Hoi,
Eindelijk ben ik in het bezit van een V40 uit 2016. Nordic +, automaat. Heerlijke auto.
De auto heeft een ECO+ knopje. Ik heb al gelezen dat je hiermee zo'n 5% zuiniger kunt rijden.
Nu ben ik helemaal geen sportieve rijder. En benzine is al duur genoeg, dus rijden met ECO+ aan werkt voor mij prima.
Maar het viel mij op dat de ECO+ stand altijd weer uit is bij het starten van de motor.
Dan ga ik denken dat het misschien niet de bedoeling is dat je deze altijd aan hebt staan?
Want waarom zou je deze niet gewoon vast kunnen zetten, zodat je altijd met ECO+ rijdt? Voor mij zou dat prima werken.
Nu zet ik standaard na het starten de ECO+ modus aan. Kan dat kwaad?
Groeten John
ECO+
- Migaddo
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
- Locatie: Amsterdam
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02.01.2020 - 18:11
Bedankt, maar die had ik allang gelezen. Hetgeen ik mij afvraag wordt daar ook niet beantwoord.
Volvo V40 T2 Nordic+ Automaat
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27010
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Bij starten van de auto staat automatisch de comfortstand aan, het kan geen kwaad als je zelf de ECO+ modus aanzet na de start.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02.01.2020 - 18:11
Misschien / blijkbaar ben ik de enige die dit zich afvraagt, maar ik vind het gek dat een auto een zuinige rijmodus heeft die je dan wel steeds handmatig moet inschakelen bij elke rit. Waarom niet gewoon een hard-button waarmee ECO+ permanent aan of uit kunt zetten?
Volvo V40 T2 Nordic+ Automaat
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Sportief en zuinig zijn altijd elkaars tegenovergestelde.
In dit geval is het dus eigenlijk een negatieve sportstand, het toerental van de automaat wordt bewust zo laag mogelijk gehouden.
Het brandstofverbruik is dus iets gunstiger, maar de prestaties zijn "ruk". Bij koude motor en/of lage snelheden wil je dat echt niet.
In dit geval is het dus eigenlijk een negatieve sportstand, het toerental van de automaat wordt bewust zo laag mogelijk gehouden.
Het brandstofverbruik is dus iets gunstiger, maar de prestaties zijn "ruk". Bij koude motor en/of lage snelheden wil je dat echt niet.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3775
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
Longone schreef: ↑03.01.2020 - 19:12 Sportief en zuinig zijn altijd elkaars tegenovergestelde.
In dit geval is het dus eigenlijk een negatieve sportstand, het toerental van de automaat wordt bewust zo laag mogelijk gehouden.
Het brandstofverbruik is dus iets gunstiger, maar de prestaties zijn "ruk". Bij koude motor en/of lage snelheden wil je dat echt niet.
wat zou jij willen dan?
topprestaties bij een koude motor?
geen glans zonder wrijving
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02.01.2020 - 18:11
Ik kan me wel voorstellen dat veel mensen liever wat sportiever rijden.Longone schreef: ↑03.01.2020 - 19:12 Sportief en zuinig zijn altijd elkaars tegenovergestelde.
In dit geval is het dus eigenlijk een negatieve sportstand, het toerental van de automaat wordt bewust zo laag mogelijk gehouden.
Het brandstofverbruik is dus iets gunstiger, maar de prestaties zijn "ruk". Bij koude motor en/of lage snelheden wil je dat echt niet.
Maar voor mij maakt het echt niet uit. Ook vlot inhalen gaat prima met de ECO+ aan.
Persoonlijk ondervind ik geen enkel prestatie probleem met ECO+, jammer daarom ook dat je deze niet standaard AAN kunt zetten.
Benzine is al duur genoeg namelijk
Volvo V40 T2 Nordic+ Automaat