdere Coronaupdates:

- Klei-, wax- en polishbeurt + swirl en krasverwijdering
- Interieurdetailing
- Grill inclusief Volvoring geplastidipt
- Polestardetails toegevoegd
- Footrest toegevoegd
Gaaf om te zien wat je allemaal onderneemt! Waar heb je de grill laten plastidippen?
[/quote]

Thx! Gewoon zelf gedaan. Vrij makkelijke grill om te doen eigenlijk 😊👍.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Vandaag even de tijd genomen om de bekabeling van de verscheidene OBDII - dongles en subwoofer 'netjes' te organiseren zodat ze niet meer overal en nergens in het voetgedeelte verborgen zitten en ze makkelijker toegankelijk zijn.

Voor zij die een of andere module met controls willen wegwerken in het dashboard is dit een handige en simpele manier.

Je klikt het zijpaneel van het dashboard los, waardoor je heel makkelijk naar de pedalen kunt kijken. Aangezien de OBD - poort daar ook zit, kun je de kabels van onder langs de stuurkolom, richting het opbergvakje brengen. Het opbergvakje is gewoon van plastiek, dus daar kun je een gaatje in boren om de connectors van de modules door te voeren en klaar is kees 👍.

Ohja, dit is perfect keuringsgerechtigd in België 🤷‍♂️😘.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
BG_V40cc
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 19.06.2018 - 08:54

Volg dit draadje al enige tijd , bewonder de tuners onderjullie die zo veel energie en budget steken in deze wagens, beetje jaloers waarschijnlijk.

Ik lees ook veel technisch vernuft, meer dan wat een gemiddelde garagist kan (of wil) leveren.

Zelf heb ik maar een T4 met die ford motor (1600).

Zit een KxN luchtfilter in (geen groter inlaatspruitstuk). Heeft wat extra vitaminen gekregen , redelijk standaard 20pk en 80Nm.

Bij volle acceleratie hapt ie altijd effe naar lucht, is een automaat en kan het toerental niet opjagen om snel weg te schieten owv de koppelomvormer.

Als ik dan toch eens op zijn gas duw aan een verkeerslicht, dan hapt ie, stottert ie een seconde, embarissing.

Iemand een idee wat dat kan zijn?
2019 V40 T2 Sport Edition
2015 V40 T4 Summum
2006 V50 2.0 D Momentum
2004 V50 2.0 D
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

BG_V40cc schreef: 19.04.2021 - 10:30 Volg dit draadje al enige tijd , bewonder de tuners onderjullie die zo veel energie en budget steken in deze wagens, beetje jaloers waarschijnlijk.

Ik lees ook veel technisch vernuft, meer dan wat een gemiddelde garagist kan (of wil) leveren.

Zelf heb ik maar een T4 met die ford motor (1600).

Zit een KxN luchtfilter in (geen groter inlaatspruitstuk). Heeft wat extra vitaminen gekregen , redelijk standaard 20pk en 80Nm.

Bij volle acceleratie hapt ie altijd effe naar lucht, is een automaat en kan het toerental niet opjagen om snel weg te schieten owv de koppelomvormer.

Als ik dan toch eens op zijn gas duw aan een verkeerslicht, dan hapt ie, stottert ie een seconde, embarissing.

Iemand een idee wat dat kan zijn?
Los van eventuele, meer technische dingen: heb je een inlegpaneeltje of een open, ronde luchtfilter? Indien dat laatst het geval is, is het niet raar dat je wat trager bent uit stilstand. Een open filter is leuk wanneer er frisse lucht binnen waait, maar na 20 seconden aan een stoplicht hapt dat ding enkel 'warme' motorlucht, waardoor je in vergelijking met je standaard papieren filter zelfs trager van de lijn kunt zijn.

Verder is het wat lastig het de ervaring die je krijgt over te brengen hiet, want turbo lag is er ook sowieso. Alhoewel ik gok dat je wel kent en dus iets anders bedoelt.

Ik zou je vraag eens stellen in het technische gedeelte, misschien zelfs met een filmpje bij om duidelijk te maken wat je wilt zeggen. Ik persoonlijk kan met mijn 'kennis' ter zake, buiten het bovenstaande, enkel wilde gokken doen 😅.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

BG_V40cc schreef: 19.04.2021 - 10:30 Volg dit draadje al enige tijd , bewonder de tuners onderjullie die zo veel energie en budget steken in deze wagens, beetje jaloers waarschijnlijk.

Ik lees ook veel technisch vernuft, meer dan wat een gemiddelde garagist kan (of wil) leveren.

Zelf heb ik maar een T4 met die ford motor (1600).

Zit een KxN luchtfilter in (geen groter inlaatspruitstuk). Heeft wat extra vitaminen gekregen , redelijk standaard 20pk en 80Nm.

Bij volle acceleratie hapt ie altijd effe naar lucht, is een automaat en kan het toerental niet opjagen om snel weg te schieten owv de koppelomvormer.

Als ik dan toch eens op zijn gas duw aan een verkeerslicht, dan hapt ie, stottert ie een seconde, embarissing.

Iemand een idee wat dat kan zijn?
Ben je zeker dat er te weinig lucht is? Misschien te weinig brandstof?
Of is je luchtmassameter vuil (zit in de luchtinlaat net na de luchtfilter), dit gebeurt wel eens bij dergelijke luchtfilters.
V40 T4 Geartronic 2017
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

yauwera schreef: 19.04.2021 - 14:41
BG_V40cc schreef: 19.04.2021 - 10:30 Volg dit draadje al enige tijd , bewonder de tuners onderjullie die zo veel energie en budget steken in deze wagens, beetje jaloers waarschijnlijk.

Ik lees ook veel technisch vernuft, meer dan wat een gemiddelde garagist kan (of wil) leveren.

Zelf heb ik maar een T4 met die ford motor (1600).

Zit een KxN luchtfilter in (geen groter inlaatspruitstuk). Heeft wat extra vitaminen gekregen , redelijk standaard 20pk en 80Nm.

Bij volle acceleratie hapt ie altijd effe naar lucht, is een automaat en kan het toerental niet opjagen om snel weg te schieten owv de koppelomvormer.

Als ik dan toch eens op zijn gas duw aan een verkeerslicht, dan hapt ie, stottert ie een seconde, embarissing.

Iemand een idee wat dat kan zijn?
Ben je zeker dat er te weinig lucht is? Misschien te weinig brandstof?
Of is je luchtmassameter vuil (zit in de luchtinlaat net na de luchtfilter), dit gebeurt wel eens bij dergelijke luchtfilters.
Puur informatief: zou ie bij een verstoring van lucht/brandstofmengeling, al is het door een vuile sensor, geen CEL moeten krijgen? Of zou die kans in ieder geval niet vrij groot zijn?

Nu zijn er mogelijkheden zat natuurlijk... Maar gezien hij geen OEM filter meer heeft, lijkt me dat een prima gok!
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27063
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Afhankelijk van de marge in de sensoren krijg je wel of geen melding, kennelijk is de verstoring nog te klein
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

fredhead schreef: 19.04.2021 - 19:34 Afhankelijk van de marge in de sensoren krijg je wel of geen melding, kennelijk is de verstoring nog te klein
Ja dat snap ik! Maar als ie et al zo erg 'voelt', leek het me dat die parameter wel ongeveer overschreden zou zijn 😅. Maar kan inderdaad ook van niet!
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27063
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zal je soms nog wel eens verbazen.
In de tijd dat ik nog wel eens bij een goede bekende in z'n garage liep te struinen stonden auto's met de meest hardnekkige ontstekingsproblemen en nul storingen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

BG_V40cc schreef: 19.04.2021 - 10:30 Volg dit draadje al enige tijd , bewonder de tuners onderjullie die zo veel energie en budget steken in deze wagens, beetje jaloers waarschijnlijk.

Ik lees ook veel technisch vernuft, meer dan wat een gemiddelde garagist kan (of wil) leveren.

Zelf heb ik maar een T4 met die ford motor (1600).

Zit een KxN luchtfilter in (geen groter inlaatspruitstuk). Heeft wat extra vitaminen gekregen , redelijk standaard 20pk en 80Nm.

Bij volle acceleratie hapt ie altijd effe naar lucht, is een automaat en kan het toerental niet opjagen om snel weg te schieten owv de koppelomvormer.

Als ik dan toch eens op zijn gas duw aan een verkeerslicht, dan hapt ie, stottert ie een seconde, embarissing.

Iemand een idee wat dat kan zijn?
Als dit probleem er voor de tuning niet was, en direct na de tuning wel, dan is het duidelijk. Ga terug naar de tuner en laat hem het probleem oplossen.
V40 T4 Geartronic 2017
BG_V40cc
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 19.06.2018 - 08:54

Alvast bedankt voor de vele reactie hier!

Jammer genoeg is het KxN filter er tegelijkertijd met de tunig in gegaan.

Het is ene dicht luchtfilter dus niet eentje met een open pot.

Iemand merkte iets op van een luchtsensor, da ga ik eens uitzoeken, en eens kijken of ik toevallig het origineel filter nog heb of eens rijden zonder filter misschien.

Heb nooit een foutmelding gehad, nooit motor uitgevallen en onder geen enkele andere omstandigheid merk ik ook maar enig ander abnormaal rijgedrag.
2019 V40 T2 Sport Edition
2015 V40 T4 Summum
2006 V50 2.0 D Momentum
2004 V50 2.0 D
BG_V40cc
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 19.06.2018 - 08:54

SAP,

waar heb je je subwoofer zelf gestoken?
2019 V40 T2 Sport Edition
2015 V40 T4 Summum
2006 V50 2.0 D Momentum
2004 V50 2.0 D
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

BG_V40cc schreef: 20.04.2021 - 15:48 SAP,

waar heb je je subwoofer zelf gestoken?
Die zit momenteel ouderwets in de koffer. Die heb ik zo goed als nooit nodig, dus plaats te over daar. Ben er over aan het denken om diente vervangen (of uit te breiden) met 2 kleintjes onder de zetels. Probleem is dat ik nog even moet uitvogelen hoe dat in z'n werk gaat gaan aangezien de zetelverwarming etc wat in de weg zit 😬.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Zo, vandaag de nieuwe sierstukjes gehangen. Aangezien ik op deze auto voorstander ben van ovale tips en die samen met de Heico onder de auto verdwenen, opnieuw voor ovalen gekozen. Dat was al de bedoeling van op het moment dat de Polestar (met naar mijn mening minder mooie tips) gehangen is.

Initieel was de bedoeling 140x90 mm stukken te hangen, maar uiteindelijk voor 130x100 mm gegaan. Maar goed ook, want achteraf gezien denk ik niet dat die grotere stukken overal vrij van de diffuser gezeten zouden hebben. Door zijn hoogte (100 vs 90 mm) vullen deze de diffuser alsnog netjes op.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Dat is heel proper gedaan!
Dus de Heico uitlaat wordt verkocht?
V40 T4 Geartronic 2017
Plaats reactie

Terug naar “V40”