Nee daar ben ik vrij zeker van dat de remvloeistof al heel lang niet is ververst.
Ik had de remmen ook op mijn lijstje staan als het volgende item om aan te pakken... Maar over een maand ofzo, niet nu... komt echt heel onhandig uit... zowel qua tijd, temperatuur en financieel.
Ik ga op zoek naar dat stekkertje, geen idee of die er op zit. Heb je een tip waar ik moet zoeken?
Het versleten remblokje zat aan de binnenzijde (de linker op de foto) en hier is de remzuiger gangbaar.
Degene met nog redelijk wat voering zat aan de buitenzijde en daar lijkt de zuiger vast te zitten, ook is het stofhoesje van de zuiger daar stuk.
Hele zooitje er maar af dan en meteen nieuwe schijven...
Ik heb geen elektra in mijn garagebox en kan dus mijn compressor niet gebruiken. Ik heb vorig jaar een prachtig ding voor de motor gekocht waarmee je de remvloeistof d.m.v. vacuüm door de nippels zuigt. (hmm klinkt licht erotisch ) EUh... ignore that
Nu kan ik een 1500watt omvormer lenen 12V-230V en die dan op een met draaiende motor, voor de box geparkeerde, Citroën aansluiten... Hier dan mijn compressor op aansluiten en de remvloeistof vervangen. En hopen dat de zekering van de Citroën niet knapt...
Nog een heel gedoe om erachter te komen of je een Girling of ATE klauw hebt... Ik gok op Girling bij mij.
De volgende klus aan Olaf
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Laatst gewijzigd door Gustaf Larson op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ja, die moet vervangen worden. Als je op SKANDIX.DE je VIN intypt, krijg je hoogstwaarschijnlijk in één keer de klauw die op jouw auto zit gemonteerd.
Dan kun je dat nummer van de klauw gebruiken voor je bestelling waar dan ook.
Dat draadje: zit op een verdeelblokje onder de auto, je kunt hem met geopende motorkap zien aan de linkerkant van de motor, onderop het binnenscherm. Alle remleidingen komen daarop en het contact zit bovenop. Bij mij lag het draadje rond de rembekrachtiger gewonden!
Dan kun je dat nummer van de klauw gebruiken voor je bestelling waar dan ook.
Dat draadje: zit op een verdeelblokje onder de auto, je kunt hem met geopende motorkap zien aan de linkerkant van de motor, onderop het binnenscherm. Alle remleidingen komen daarop en het contact zit bovenop. Bij mij lag het draadje rond de rembekrachtiger gewonden!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Scandix is een duidelijke site. Kende ik niet, maar ook daar geen uitsluitsel over ATE of Girling. Alhoewel ik nu aardig overtuigd ben dat ik de Girling heb.
Vandaag een uurtje kunnen prutsen: de klauw er af gehaald. De zuiger zit vast. Heel vast. Uiteindelijk in de bankschroef om hem in beweging te krijgen. Dat lukte, deels. Nu zit hij Geheel in de klauw geschoven. En daar vast, heel vast.
Potver; Dat betekend dat ik volgende week met de motor naar mijn werk moet met die ijskou... Ik denk dat ik maar op zoek moet naar een tweedehands klauw. Ik zie hier niet zo een oplossing voor.
Vandaag een uurtje kunnen prutsen: de klauw er af gehaald. De zuiger zit vast. Heel vast. Uiteindelijk in de bankschroef om hem in beweging te krijgen. Dat lukte, deels. Nu zit hij Geheel in de klauw geschoven. En daar vast, heel vast.
Potver; Dat betekend dat ik volgende week met de motor naar mijn werk moet met die ijskou... Ik denk dat ik maar op zoek moet naar een tweedehands klauw. Ik zie hier niet zo een oplossing voor.
Laatst gewijzigd door Gustaf Larson op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Het is volgens mij een Girling, die heeft 1 bout aan de ene kant en twee aan de andere kant....hij kost bij SKANDIX 78.54 euro. Maar ook Scandcar, Nordicar en de meeste andere specialisten kunnen hem je zo leveren hoor.
Voor de prijs kun toch geen risico lopen met een tweedehands die ik weet niet hoe lang stilligt met inwendige corrosie etc.
Voor de prijs kun toch geen risico lopen met een tweedehands die ik weet niet hoe lang stilligt met inwendige corrosie etc.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik zou even een cartal brezan bellen. Die zijn morgen tot 1300 vaak nog open.
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Inderdaad maar een nieuwe besteld. €89,- incl btw bij estateservices. Maar ja ook nieuwe blokken en schijven erbij. Dus weer een maand niet naar de kroeg
Laatst gewijzigd door Gustaf Larson op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20411
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Een maand geen kroeg of een keer niet naar Andre Rieu. Het is wat met die geneugten des levens ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Mooi topic dit, leuk om te lezen en de plaatjes te bekijken. Ga zo door!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Yeah! Het spul kwam gisteravond binnen. Kunnen Tommie de klushond en ik mooi aan de gang komende dagen.
Laatst gewijzigd door Gustaf Larson op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Dank u heer veldwachter.V70/2.4D/2003 schreef: Mooi topic dit, leuk om te lezen en de plaatjes te bekijken. Ga zo door!
hier staan nog 2 losse draadjes:
viewtopic.php?t=77350
viewtopic.php?t=77183
Laatst gewijzigd door Gustaf Larson op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
André heb ik nog nooit live gezien maar ik moet stiekem bekennen dat ik hem weleens aan heb staan tijdens het klussen aan Olaf.Msuidgeest schreef: Een maand geen kroeg of een keer niet naar Andre Rieu. Het is wat met die geneugten des levens ...
Maar dat kan een kwartier later ook zomaar Iron Maiden o.i.d. zijn ligt helemaal aan de stemming.
Concertgebouw Amsterdam voor een mooi concert vindt ik trouwens een heerlijk avondje uit, vorig jaar gedaan met mijn vrouw, voor herhaling vatbaar!
Maar voorlopig niets van dat allen, zelfs geen biertje in café de Beugel hier in Arnhem. Inmiddels een dikke € 1000 aan onderdelen verwerkt maar ik ben nog niet helemaal klaar. Voor we naar Zweden rijden met de vouwcaravan deze zomer ( viewtopic.php?t=29756&highlight=vouwcaravan&page=304) wil ik de radio nog goed laten werk, NIEUWE VEREN EN DEMPERS aan de achterzijde, nog wat sierstrippen her en der. +nieuw logo in de grille.
En dan kom ik in de tussentijd vast nog wel iets tegen wat moet gebeuren.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9872
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mooi TOPIC!!!!!
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Linksachter ziet er weer prima uit:
Helaas rechtsachter, net als linksachter behoorlijk roest gevonden... zat allemaal mooi verstopt achter een dikke laag aangekoekt vuil. De brokken roestig staal vielen eraf toen ik met de staalborstel aan de gang ging. Nu ingespoten met roestomvormer, ML en tectyl. Hier moet ik later in het jaar maar eens aan lassen:
Rechts passen de blokken niet in de klauw!?!?! Hier heb ik geen verklaring voor:
Zelfs Tommie ziet geen oplossing;
Helaas rechtsachter, net als linksachter behoorlijk roest gevonden... zat allemaal mooi verstopt achter een dikke laag aangekoekt vuil. De brokken roestig staal vielen eraf toen ik met de staalborstel aan de gang ging. Nu ingespoten met roestomvormer, ML en tectyl. Hier moet ik later in het jaar maar eens aan lassen:
Rechts passen de blokken niet in de klauw!?!?! Hier heb ik geen verklaring voor:
Zelfs Tommie ziet geen oplossing;
Laatst gewijzigd door Gustaf Larson op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Robbie Rotten
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 19.12.2017 - 09:13
- Locatie: Friesland
Misschien een wat stomme vraag, maar heb je de zuigers ook alweer terug ingeduwd?
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Blokken zijn 3mm 'langer'.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Robbie Rotten
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 19.12.2017 - 09:13
- Locatie: Friesland
Ah ja, apart wel. Ik heb zelf nu ook net nieuwe blokjes gehaald, gewoon op het oog met de oude ernaast want er waren 2 types die nét een beetje van elkaar verschilden. Zoiets zou het ook nog kunnen zijn. Ik had overigens wél een kapotte remklauw linksachter.
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
@Robbie Rotten Je hebt dus een ATE of een Girling klauw.
Ik heb de Girling variant. En toch passen de blokjes niet. Linksachter was bij mij dus ook stuk want de cilinder zat er vast in. In eerste instantie alleen de klauw links besteld maar hopelijk komt vanmiddag de klauw voor rechtsachter binnen. (Gisteren toch maar besteld bij estate services)
Ik heb de Girling variant. En toch passen de blokjes niet. Linksachter was bij mij dus ook stuk want de cilinder zat er vast in. In eerste instantie alleen de klauw links besteld maar hopelijk komt vanmiddag de klauw voor rechtsachter binnen. (Gisteren toch maar besteld bij estate services)
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
Mooi topic; jammer dat ik de foto s niet kan zien..
ik heb vorig jaar alle 4 de remklauwen vervangen en gelijk overal nieuwe blokjes in....
ik heb vorig jaar alle 4 de remklauwen vervangen en gelijk overal nieuwe blokjes in....
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Je bent niet de enige die de foto's niet kan zien. Ik gebruik al jaren postimage.org maar die site is nu geblokkeerd/ligt plat en ik kan zodoende dus ook niet bij mijn eigen foto's. Ik ben op zoek naar een oplossing.
Hopelijk gevonden. Alle berichten in dit draadje aangepast. Nu de rest nog...
Hopelijk gevonden. Alle berichten in dit draadje aangepast. Nu de rest nog...
Laatst gewijzigd door Gustaf Larson op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Rechts is los. Links de schokdemper maar de veer heeft nog geen zin. Moer draait aan de onderzijde, maar schroefdraad draait even hard mee...
Sowieso nieuwe Sachs schokdempers er in... Maar nu de vraag; nieuwe Heavy Duty Veren er in OF deze veren houden en hulpveren erbij plaatsen???
Normaal staat de auto redelijk recht (met 100liter gastank) maar met 80kg kogeldruk en een beetje vakantie bagage schijn ik de vliegtuigen uit de lucht!!
Verhoogblokjes heb ik ook al eens iemand zien doen maar ben ik minder fan van.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.