V40 T5 Polestar, de beul is gearriveerd!

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Elvis schreef: 07.01.2020 - 20:21 Beste mede-forummers,

Als eerste.... Voor iedereen nog de beste wensen voor 2020!

Bedankt voor alle positieve reacties.
En ik ga mijn keuze voor de T5 hier niet verdedigen.... Okee, een beetje dan...

Ik ben een liefhebbende vader en echtgenoot welke 's avonds graag weer heelhuids binnenstapt en medeweggebruikers met wederzijds respect behandeld.
De surplus aan vermogen zie ik als fijne bijkomstigheid wanneer gewenst.
De werkelijke potentie van de beul benut ik op de Autobahn bij onze oosterburen.
En er is niemand die nooit eens (iets) harder rijdt dan toegestaan.
Het gaat hierbij om de manier waarop en de situatie ter plaatse.

Met 20 schadevrije jaren en ondertussen 500.000 km onder de wielen beschouw ik mijzelf niet als jonge opgefokte hond of asociale patser.
Ik heb slechts op een luchtige manier geprobeerd om mijn welbevinden te uiten over mijn aanschaf.

@C30,
Ik laat de T5 verder origineel. Ik vind deze al mooi genoeg en qua geluid ben ik blij met de rust en stilte op kruissnelheid.
Als ooit de geldboom in de achtertuin nog eens aanslaat misschien 18" wintervelgen i.p.v. de 17" Sagitta's welke nog onder mijn V50 hebben gezeten.
=======

Hallo Elvis:
ben blij voor je dat je een mooie keuze heb gemaakt met een T5 en met een niet al te zware V40 zul je vooruit gaan als een speer. :-D
Wens je goede en veilige kilometers en vooral veel plezier van je bolide.
Het is zeker geen "12 in een dozijn" auto.... ;)

Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

@Elvis
Heel veel plezier van je auto.
Het verschil met 18 inch en 17 inch is niet veel. Mijn V40 is, af fabriek met 18 inch afgeleverd (en daardoor ook met uitslag begrenzers :( ) en in de winter rijd ik met 17 inch. Ik merk er weinig van.
17 inch is wel het minimum waar je met een T5 mee kunt rijden, kijk maar eens naar de ruimte tussen je remklauw en je velg ;)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Plaats reactie

Terug naar “V40”