Beste allen,
Weet iemand een adres van een bedrijf (liefts gespecialiseerd in Volvo) die de EGR van de V40 D4 190PK uit kan schakelen zonder dat dit problemen met de APK oplevert?
Hier en daar al nagevraagd, en het schijnt dat dit in de computer nog niet aangepast kan worden (ik kan het verkeerd begrepen hebben).
EGR uitschakelen D4 190PK 2014
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
Waarom zou je dit willen?
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Kan niet met de VEA diesel. Er zijn geen tuners meer die de moeite nemen omdat het straks ook verboden is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
De VEA D4 is een heel stuk verder doorontwikkeld als de 2.0D ford diesel, Ik zou een polestarchip eerder overwegen rijdt de auto echt een heel stuk fijner door het hogere koppelMigaddo schreef: Omdat ik goede ervaringen had met mijn v50 2.0d die vele malen fijner reed na het afdoppen. Uiteindelijk heeft deze 505000 km op de klok gehad waarna ik hem ingeruild heb.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
Ik heb deze vraag enige maanden geleden uitgezet bij Rica, maar zij konden de EGR niet uitschakelen.
Ook ik maak mij voor de toekomst zorgen over de vervuiling van het motorblok.
Ook ik maak mij voor de toekomst zorgen over de vervuiling van het motorblok.
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
De specificaties uit de folder zijn op basis van opgewarmde motor, constant 85 km/u, harde banden en zonder airco.Migaddo schreef: Ik haal in ieder geval bij verre na de opgegeven verbruik niet.
Ik zit op 1:17 bij voornamelijk snelwegkilometer en 110 op cruise control.
In de praktijk kun je met een D4 190pk 1:24 halen, getuige: https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
De meesten halen echter de 1:20 niet zoals je daar ziet en de slechtste blijft zelfs op 1:13 steken
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als je niet constant de straatstenen er uit rijdt maar wel vlot doorrijdt en 80% gebruik maakt van de snelweg dan is 1:17/18 geen slechte score.
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
1:17 is niet heel zuinig, maar je verbruik is logischerwijs wel afhankelijk van je gebruik. Ik ben zelf over 87000km op 1:19,6 gekomen waarbij er ook veel korte stukjes bij zitten. 1:22 met langere stukken was overigens verre van een probleem. Ik blijf het een wonderlijk ding vinden en mis die motor nog elke dag
- Migaddo
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
- Locatie: Amsterdam
Ik ben me er zeker van bewust dat mijn eigen manier van rijden van invloed is op mijn verbruik, tijdens mijn test heb ik niet anders gereden dan ik in de V50 2.0D deed, dat was dus mijn benchmark.
In de V50 haalde ik 1:21 gemeten aan de pomp en dus niet via de BC.
Verbruik was hoger toen de EGR van de V50 nog niet afgedopt was. Zat in de V50 overigens een Retrofit roetfilter.
In de V50 haalde ik 1:21 gemeten aan de pomp en dus niet via de BC.
Verbruik was hoger toen de EGR van de V50 nog niet afgedopt was. Zat in de V50 overigens een Retrofit roetfilter.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08.11.2015 - 17:06
Die egr is ook bij mijn d2 uit 2015 een probleem. Al diverse keren foutmeldingen gehad. Nu weer de egr koeler. Zou ook graag die klep en al die meuk laten verwijderen. Na deze v40 geen moderne auto meer voor mij. Drama's zijn het. Ook al kapotte stoelverwarming en motorpakking gehad. Geef mij maar een oude Japanner haha
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Als vervuiling van de EGR de angst is, overweeg dan een flush. De mannen in Elst van VolvoTune kunnen dat verzorgen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9872
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Wel de VEA D4 is een heerlijke motor. Ik heb er inmiddels bijna 200.000km met zo'n motor gereden. Over regenereren enz daar heb ik nooit wat van gemerkt. Nu moet ik wel zeggen dat ik de D4 in een auto had liggen van juni 2015 dus na alle modificaties. Ja ik heb 2x iets gemerkt waarvan ik dacht hij moet gereinigd worden. Dat is 1x preventief gebeurt. De auto kreeg toen meer lucht en hing fraaier aan het gas. Ondanks dat de auto met een zekere regelmaat moest gymnastieken. De mijne was een tot 109gram uitstoot geknepen variant. De huidige D4 is volgens mij een 120+gram geknepen variant.
De VEA D4 van voor 2015 hadden wat problemen maar zijn destijds terug geroepen voor een modificatie meen ik......
De VEA D4 van voor 2015 hadden wat problemen maar zijn destijds terug geroepen voor een modificatie meen ik......
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 730
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Al eens nagevraagd bij Unlimited Tuning in Amersfoort? Zij doen veel met elektronisch uitschakelen en afdoppen van EGR.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik zou ermee naar Volvotune gaan. Obbe kan je vast een goed advies geven.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15.01.2016 - 13:55
Hallo, ik wil hier toch even op reageren al is het een onderwerp van een paar maande geleden.Echter voor mij heel actueel omdat ik met dezelfde problemen kampte. Mijn volvo V60 d4 auto my2015 met 145k op de teller begon foutmeldingen te geven. Eerst hikken en later het verafschuwde schilpadje.
Na wat rondvragen en mailen kwam ik uit bij Ultimated tuning in Amersfoort.
Zij hebben dus het probleem getackeld. Ik snapte niet echt wat ze deden, maar op hexadecimaal niveau maken ze veranderingen in de ECU.
Het resultaat is in ieder geval dat het probleem verdwenen is, de auto weer rijdt als nieuw. Soepel en zonder het hinderlijke hikken.
Hoop dat iemand iets heeft aan mijn bevindingen.
Na wat rondvragen en mailen kwam ik uit bij Ultimated tuning in Amersfoort.
Zij hebben dus het probleem getackeld. Ik snapte niet echt wat ze deden, maar op hexadecimaal niveau maken ze veranderingen in de ECU.
Het resultaat is in ieder geval dat het probleem verdwenen is, de auto weer rijdt als nieuw. Soepel en zonder het hinderlijke hikken.
Hoop dat iemand iets heeft aan mijn bevindingen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Rica kan het inmiddels ook: https://www.rica.nl/nieuws.php?news=106
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS