Volvo 360 BMR Turbo

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Helaas werk ik morgen dus dan is het niet mogelijk, anders was ik zo meegegaan!
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2347
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

gaaf dit man! Die wil ik wel eens zien!!!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , XC60 2.4D 2010
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

Staat de hele week in maastricht dus dat moet geen probleem zijn!
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

Heb afgelopen zondag de 360 zn ringdoop gegeven.Dat het daar eigenlijk de verkeerde dag voor was kon ik van te voren ook niet ruiken natuurlijk.
Op de openbare weg kan ie nu echt goed meekomen maar wat doet ie op het circuit...dat was een groot vraagteken?

De eerste openbaring van de dag was onze 850.......?!?!?!?Gewoonte getrouw(destyds met de 55) een aanhanger geregeld en toen richting de ring.Nou is die roffel maar een 2liter 10 klepper EN ook nog eens op lpg...inderdaad geen strepentrekker!450000 km op de klok en nog steeds lopen als een klokje.Die aanhanger was wel wat aan de zware kant,670 kg +daarbij de 360,1160 kg en dn hoef ik nix meer uit te leggen.Maar...geen krimp gaf ie en geen druppel olie verbruikt!

De 2e openbaring was de drukte op t vroege tydstip.Ik weet niet of dat tegenwoordig normaal is maar ik was het in ieder geval niet gewend.Goed ,auto afladen en dan maar de baan op.Het is qua rijden een heel andere auto dan de 55 en eerlijk gezegd had ik het ook niet naar mn zin!Door de drukte kom je dr niet aan toe om de auto uit te proberen en ik was na de eerst ronde blij dat ik terug was!Ondertussen was Boris Duindam,die met zijn 360 in de 360cup rijdt,ook geland.
Hij was van mening dat ik te langzaam gereden had en dat daar het rotgevoel in de auto vandaan kwam.Ik was ook niet voluit gegaan omdat ik zoals gezegd daar de auto niet goed genoeg voor ken.Dus met dit in het achterhoofd ben ik weer terug de baan op gegaan..dan maar gas erop en zien wat dat brengt.Dat werkte goed minder onderstuur en de auto voelde nu wel lekker aan.Daarna heb ik nog 1 ronde gereden en toen was de baan alweer dicht.Mooi geweest,spullen inpakken en naar huis.Ik ben wat de auto betreft wel n heel stuk wijzer geworden en daar ging ik eigenlijk voor.Een paar dingen zullen de volgende keer veranderd zijn ten opzichte van nu.Inmidedels zitten er nu voor rode koni's onder(achter had ik al instelbare schokbrekers.De bevestiging van de stabilsatorstang op de achteras moet anders.De bevestiging aan de carrosserie is afgebroken.....Nieuwe,veranderde, zijn reeds in de maak.En wat ik zeker nog verander is dat de bak en het dif dat er nu onder hangt(van een gle versie,langste overbrenging die er is) eronderuit gaat en plaatsmaakt voor het originele,inmiddels compleet gereviseerde setje.Op de openbare weg is dat gle dif wel fijn,op het circuit niet!


Maar al met al wel een leuke dag gehad.Fijn om weer eens terug te zijn op de heilige grond! Het jeukt en smaakt weer naar meer en eigenlijk weer naar de 55.Voor mn gevoel leuker en fijner op de ring maar die staat voorlopig in de hoek,helaas!
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

Nog even wat sfeerimpressies van de Nordschleife..........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De auto had aan het linker achterscherm roestschade.

Afbeelding

Dat is inmiddels vakkundig gerepareerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor het mooie is het hele achterscherm opnieuw gespoten.Daarvoor moest wel de striping er van af.Die heb ik toen maar helemaal er vanaf gehaald en meteen ook alle stickers en logo's,op de Eland na, verwijderd.Best strak zo....

Afbeelding

Vorige week heb ik een complete aandrijflijn voor 'n 360 opgehaald.Heeft die daar een setje 17" inch liggen dat ik daar niet kon laten liggen.Ze lijken namelijk erg veel op de 850T5R Pegasus velgen.....Ik was er niet zeker van of dat probleemloos ging passen ivm de verlaging en de verlengde draagarmen op de vooras, maar die gok heb ik maar genomen....Ze passen perfect..oordeel zelf..

Afbeelding

Afbeelding

17",7j,ET35 en 205/40/17 banden er op.

Dr is wel wat werk aan maar dat is mooi voor de winterperiode,ik zou me per ongeluk eens gaan vervelen zeg!Dr ligt ook nog een achteras te wachten op ombouw naar schijfremmen.............doe maar een lange winter....zonder sneeuw a.u.b.!

Ik heb over die velgen nog even contact gehad met de plaatselijke draai en frees goochelaar.Zoals het er nu uitziet gaan de velgen voor dat ze gespoten worden nog even in zijn werkplaats langs.De bedoeling is dat iedere velg een "R" logo in een spaak gefreesd kijgt .Voor het mooie zoek ik nog een paar naafdopjes met een Elandlogo.Heb al wel stickers gevonden om de huidige naafdopjes aan te passen maar ik heb liever complete naafdopjes....als die bestaan!
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
robelintje
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 15.03.2012 - 15:59
Locatie: delden (ov)

wat een gaaf ding !!
ben zelf ook beetje aan het rond kijken naar wat anders en dan liefste belasting vrij
en een 360 staat bij mij hoog aan de lijst
jammer dat er niet zo veel van te koop zijn
ik vind de 15ince velgen wel mooier staan maarja das mijn mening ;)
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Sweet! velgen staan hem niet verkeerd, maar eerlijk is eerlijk: De echte R velgen zijn veel vierkanter en zouden nog beter passen bij de lijnen van de auto. Toekomst idee?

Verder helemaal gaaf!!
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

FFF 'n kleine update.


Ik had dus een luchtmassameter van een BMW 535i(E34).

En dat werkt dus niet....................WERKTE dus niet.

De aansluiting van BMW met Motronic

Afbeelding


En die van de 360

Afbeelding


Zo is het verschil in diameter mooi te zien

Afbeelding
Links Volvo,rechts BMW.

Toen ik de dekseltjes van de electronica los had viel het meteen op dat daar veel gelijkenis in zit

Volvo

Afbeelding

BMW

Afbeelding

Wat nou als ik de electronica van de 360 nou eens in de LMM van de BMW zet.............?

Zo gezegd zo gedaan of liever makkelijker gezegd dan gedaan.Alles inpakken en naar Wessem,daar wonen de Broertjes Bijlsma en die zijn heel goed met autoelectronica.In eerste intsantie stond Martyn er een beetje sceptisch tegen over maar toen hij de 2 lmm's naast elkaar legde zag hij er ook wel een mogelkijkheid in.Uiteindelijk heeft Fabian de week daarna in een paar uur het hele zootje omgebouwd.Ik had zelf geen tyd en bovendien kunnen zij dat veel beter.Al doende kwamen er nog wat "onzichtbare "verschillen aan het licht.De luchtemperatuursensors bijvoorbeeld hebben totaal verschillende waardes.Inbouwen en proberen is dan altyd wel spannend........laat je verrassen......

Afbeelding
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

Witte injectoren geplaatst en de aangepaste LMM van de BMW 535i


Afbeelding

Afbeelding

Steun voor de LMM...

Afbeelding

Zoals het er nu uit ziet....

Afbeelding
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
2 Fast 4 U
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18.11.2005 - 19:55

Bart, ik zie dat je luchtfilter warme lucht van onder de motorkap aanzuigt, heb je daar geen vermogens verlies van tegenover dat er koudelucht wordt aangezogen?
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

Valt erg mee op die plaats.Bovendien zit de grootste hittebron,de turbo,ver genoeg naar achter zodat het bestaande hitteschild goed zijn werk kan doen.

Dr komt nog een nieuwe layout voor het inlaattraject en dan komt er ook een ander hitteschild en waarschinlijk ook nog een extra aanvoer van verse(koele)lucht.Ik wil ook niet te koude lucht hebben.Met de snelheden die de aangezogen lucht in het inlaattraject bereikt heb je zomaar kans op bevriezing in het inlaatsysteem,zeker in het komende jaargetyde en aangezien ik de auto regelmatig gebruik lijkt me dat niet wenselijk.


Dat bevriezen gebeurt trouwens eerder dan je zou denken.Met de 55 heb ik daar heel veel last van gehad en daar hoeft de buitentemperatuur echt niet zo heel laag voor te zijn.Ik heb op die auto de Weber van een 1400 en daar hebben we zelfs een warme luchttoevoer op moeten maken om, het probleem enigszins binnen de perken te houden.
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

Nieuwe look met als inspiratie de 363CS

Afbeelding
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

De originele "T" nokkenas begint door de veranderingen nu echt te kort te schieten.Dus op zoek naar iets beters.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Metalen lashcaps ipv van rubber....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook maar meteen een nieuw setje platinum bougies geplaatst.Deze zijn een paar stapjes kouder dan de originele en hebben een electrode die dieper in de schacht zit ipv dat ie helemaal uitsteekt....

Afbeelding

Afbeelding

De eerste proefrit vandaag voelde goed aan.Het turbogat is aanmerkelijk kleiner geworden en nu heeft ie ook boven de 4500 t/m nog volop trekkracht.Ben niet verder gegaan dan 5500 t/m....en dat is nog altyd hardlopen ipv langzaam instorten.Al met al een hele nuttige modificatie
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40455
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Die striping had ik even gemist. Mooie nostalgische kleurtjes :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

historisch verantwoord dacht ik zo!
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

no comment.......


:P
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

Ik heb gisteren eens op mn gemak wat getoert en gespeeld.Wat als eerste opvalt is dat het vermogen eerder komt en niet hoger in de toeren afsterft zoals met de "T"nokkenas.Maar wat eigenlijk nog veel prettiger is,is dat de auto zich nu over het hele toerengebied veel prettiger laat rijden.Gewoon rustig met het verkeer binnen de bebouwde kom meehobbelen gaat nu veel prettiger dan voorheen en met voorheen bedoel ik ook nog met de B200 in het vooronder.De auto heeft nu meer dan voorheen 2 gezichten.Het ene gezicht is dat van een gemoedelijke oude gezinssedan die het allemaal wel goed vindt.Het andere gezicht is dat van een venijnige hardloper die dat hardlopen ook heel graag doet.En het mooie is dat ik zelf kan bepalen welk gezicht ie heeft.Doordat t vermogen zich nu eerder en vloeiender opbouwt is het veel makkelijker te doseren als voorheen.Natuurlijk is het best interessant om te kunnen zeggen tot 2500 t/m doet ie nix en daarboven breekt de pleurus uit maar ik vind het karakter van de motor zo veel prettiger.Per slot van rekening is een auto die "dagelijks" gebruikt moet kunnen worden EN heel moet blijven.Het enige wat ik nog zou moeten oplossen is het feit dat ie als, ie koud is,heel beroerd loopt de eerste paar minuten is het echt behelpen.Als ie eenmaal warm is loopt ie heel mooi .Iemand suggesties?
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik heb dat met de MG ook. Loopt gewoon K.. met peren de eerste paar minuten. Nadat hij warm is loopt ie goed. Wellicht dat het met de luchtvochtigheid en buitentemp te maken zou kunnen hebben.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

Ik heb vanmorgen het koudstartventiel afgekoppeld...Starten gaat nu een heel stuk beter!Ik heb met Martijn Bijlsma nog zitten brainstormen of het mogelijk is om te om de openingstyd van dit ventiel aan te passen.Wordt vervolgd zullen we maar zeggen........


Omdat ik vanmorgen even in Landgraaf en Brunssum moest zijn,ben ik via Duitsland terug gekomen....leuke gelegenheid om de nieuwe nokkenas eens echt tye laten bewijzen wat ie waard is ennnnnnnn................ ffff het stof uit de uitlaat te blazen.......


3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Gebruikersavatar
DAF555BMR
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 14.08.2011 - 22:13
Locatie: Echt

Ik ben gisteren begonnen met alle slangen en buizen te vervangen.Omdat alles nu wel z'n definitieve plaats heeft gekregen kan dat nu.Alle buizen in het inlaattraject zijn nu vervangen.Was eerst uitlaatbuis,nu aluminium.Zowel de koelwaterslangen als de vacuum en drukslangen zijn vervangen door silconenslangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En omdat ik toch bezig was is de visco ventilator vervangen door een electrische.Ik moet nog een nieuw hitteschild maken.Het koelwater expansie vat en het ruitensproeier reservoir worden allebij vervangen door die uit een Volvo 850 ........Dat zal wel volgende week gedaan worden denk ik.
3 ";In Born built beautie's";.......en 'n Volksfiets op de oprit.
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”