V40 T5 Polestar Heico updates!

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Klinkt goed zeg! Vind geluid top bij de wagen passen.

Heb toevallig deze week ook een offerte opgevraagd voor de DO88 intercooler die in elk geval een stuk betaalbaarder is dan die van Heico. Maar met al die mooie upgrades (intercooler, downpipe, uitlaat): ga je ook voor een nieuwe remap dan? Dat is volgens mij de enige manier om er echt van te profiteren. Denk dat bijv. een intercooler aansluiten op de huidige P* map niet heel veel gaat opleveren, maar dat als ie opnieuw wordt getuned je met dit alles opeens een grote winst gaat zien.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

RZA schreef: 29.01.2021 - 20:19 Klinkt goed zeg! Vind geluid top bij de wagen passen.

Heb toevallig deze week ook een offerte opgevraagd voor de DO88 intercooler die in elk geval een stuk betaalbaarder is dan die van Heico. Maar met al die mooie upgrades (intercooler, downpipe, uitlaat): ga je ook voor een nieuwe remap dan? Dat is volgens mij de enige manier om er echt van te profiteren. Denk dat bijv. een intercooler aansluiten op de huidige P* map niet heel veel gaat opleveren, maar dat als ie opnieuw wordt getuned je met dit alles opeens een grote winst gaat zien.
Yes yes. Dat gaat er een van MTe worden. Maar wegens Corona krijgen ze de Zweedse jongens niet in Nederland momenteel... Dus dit is inderdaad het 'voorspel' op de MTE tune. Heico heeft me overigens zelf verteld dat ze er geen meer maken voor mijn T5 in ieder geval. Et leek er ook exact dezelfde uit te zien als ik eerlijk ben 😅. Dus handig als je die goedkoper hebt!
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Gaat wel een mooie vermogenstoename worden straks 8) Heel benieuwd. Waarom heb je voor MTE tune gekozen?

Ik ga na einde garantie naar BR Performance (al voor meerdere auto's geweest en zeer tevreden over) voor een tune van de Polestar tune haha; zij kunnen de Polestar software -en daarmee de Polestar Engineered rijmodus die ik erbij heb gekregen- behouden en verder upgraden. Verwachting is op RON 98 met alleen nieuwe tune 285pk en met grotere intercooler 300+pk. Maar een andere downpipe...tsja..ook het overwegen waard. Voor de V90 is er niet zoveel keuze (het is natuurlijk ook niet een typische wagen om aan te gaan passen), maar zag wel deze mooie downpipe van BSR https://www.bsrtuning.nl/product/framro ... 5-2017-vea Misschien dat een custom downpipe een wat goedkopere optie is.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

RZA schreef: 29.01.2021 - 21:14 Gaat wel een mooie vermogenstoename worden straks 8) Heel benieuwd. Waarom heb je voor MTE tune gekozen?

Ik ga na einde garantie naar BR Performance (al voor meerdere auto's geweest en zeer tevreden over) voor een tune van de Polestar tune haha; zij kunnen de Polestar software -en daarmee de Polestar Engineered rijmodus die ik erbij heb gekregen- behouden en verder upgraden. Verwachting is op RON 98 met alleen nieuwe tune 285pk en met grotere intercooler 300+pk. Maar een andere downpipe...tsja..ook het overwegen waard. Voor de V90 is er niet zoveel keuze (het is natuurlijk ook niet een typische wagen om aan te gaan passen), maar zag wel deze mooie downpipe van BSR https://www.bsrtuning.nl/product/framro ... 5-2017-vea Misschien dat een custom downpipe een wat goedkopere optie is.
Omdat MTe gewoon heeeeel goed weet wat ze doen en omdat ik de 'luxe' krijg om (weliswaar op aanvraag) individuele parameters aan te passen. Ik heb redelijk goed bekeken wat ik wil en vervolgens wie dat kan /wil doen. Het kost dan ook genoeg, vergeleken met een standaard map 😅. Die cijfers heb in ook te horen gekregen, maar ik ga het bewust niet hoger dan 280 laten gaan. Normaal gezien zou alles dat prima moeten aankunnen, vandaar dat ze zeggen hoger te kunnen. Maar dat hoeft niet voor mij. Liever iets conservatiever en me nergens druk in moeten maken dan een maximaal getal waar je 1 of 2 pulls achter elkaar mee kunt doen. Vandaar ook deze upgrades. Er zijn verschillende tuners die ook op 275 - 280 uitkomen bij een 'simpele' stage 1 tune.

Die BSR downpipe had ik ook kunnen nemen, maar aangezien ik voor hun software ging, heb ik MTe ook gewoon een custom DP laten maken. Die van van BSR heeft een 200 cell cat, de mijne is 100 cell (zal niet super veel uitmaken, maar toch 😅🤷‍♂️). Hij is ook 4 inch aan de turbo, afslankend naar 3 inch. Ik dacht dat die van BSR van 3 naar 2,5 ofzo iets ging. Maar ik kan fout zitten!

Ik had ook niet veel keus voor de mijne. Buizensets etc zijn er ook nog niet.. Maarja. We'll see 😁. Hou ons op de hoogte over die ketel van jou! Ben benieuwd! 👍
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Nog vergeten toe te voegen, de 'before and after' van de IC: 60 % meer airflow. Dat gaat van pas komen 😊.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Nice! Wat ik me nog afvroeg: je geeft aan dat je niet verder dan 280pk wil gaan (begrijpelijk dat je niet de grenzen gaat opzoeken..) maar had je die waarde niet gehaald met alleen een andere intercooler of alleen een andere downpipe? Als je namelijk die waarde al bijna met een stage 1 kan halen.. Waarom heb je voor zowel andere intercooler als nieuwe downpipe gekozen? Downpipe voor nog meer koppel onderin/nog sneller opspoelen turbo en verminderen turbogat (dat de intercooler misschien veroorzaakt, al zal dat heen weinig zijn)?

Zelf ben ik er namelijk nog niet helemaal uit. Vind rond de 285pk echt al heel mooi (wat BR met simpele remap denkt te halen) en vraag me af of het daarom zin heeft om veel geld uit te geven aan een downpipe/intercooler.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

RZA schreef: 30.01.2021 - 18:06 Nice! Wat ik me nog afvroeg: je geeft aan dat je niet verder dan 280pk wil gaan (begrijpelijk dat je niet de grenzen gaat opzoeken..) maar had je die waarde niet gehaald met alleen een andere intercooler of alleen een andere downpipe? Als je namelijk die waarde al bijna met een stage 1 kan halen.. Waarom heb je voor zowel andere intercooler als nieuwe downpipe gekozen? Downpipe voor nog meer koppel onderin/nog sneller opspoelen turbo en verminderen turbogat (dat de intercooler misschien veroorzaakt, al zal dat heen weinig zijn)?

Zelf ben ik er namelijk nog niet helemaal uit. Vind rond de 285pk echt al heel mooi (wat BR met simpele remap denkt te halen) en vraag me af of het daarom zin heeft om veel geld uit te geven aan een downpipe/intercooler.
Het gaat me idd niet enkel om het vermogen in eerste instantie. Maar zeker in zomertijden gaat de auto heel blij zijn met die IC. Veiligheid is dus, net zoals minder turbo lag, inderdaad een reden 😊. Door de DP zal de turbo, en ik citeer: 'vrijer kunnen uitblazen, waardoor ook weer de warmte goed afgevoerd wordt, de turbo sneller spoelt en het koppel eerder beschikbaar is.'

Met die hoge stage 1 waardes zou het blijkbaar wel eens vervelend kunnen worden om herhaaldelijk WOT te gaan. Dat gaat nu wat handiger zijn omdat die IC de boel wat langer koeler kan houden. Ik ben ook nog zoekende naar wat buizensets om dat gebeuren ook op die manier te verbeteren.

Is het overkill voor een conservatieve tune? Waarschijnlijk wel, maar het zal niet slechter zijn voor de motor 😊.

Moest ik na enige tijd toch een agressievere tune willen, is het natuurlijk ook makkelijk dat een deel van de hardware aanwezig is. Als blijkt dat de auto effectief zijn vermogen netjes kwijt kan en het comfortabel draagt, dan bestaat die kans in de toekomst.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

En het is natuurlijk gewoon leuk speelgoed ;-) Turbo zal wel flink aan de bak moeten steeds, maar ach daar is ie voor gemaakt. Wat kan je bak aan koppel aan (dat moet ik voor mijn wagen ook nog even goed checken..)?
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

RZA schreef: 30.01.2021 - 19:52 En het is natuurlijk gewoon leuk speelgoed ;-) Turbo zal wel flink aan de bak moeten steeds, maar ach daar is ie voor gemaakt. Wat kan je bak aan koppel aan (dat moet ik voor mijn wagen ook nog even goed checken..)?
Daar zit dus een grote restrictie. De turbo gaat het heeeeel spannend krijgen als ik hoger ga (zelfs met het conservatieve gebeuren wordt het even aankijken). Een andere turbo zou natuurlijk kunnen, maar dan zou er zoveel koppel gedraaid worden dat de bak (TG-81SC) het niet meer trekt.

De bak is officieel quoted op 480 Nm. Naar verluid kunnen ze nog wel iets hebben daarna, maar ik heb uitdrukkelijk te kennen gegeven dat ze daar niet over mogen gaan (vandaar ook de lagere PK-waarde). Natuurlijk kun je dat ook weer upgraden, maar dan ben je wel weer een andere weg ingeslagen 😅.

Ik ben ook van mening dat de auto zoveel koppel gewoon niet goed krijgt overgezet op de weg.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

In een poging de V40 wat beter te laten 'handlen', heeft vandaag de OEM 24 mm holle anti-roll bar plaats gemaakt voor een 27 mm volle anti-roll bar van Whiteline.

En jap, handling is zelfs op de 'softest' setting van de baar merkbaar beter geworden. Ik denk zelfs dat dit tot op heden m'n favoriete mod is!

Oh ja, dit is gewoon toegestaan op de Belgische keuring ;).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

.... ik blijf me verbazen
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

teebee schreef: 04.02.2021 - 16:45 .... ik blijf me verbazen
Dat mag je. Staat je geheel vrij ;).
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Mooi! Flink wat extra stijfheid dus?
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

RZA schreef: 04.02.2021 - 19:19 Mooi! Flink wat extra stijfheid dus?
Goh man. Kan zijn dat et de combo met de Pro Street S set en Bilstein dempers is natuurlijk, maar... Dit is wel echt een pak beter. Ik zeg et, momenteel is het m'n favoriete mod!
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Klinkt goed! Combi met Bilstein zal inderdaad goed uitpakken (heb zelf offerte opgevraagd voor de B6 voor de V90 op de originele R-Design veren en voor de Clio die ik helemaal opknap B8 icm Eibach pro veren).

Wat staat er nog op je to-do lijst behalve de tuning? :-)
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

RZA schreef: 04.02.2021 - 20:17 Klinkt goed! Combi met Bilstein zal inderdaad goed uitpakken (heb zelf offerte opgevraagd voor de B6 voor de V90 op de originele R-Design veren en voor de Clio die ik helemaal opknap B8 icm Eibach pro veren).

Wat staat er nog op je to-do lijst behalve de tuning? :-)
Ik ben al even door het oorspronkelijke lijstje heen 😅. Hetgeen nu nog gebeurd zal niet echt gepland zijn zoals dat bij veel van de andere dingen wel het geval was. Ik ga de emblemen eens zwart maken om te kijken hoe dat eruit ziet, de DRL's in de voorbumper moeten nog geïnstalleerd en misschien hou ik me eens bezig met de covers in het motorcompartiment. De wrap op de spiegelkappen gaat in de toekomst ook nog plaats maken voor een overlay-kap. Ziet er toch net wat strakker uit. Voor de rest momenteel 🤷‍♂️🤷‍♂️ ...

Tijdje terug de mogelijkheid gehad om de 'Jerry Li' spoiler en diffuser voor een prikje aan te schaffen, maar toch maar niet gedaan. Ziet er in sommige foto's super uit, maar in andere ook weer niet op vlak van afwerking en fitment. Ook lijkt die diffuser minder laag te zijn dan de OEM, waardoor het wat raar kan ogen met de skirts van de styling kit omdat die de auto aan de zijkant net wél heel laag maken.

Laatste tijd wat meer bezig geweest met topics voor de Facebookgroep uit te werken (zoals een exceloverzicht van de grotere tuners in België / Nederland waarin vermogenswinsten en prijzen zijn opgelijst per bouwjaar en motorisatie) en iets minder met mijn auto zelf.

Enkele vrienden hebben bijvoorbeeld de Just Deform kit gehangen of zelfs een zonnedak in de auto laten maken 😅. Komend weekend of het weekend daarop gaan we kijken of de custom made achterfenders goed passen (niet bij mezelf) en als dat zo is, kunnen ze de body kit bij Just Deform weer wat uitbreiden.

Er is ook een achterraamstickertje ontworpen ondertussen. Voor de geïnteresseerden: deze V40 clubstickers zijn te bestellen via https://www.swedishconnection.nl/stickers/clubstickers.

Een hele hoop randactiviteiten voor de V40 op de planning dus 😅. Maar geen specifieke mods voor mijn auto specifiek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Haha goed bezig hoor. Maar als dit project (redelijk) af is, jeukt het al om iets met een andere wagen te gaan doen? I know how it goes.. :-D :-D

Ik kende Just Deform niet (net als de Jerry Li spoiler overigens..) maar maken ook wel mooie spullen zo te zien. Volvo letters zwart achter maken maakt achterkant denk ik wat kaal. Wil je geen Heico letters achterop of Heico logo'tje in grille? En audio upgrades, of zit er al wat moois in?
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

RZA schreef: 06.02.2021 - 11:32 Haha goed bezig hoor. Maar als dit project (redelijk) af is, jeukt het al om iets met een andere wagen te gaan doen? I know how it goes.. :-D :-D

Ik kende Just Deform niet (net als de Jerry Li spoiler overigens..) maar maken ook wel mooie spullen zo te zien. Volvo letters zwart achter maken maakt achterkant denk ik wat kaal. Wil je geen Heico letters achterop of Heico logo'tje in grille? En audio upgrades, of zit er al wat moois in?
Ik ben oriënterend aan het kijken inderdaad. Maar ik hou meestal bepaalde prijzen wel wat in de gaten. Als er een deal te doen valt... Maar ga er wel nog wat km's mee doen als ie af is hoor. Gezien de situatie in de wereld momenteel, niet te overhaast dingen gaan doen haha 😅.

Ik bedoelde de T5 en Polestar badge. HEICO staat er al op vanachter en dat blijft ook chrome, precies om de rede dat ik et anders kaal vind ogen. Het past momenteel wel bij de chrome uitlaattips van Heico.

Ik heb fabrieksaf de Harman-Kardon installatie. Die hebben we met wat spullen uit m'n vorige auto wat meer bass gegeven. En dat is voor mij persoonlijk meer dan voldoende. Ik heb een bakje langs de stuurkolom hangen waarmee ik de basslevels kan regelen. Voor de rest heeft dat HK-gedoe al meer sound opties dan me lief is 😅.

De Jerry Li en Just Deform spullen zijn idd niet slecht. Maar niet interessant als je het 'alleen' koopt. Vrij duur en hoge verzendkost. Als je het met 1 of 2 andere tegelijk aanschaft, kan de prijs mogelijks zakken. Dat was dus in mijn geval zo geweest, maar ik was niet 100% overtuigt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Strak hoor! Vind 'm zoals bij jou vele malen mooier dan op foto's daarboven.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
moos v40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49

Nice! Ook wel geinteresseerd in die anti roll bar. Heb op een saab 9-3 ook een gehad en weet dat het dan veel verschil maakt. Maar als ik op deze zoek vind ik alleen een voor een mazda 3 2.3. is dat de goede en past deze ook op een D4? Jij hebt een T5.
Plaats reactie

Terug naar “V40”