Jammer

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Gebruikersavatar
Kingfisher
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13.09.2004 - 22:25
Locatie: Woerden

Goed, gelijk maar het eerste topic in deze groep:

Jammer jammer en nog eens jammer dat de 300 weer als Daf wordt geprofileerd. 300, alles wat als daf bedoeld is maar een volvo werdt. Erg jammer daar een 300 geen daf is, anders had er wel daf opgestaan :(

Dit laat maar weer eens zien waarom er een 300-club is opgericht, daf erkent het niet als daf want het is een volvo en bij volvo precies omgekeerd.

Iedereen mag z'n mening heben, maar ik vindt het jammer. een 900 is ook geen 700 en een V70 geen 850.........

Ik heb gezegd, schiet me maar af :?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40457
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

O sorry hoor. :oops:
Die auto was toch al door DAF getekend toen de boel door Volvo werd overgenomen ? Had ik toch het Born boek moeten kopen !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Kingfisher
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13.09.2004 - 22:25
Locatie: Woerden

Klopt ook wel Ben. Ik reageer er een beetje fel op omdat de 300 zo vaak wordt afgezeken :cry:

idd als Daf getekend, maar niet als zodanig gebouwd. Dan zou de BX zelfs een Volvo zijn......... das pas een belediging :wink:

Koop het boek maar, is erg leuk!

Top forum overigens!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ben het wel met Steven eens (moet wel als actief V3C lid...)

Een 300 is een echte Volvo, zeker als 360 (of als GLS)
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Brinky
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 12.09.2004 - 17:55
Locatie: Vjenne

En helemaal als GLT :!:
'84 Saab 900 T16 Sedan
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40457
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

OK jullie hebben me overtuigd. Ik zal de tekst even veranderen :lol:
Wat leer ik toch snel hé !
Overigens over die GLT. Toen ik mijn 440 GLT kocht had ik even een 3oo GLT mee. De kofferbak ging heel zwaar open. Volgens de Volvo monteur kwam dat omdat het kunststof materiaal poreus was en vocht 'opzoog'.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

VolvoMafia schreef:Een 300 is een echte Volvo, zeker als 360 (of als GLS)
Met een GLS bedoelde ik niet een 360 GLS maar een 343/345 GLS van 1980/1981. Net als de DLS zijn dat de enige 340's waar de B19 in hangt (de latere auto's heten 360)
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
marwin
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 14.09.2004 - 11:37
Locatie: zuidholland
Contacteer:

Alle volvo's 360's hebben een 2.0 L motor er liggen dit is een orginelen zweedse motor. Dat zelfte blok ligt in 200, 700, 900 serie alleen met wat grotere inhouden.

Kunnen we niet van alle volvo's zeggen.

:P

PS leuke form :)
Fun isn't just a straight line !!
Gebruikersavatar
Kingfisher
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13.09.2004 - 22:25
Locatie: Woerden

Ben schreef:OK jullie hebben me overtuigd. Ik zal de tekst even veranderen :lol:
Wat leer ik toch snel hé !
Overigens over die GLT. Toen ik mijn 440 GLT kocht had ik even een 3oo GLT mee. De kofferbak ging heel zwaar open. Volgens de Volvo monteur kwam dat omdat het kunststof materiaal poreus was en vocht 'opzoog'.
Yup, heb ik ook gehad met m'n 300 vroeger
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Aan de ene kant maakt Kingfisher nu een goede beurt bij mij, door een lans te breken voor Nederlandse Volvo's, sterk ondergewaardeerd naar mijn mening, want wat bij betreft kun je een 300 absoluut niet op dezelfde lijn zetten als een Escort of Kadett uit die periode, en een 440/460 niet met een Sierra/Ascona/Vectra/ etc. Er staat nl. wel Volvo op.

Aangezien ook ik behoorlijk Citroen-gek ben, wil ik je meedelen dat er heeeeel leuke BX'en bestaan (GTi 16V bijv.)

En ja, ze gaan inderdaad wel eens stuk.....

Ik heb wel eens gelezen: Een Citroen is als een goede vriend; verwaarloos je hem, dan laat ie je in de steek, onderhoudt je je hem, dan heb je een langdurige prettige relatie....
Dit slaat er dan op het feit dat ze wel heel blijven als ze toppie onderhouden worden.

Maar goed, in de tijd dat het bedrijf waar ik werk nog Citroendealer (nu autorestauratiebedrijf) was, heb ik inderdaad behoorlijk wat 'franse-slag' defecten gezien....
Gebruikersavatar
Michiel
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 13.09.2004 - 00:45
Locatie: Almelo
Contacteer:

Ik heb mijn omgeving wel laten zien dat m'n 360 geen bejaardenbakkie was!! :twisted:
SAAB 9000 CD 2.3T Griffin Tuned by Abbott Racing Motorsport 265bhp

SAAB, built like a Mercedes, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. ©BBC
Gebruikersavatar
Brinky
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 12.09.2004 - 17:55
Locatie: Vjenne

Fotograferen met rook is best lastig...


*Brinky was de man die de foto's mocht maken...*
'84 Saab 900 T16 Sedan
Gebruikersavatar
Michiel
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 13.09.2004 - 00:45
Locatie: Almelo
Contacteer:

Nog bedankt he 8) :wink:

Afbeelding
SAAB 9000 CD 2.3T Griffin Tuned by Abbott Racing Motorsport 265bhp

SAAB, built like a Mercedes, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. ©BBC
crossvolvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14.04.2009 - 17:03

marwin schreef:Alle volvo's 360's hebben een 2.0 L motor er liggen dit is een orginelen zweedse motor. Dat zelfte blok ligt in 200, 700, 900 serie alleen met wat grotere inhouden.

Kunnen we niet van alle volvo's zeggen.

:P

PS leuke form :)
dus in principe kun je een motor uit een 200 , 700 of 900 serie in een 360 bouwen ook als deze een grotere motorinhoud heeft ? 8)
v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

crossvolvo schreef:
marwin schreef:Alle volvo's 360's hebben een 2.0 L motor er liggen dit is een orginelen zweedse motor. Dat zelfte blok ligt in 200, 700, 900 serie alleen met wat grotere inhouden.

Kunnen we niet van alle volvo's zeggen.

:P

PS leuke form :)
dus in principe kun je een motor uit een 200 , 700 of 900 serie in een 360 bouwen ook als deze een grotere motorinhoud heeft ? 8)
Dat kan niet alleen, dat wordt ook vaker gedaan!
Deze 360 is onlangs compleet gerestareerd, en inclusief een B230FB:


een B230 is een soort 'plug and play' voor een 360 ;)
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

alleen de B230FT of de 16 valve vergen wat meer aanpassingen. En er wordt ook aan de eindoverbrenging iets aangepast anders draait wel veel toeren. Maar alle redblocks hebben in principe een gelijke pasvorm.

Voel ik hier een projecte opkomen?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

Brinky schreef:Fotograferen met rook is best lastig...


*Brinky was de man die de foto's mocht maken...*
Laat die foto's eens zien? 8)
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
broker
3rd Gear member
Berichten: 269
Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29

Ach, mensen hebben zoveel vooroordelen. Daf is een mooi stukje hollands glorie, de CVT is nu wel een geniale automaat en wordt in allerlei auto's toegepast, de Volvo 300 serie had de Daf 77 moeten zijn. Niets mis mee. Leuke auto's die 300's. Ik heb zowel Daf's als Volvo 300's gehad. Er zijn ook mensen die de 7 en 9 serie moeten afzeiken ( waar is de voor of achterkant).
Ook de BX die ik heb gehad was een prima auto. Ruim 150000 km op gas met een 1400 zonder ook maar één mankement. Wel een hoog tupperware gehalte.
Ik heb mijn auto's puur voor mezelf. Wat anderen ervan vinden?? Het zal me jeuken.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

De grote, Zweedse, Volvo's vind ik te groot. Na een tijd een 240 te hebben gereden dacht ik van 'wat doe ik in deze auto'. Ook verzekering, belasting en benzine technisch. Met een tussenstop in een 440 heb ik ongeveer 15 jaar in de 300 gereden, met name de 360 of 340 met 1700 blok.
Totdat ik genoeg had van de roest en het windgeruis bij hogere snelheden. De koek was op.

Nu dus een 460 die net zo zwaar is en zuiniger is. Groot genoeg. En ik kan met gemak weer alles zelf doen.

Ik heb gemerkt dat de laatste jaren de scheidslijn kleiner is geworden tussen de kleine Volvo's en de grote Volvo's. Dat is eerlijk en fair want het gaat om de tevredenheid over de auto's waarin met rijdt.

Wanneer er een Volvo oldtimers dag in Utrecht ten einde was slingerde ik mij heerlijk door het drukke verkeer heen op de A27, de grote Volvo's passerend en parkeerde mijn autootje tevreden met alle gemak in het dorp.

Over het algemeen rijdt ik met de auto 16 KM naar mijn werk en terug. Daar heb ik een "lekker op de weg liggende" auto voor nodig. Even ontspannen. En dat is in mijn geval in een kleine Volvo. But, Volvo for live!
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Ik heb nu een 3 en 7 serie, daarvoor een jaar een 2 serie gehad. Wat mij opvalt. De 2 serie is een log groot schip om zo maar te noemen. Rijdt redelijk op de snelweg, is een benzineslurper. Maar machtig groot en prachtig om die neus er zo uit te zien steken (had de rechte neus van de 260). Verder een beest in het trekken van aanhangers, ook geen problemen in de bossen door het gewicht. Wel een nadeel de standaard achtervering is geen cent waard. Dus zakt volledig door.

Dan de 740. Dat is vergelijkbaar met een grote moderne auto. Zeer stil, zeer goed manouvreebraar. Prima wegligging, ook in bochten. VOoral na de update van stabilisatorstang voor onder auto. Veerpootbrug zal het nog meer verbeteren. Redelijk zuinig een injectie uitvoering. En machtig op de snelweg, lekker stil. Ik heb een GLE en die trek je zo op de 100. Top 190 op GPS. Turbo zal nog leuker zijn, die komt er nog ooit haha.

Dan de 360. Die heeft van beide auto's wel wat. Hij is stuk kleiner, dus praktischer. De bladvering zorgen ervoor dat die lekker stug is achter. Zware aanhangers heeft die geen last van, doorzakken doet die amper achter. De algehele stuggere vering zorgen ervoor dat je met 100 zandpaden kunt nemen zonder dat je de kuilen echt voelt (spreek uit ervaring). Zonder stuurbekrachtiging is het prima te doen itt de 240, waar het echt werken is. Ook niks mis mee. Behalve de remmen, heb ze nu volledig vervangen en ververst, maar het remmen van de 740 en 240 ?(die laatste heeft zelfs 2 remcilinders per remklauw) is toch beter dan bij de 360, die 300 a 400kg extra gewicht van de 2/7 maakt niet uit. Kleine remklauwen en achter de trommelremmen zullen wel het verschil zijn.

De stoelen zijn van alle series super goed. Helaas ben ik redelijk lang en zit ik in de 360 wat minder. De meeste beenruimte heb ik toch in de 7 serie. Daar kan ik mijn linker been helemaal uitgestrekt langs de koppeling zetten. Dat kan ik in geen ene auto. Niet in de V70/S80/S60/S70/850/460. Ja heb ze allemaal weleens gereden.

Eigenlijk niks te klagen over alle series. Ook de 3xx en de 4xx beschouw ik als volwaardige Volvo. Je voelt gewoon dat het een Volvo is. Oke de ene heeft net wat meer aandacht gekregen en beter materiaal gekregen. Maar daar is de prijs ook naar. Wel stond degelijkheid en veiligheid hoog op het vaandel, dus daar hebben ze allemaal niks op in te hoeven leveren. Heb nu 2 85ers voor de deur staan, die hebben dit jaartal gehaald alleen met het standaard onderhoud. Niks gereviseerd aan de motor of restauraties aan de carrosserie. Nee gewoon 25 jaar rijden en hierna nog eens 25 jaar. Welk merk uit die tijd kan dat? Behalve exotische merken die 95% van hun tijd verwarmd binnen staan en Mercedes. BMW, Audi en ga zo maar door geen cent waard.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”