Portierslot V40 2013
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
De eerste 450 ben je al kwijt aan een onderhoudsbeurt. Dan nog een kleine uitschieter (D-riem) of een lekke uitlaat en je zit bij de dealer zo aan 1200.- per jaar. Zeker als je de bandjes er bij rekent.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 16.12.2011 - 11:42
Ik heb toch wel een bijzondere ervaring mbt dit onderwerp.
De linker achterdeur van mijn V40 D4 (bwjr 2014) zat een maand of 5 geleden ook plotseling vast; was niet meer open te krijgen.
Heb er een tijd mee doorgereden (ik zit toch nooit achterin... ) maar onlangs een afspraak gemaakt bij de garage om het te laten fixen. Eerst nog even langsgereden, inderdaad, die deur wil niet meer open (....). Tot afgelopen weekend, toen de deur plotseling na al die maanden weer gewoon open gaat! Geen idee wat dit getriggerd heeft, het enige dat ik me kan bedenken is dat het raam van die deur ook open is gedaan en dat wellicht heeft geholpen. Enfin, hij doet het gewoon weer, op slot en dan weer open, geen enkel probleem.
Nu maar afwachten voor hoe lang natuurlijk... de afspraak met de garage in ieder geval eerst maar weer afgezegd.
De linker achterdeur van mijn V40 D4 (bwjr 2014) zat een maand of 5 geleden ook plotseling vast; was niet meer open te krijgen.
Heb er een tijd mee doorgereden (ik zit toch nooit achterin... ) maar onlangs een afspraak gemaakt bij de garage om het te laten fixen. Eerst nog even langsgereden, inderdaad, die deur wil niet meer open (....). Tot afgelopen weekend, toen de deur plotseling na al die maanden weer gewoon open gaat! Geen idee wat dit getriggerd heeft, het enige dat ik me kan bedenken is dat het raam van die deur ook open is gedaan en dat wellicht heeft geholpen. Enfin, hij doet het gewoon weer, op slot en dan weer open, geen enkel probleem.
Nu maar afwachten voor hoe lang natuurlijk... de afspraak met de garage in ieder geval eerst maar weer afgezegd.
2017 - now: Volvo V40 D4 190 pk MY15 11/2014 Osmium Grey, Momentum, Businesspack, Sensus Navi
2011 - 2017: Volvo V50 2.0D
Pre-Volvo: Alfa Romeo (156,147, Guilia, Alfetta, Sud)
2011 - 2017: Volvo V50 2.0D
Pre-Volvo: Alfa Romeo (156,147, Guilia, Alfetta, Sud)
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18.02.2020 - 12:39
Ik ben een redelijk handige sleutelaar, maar had dit nog niet eerder meegemaakt. Ik heb met behulp van de workaround van Bert het bij onze V40 2013 voor elkaar gekregen, de rechter achterdeur gaat weer open! Een ding is wel belangrijk om bij die workaround nog te vermelden: Het hele binnenpaneel, van boven naar onderen is EEN ding. Als de torx achter de B stijl eruit is, zie Bert, dan is de truc de twee torxen onder de deur greep los te maken en dan kan het gehele paneel naar BOVEN eruit getild worden. Daarna de stekkers etc los, de deurhandelkabel kan er makkelijk met een klepje uit/los. (Bij monteren kun je het zo weer op zn plaats duwen) Ik heb de bouten van het binnenpaneel losgemaakt, en kreeg zo een ruimte bovenaan van een cm of vier. Daar een zaklamp tussen geduwd. Hierdoor kon ik WD40 spuiten op het inwendige van het deurslot. na wat gepiel ging hij open bij het electrisch openen en teven een klap op de deur buiten bij het slot!
gr TB
gr TB
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08.07.2020 - 15:16
- Locatie: Spykenisse
Bij mijn V40 van 10-2014 (1e eigenaar) hetzelfde probleem . Nog wel de deurrubbers eind januari ingesmeerd geen probleem. Na de vorst de rechterachterdeur niet meer open te krijgen. Na hier op het forum enkele berichten gelezen te hebben en op you tube enkele engels talige filmpjes gezien de klus aangepakt. Paneel B stijl los en rubber los. Alleen het buiten paneel van de deur los gemaakt en met een langere schroevendraaier en een lampje in het gat 2 cm zitten wroeten. Na enige tijd lukte het om door aan het kabeltje te trekken de deur weer te openen. Alles rijkelijk ingespoten met WD40 en alles werkte weer naar behoren. Ook direct alle andere sloten preventief ingespoten met WD40. Totaal nog geen 1 1/2 uur bezig geweest. Kijken hoelang alles blijft functioneren. Ik denk zo'n € 350 á € 400 bespaard.
Vr. gr. Frans
Vr. gr. Frans
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48
Dit euvel (indien het de 'deadlock issue' is tenminste, en dat is het meestal) kun je op 45 minuten zelf inderdaad vrij simpel oplossen. Ik heb hier voor een van de Engelstalige guides naar het Nederlands gezet en een filmpje bijgevoegd zodat het duidelijker is.
De handleiding is terug te vinden in de Volvo V40 Club NL / BE op FB.
Absoluut schandalig trouwens. Een van de meest voorkomende problemen dat over het algemeen niet erkend wordt door dealers. Je zult maar een ongeluk krijgen met de kids achterin...
De handleiding is terug te vinden in de Volvo V40 Club NL / BE op FB.
Absoluut schandalig trouwens. Een van de meest voorkomende problemen dat over het algemeen niet erkend wordt door dealers. Je zult maar een ongeluk krijgen met de kids achterin...
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -