EGR uitschakelen D4 190PK 2014
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 24.07.2013 - 13:53
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Heren vraagje: wanneer de EGR weggeschreven wordt door bijvoorbeeld Rica wat gebeurt er dan bij het eerste volgende dealer bezoek bij een software update? Is dan alles weer OEM?
Een Volvo XC60 T6 recharge en een Golf V GTI…. een mooie stel! Daarvoor een V60 CC D4, XC70D4 en een V60D6.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Aangezien ze het amper een week verkopen heb je meer kans als je ze mailt. Nog niet veel die er mee/zonder rond rijden en ook al bij de dealer zijn geweest.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 24.07.2013 - 13:53
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Ik heb de heren van Rica gemaild, ik hou jullie op de hoogte.
Een Volvo XC60 T6 recharge en een Golf V GTI…. een mooie stel! Daarvoor een V60 CC D4, XC70D4 en een V60D6.
- moos v40
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49
Je kunt het wel bij de dealer aangeven, dan gaat ie niet in de software zitten. En als er wel een belangrijke update is. kun je vaak nadien bij de tuner de aanpassing weer opnieuw laten doen, vaak gratis of voor een gering bedrag.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
heb hier nog zo'n OBD (i-softreader) ding liggen van Rica, mag voor een zacht prijsje weg als iemand interesse heeft
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 24.07.2013 - 13:53
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Reactie van Rica: bij update door dealer dient een en ander opnieuw aangepast te worden. Kan bij Rica of i-softreader.
Een Volvo XC60 T6 recharge en een Golf V GTI…. een mooie stel! Daarvoor een V60 CC D4, XC70D4 en een V60D6.
- Dexter
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
- Locatie: Kollum
Iemand die weet of dit bij een APK nog problemen gaat opleveren?
Moet deze software dan tijdelijk weer verwijderd worden? Of is dit niet zichtbaar?
Moet deze software dan tijdelijk weer verwijderd worden? Of is dit niet zichtbaar?
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- Dexter
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
- Locatie: Kollum
Oke. Bedankt voor de info. Als het niet zichtbaar is dan zijn er dus in de toekomst ook geen problemen te verwachten mochten de APK regels aangescherpt worden.Kees Jan schreef: Dit is niet zichtbaar en ook geen keuringspunt. Toevallig laatst gelezen in autoblad AMT.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- Doc R
- 2nd Gear member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05
Met de isoftreader kan je ook zelf weer de originele software installeren mocht je terug willen/moeten.
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
- Dexter
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
- Locatie: Kollum
Ik heb contact gehad met RICA.
Het blijkt bij de VEA motoren toch allemaal wat ingewikkelder.
Deze reactie kreeg ik via de mail:
Ik heb het er heel even met de heren over gehad, aangezien u een VEA heeft, is de procedure om de software te laden iets uitgebreider, dan alleen met de iSoftloader.
U heeft de VEA tool nodig. Deze kunt u lenen, maar hiervoor moet u wel een borg van € 250 betalen.
Ik zal de link van de beschrijving van deze tool bijvoegen, dan kunt u de handelingen zien die noodzakelijk zijn.
https://helpdesk.rica.nl/wp-content/upl ... nd_DEF.pdf
U hoeft geen fysieke handelingen te doen, maar u moet er wel rekening mee houden dat het niet 100% zeker is dat de foutcode van het motorvermogen verdwijnt.
Vriendelijke groeten,
Kind regards,
Om de isoftloader te gebruiken moet eerst de ECU uit de auto gehaald worden en vervolgens met de speciale VEA tool ge-unlocked worden. Pas hierna kan de isoftloader gebruikt worden.
Verder blijkt dus dat de foutcode (het schildpadje) mogelijk niet verdwijnt.
Het blijkt bij de VEA motoren toch allemaal wat ingewikkelder.
Deze reactie kreeg ik via de mail:
Ik heb het er heel even met de heren over gehad, aangezien u een VEA heeft, is de procedure om de software te laden iets uitgebreider, dan alleen met de iSoftloader.
U heeft de VEA tool nodig. Deze kunt u lenen, maar hiervoor moet u wel een borg van € 250 betalen.
Ik zal de link van de beschrijving van deze tool bijvoegen, dan kunt u de handelingen zien die noodzakelijk zijn.
https://helpdesk.rica.nl/wp-content/upl ... nd_DEF.pdf
U hoeft geen fysieke handelingen te doen, maar u moet er wel rekening mee houden dat het niet 100% zeker is dat de foutcode van het motorvermogen verdwijnt.
Vriendelijke groeten,
Kind regards,
Om de isoftloader te gebruiken moet eerst de ECU uit de auto gehaald worden en vervolgens met de speciale VEA tool ge-unlocked worden. Pas hierna kan de isoftloader gebruikt worden.
Verder blijkt dus dat de foutcode (het schildpadje) mogelijk niet verdwijnt.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Daar komt bij, en ik heb dat al in andere topic geroepen, dat al dit soort handelingen strijdig zijn met de typegoedkeuring op basis waarvan het kenteken is afgegeven. Wat je hierdoor gaat doen is een verandering/wijziging toebrengen in de uitstoot van de auto en dus voldoet hij niet meer aan de waarden van de typegoedkeuring. FORMEEL is je kenteken daarna niet meer geldig en zul je voor een herkeuring Dienst Wegverkeer moeten.edraket schreef: Kan niet met de VEA diesel. Er zijn geen tuners meer die de moeite nemen omdat het straks ook verboden is.
En nu gaan we weer roepen over de APK en dusdanig handelen dat het allemaal niet op gaat vallen maar...het gaat allemaal strenger worden en er zal een moment komen dat je aan de beurt bent voor nieuwe originele software, werkende EGR en roetfilter.
Tot slot, het milieu zal je dankbaar zijn als je deze frauduleuze handelingen laat voor wat het is.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
In plaats van een auto willen aanpassen ook eens naar het gebruik van de auto kijken. Of wel, gebruik je de diesel waar hij voor ontwikkeld is?V70/2.4D/2003 schreef:Daar komt bij, en ik heb dat al in andere topic geroepen, dat al dit soort handelingen strijdig zijn met de typegoedkeuring op basis waarvan het kenteken is afgegeven. Wat je hierdoor gaat doen is een verandering/wijziging toebrengen in de uitstoot van de auto en dus voldoet hij niet meer aan de waarden van de typegoedkeuring. FORMEEL is je kenteken daarna niet meer geldig en zul je voor een herkeuring Dienst Wegverkeer moeten.edraket schreef: Kan niet met de VEA diesel. Er zijn geen tuners meer die de moeite nemen omdat het straks ook verboden is.
En nu gaan we weer roepen over de APK en dusdanig handelen dat het allemaal niet op gaat vallen maar...het gaat allemaal strenger worden en er zal een moment komen dat je aan de beurt bent voor nieuwe originele software, werkende EGR en roetfilter.
Tot slot, het milieu zal je dankbaar zijn als je deze frauduleuze handelingen laat voor wat het is.
Regelmatig langere afstanden waarbij de motor goed op temperatuur komt?
Zet je de motor niet af als de regeneratie bezig is?
Op tijd het onderhoud en met de juiste olie?
Wij halen in de werkplaats de auto's die hier niet aan voldoen er zo tussen uit. Regelmatig EGR problemen.
Die de diesel wel goed gebruiken zien we hier nooit mee.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
Ik begrijp dat de EGR goed blijft functioneren als aan aangeven voorwaarden wordt voldaan.
Maar hoe ontwikkeld zich de vervuiling van de inlaatkanalen?
Mijn ervaring met een Golf TDI 150 PK was dat na ruim 200K de EGR nog storingsvrij werkte maar dat toch enkele paarden weg waren, waarschijnlijk agv interne vervuiling.
Maar hoe ontwikkeld zich de vervuiling van de inlaatkanalen?
Mijn ervaring met een Golf TDI 150 PK was dat na ruim 200K de EGR nog storingsvrij werkte maar dat toch enkele paarden weg waren, waarschijnlijk agv interne vervuiling.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning