Nieuwe verdamper blijft bevriezen

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

5 jaar geleden is mijn Volvo stil komen te staan door defecte verdamper. Nu inmiddels nieuwe apk erop, nieuwe verdamper erop en tijdens het rijden bevriest de verdamper. Thermostaat is goed, gaat keurig open en dicht. Ontlucht zover ik dat zelf kan. Maar hij blijft bevriezen zodra ik rijdt. Stationair bevriest hij niet. Kachel motor doet het niet. Kachel staat wel open.
Temperatuur loopt bij langdurig stationair draaien wel wat op maar niet voorbij de p (3/4).

Ontluchten heb ik door dop van vulvat koelvloeistof af te halen, motor laten lopen tot warm, radiatorslang gekneed. Op verdamper slangenklem los, schroevendraaier voorzichtig slang wat gelicht tot er vloeistof uitkomt en weer vastgezet.
Ik ben maar een leek, maar ook mbv dit forum kom ik niet meer verder. Iemand nog suggesties?
Er was iemand die dacht de waterpomp, maar dan zou er geen koelvloeistof uit verdamper komen?
Laatst gewijzigd door Swieb op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
onderschriftloos.........
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Ik denk dat het toch te maken heeft met circulatie van het koelwater.
Misschien dat er ergens een luchtbel zit die voor een blokkade zorgt.
Dat er koelvloeistof vrij komt als de slang klem iets los gedraaid wordt behoeft niet te betekenen dat die vloeistof ook door de vergasser
gaat als de motor loopt.
Dit kan je vrij gemakkelijk controleren. Start de motor, wacht even tot er een beetje warmte in de motor zit en voel dan aan de beide slangen
bij de vergasser.
Die moeten warm worden.
De verdamper is niet verkeerd aangesloten???
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

Na veel puzzelen bleken de slangen die tussen schot en blok lagen flink geknikt te zijn dit aangepast en nu loopt hij wat dat betreft als een zonnetje
onderschriftloos.........
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”