Hoog verbruik Volvo 340 1.4

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeansimon
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 17.10.2011 - 00:33

Mijn Volvo 340 1.4 GL CVT uit 1990
(Motor 14.4E - Benzine - automaat)

Vebruikt circa 1 op 4. In mijn ogen veel te veel.

Toen ik de auto overnam had de vorige eigenaar omdat de 340 bij warme start elke keer afsloeg de stationairstand verhoogd middels de stelschroef. De wagen loeide enorm en de CVT blokkeerde hierdoor soms.

Naar de garage gebracht en deze heeft een viergasmeting gedaan CO gehalte te hoog. Stelschroef afgesteld. Stationairsproeier bleek defect. Hij heeft het puntje eraf geslepen. stationairsproeier niet meer elektrisch maar werkt weer.

Ik heb zelf de variomatic membranen en de EMVK gecheckt. Met het idee misschien schakelt de automaat niet wat zorgt voor een hoger verbruik. Beiden kwamen goed door de test.

Brandstofslangen nagekeken. Voor zover ik kon zien in de motorruimte. Bij vlotter in bodem koffer en bij vulpijp. Allen droog - geen merkbare lekkage o.i.d.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Als ik tijdens het rijden abrupt mijn gas loslaat hoor ok plofjes uit de uitlaat.
Bedankt alvast voor het meedenken.
Opel Corsa 1.2 1984, Ford Escort 1.6 1987, Daihatsu Applause 1.6 1992, Renault Megane 2.0 1998, Fiat Panda 0.75 1988, Lancia Ypsillon 1.0 1995, Alfa Romeo 145 1.6 1997, Fiat Marea Weekend 1.6 1999, Fiat Panda 1.2 2004, Fiat Stilo mw 1.6 2004, Seat Marbella 0.75 1995, Volvo V70 T5 2001, Volvo 340 1.4 1990

"Amor vincit omnia"
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Vlotterdeksel van de carburateur al gecheckt? Deze lopen vaak los bij de 1.4 blokjes.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
jeansimon
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 17.10.2011 - 00:33

Beste Gerald,

Ik ben een echte leek - hoe ziet het vlotterdeksel eruit? Ik wil dit graag nakijken.
Dank je.
Opel Corsa 1.2 1984, Ford Escort 1.6 1987, Daihatsu Applause 1.6 1992, Renault Megane 2.0 1998, Fiat Panda 0.75 1988, Lancia Ypsillon 1.0 1995, Alfa Romeo 145 1.6 1997, Fiat Marea Weekend 1.6 1999, Fiat Panda 1.2 2004, Fiat Stilo mw 1.6 2004, Seat Marbella 0.75 1995, Volvo V70 T5 2001, Volvo 340 1.4 1990

"Amor vincit omnia"
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Als je je luchtfilterhuis er af haalt, kom je het dekseltje tegen met o.a. deze schroefjes (op de foto niet allemaal in beeld).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
jeansimon
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 17.10.2011 - 00:33

dank je voor de uitleg - ik ga dit nakijken.
Opel Corsa 1.2 1984, Ford Escort 1.6 1987, Daihatsu Applause 1.6 1992, Renault Megane 2.0 1998, Fiat Panda 0.75 1988, Lancia Ypsillon 1.0 1995, Alfa Romeo 145 1.6 1997, Fiat Marea Weekend 1.6 1999, Fiat Panda 1.2 2004, Fiat Stilo mw 1.6 2004, Seat Marbella 0.75 1995, Volvo V70 T5 2001, Volvo 340 1.4 1990

"Amor vincit omnia"
jan-marinus
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09.02.2015 - 18:11

Halo,
Ik probeer het in Nederlands.
Als je ca.50 Km snelle reis met de auto,je hebt het motortoerntal wanneer versneld tot 50 en heeft een 50 Km,zal het motortoerntal langzam terug gaan.Is niet het geval,maar het vacuümklep is ook scontroleer de motorrem schakelaar al di niet is,ook ingeschakeld het vacuümsysteem omde schijven achterwaarts,als mede de manschetten in de schijven zijn.
groet uit duitsland
Jan-Marinus
Laatst gewijzigd door jan-marinus op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”