Een dual action machine is prima, geeft minder risico op hologrammen dan een roterende machine. Boodschap is niet te lang op dezelfde plaats polijsten, het oppervlak mag niet te warm worden. Het is natuurlijk wel aangewezen om vóór het polijsten de lak eerst te kleien (met zo'n moderne kleihandschoen en veel smering gaat dat vlot).
De Krauss lijkt mij een degelijk machine voor de hobbyist. Laat de dure machines van Rupes en Flex maar over aan de pro's die er dag in dag uit mee werken, dan is ergonomie en balans belangrijk; als hobbyist doe je misschien één auto per jaar en dan is zo'n dure machine geen garantie op een beter resultaat, het zal hooguit wat comfortabeler werken.
Belangrijker dan het merk machine lijken mij de gebruikte pads, daar zou ik niet op bezuinigen. Ga je je auto polijsten, dan kan je ofwel meerdere pads gebruiken (6 à

, ofwel moet je je pads tussendoor goed reinigen (na elk paneel, met perslucht en een speciaal borsteltje/schrapertje :
https://www.rupes.com/product/9-bf7001/). Na gedane arbeid kan je ze wassen met bijvoorbeeld P&S Rags to Riches (nachtje laten inweken in een emmer) of Carpro MFX. Ik durf foazm pads adviseren; je hebt ook lamswol pads, die gaan wat agressiever tewerk op de lak (soms kan dat nodig zijn).
Vervolgens moet je een compound kiezen, en die moet dan passen bij de pad én de hardheid én de staat van de lak die je gaat behandelen (Volvo-lak is dacht ik doorgaans medium hard). Als leidraad zou ik altijd eerst proberen met een fijne compound (bv. Koch Chemie Microcut) en de daarbij horende paarse pad van Koch. Geeft dit onvoldoende resultaat, dan kan je naar een iets grovere compound (bv. de fine cut) en de gele pad van Koch. Is de lak er slecht aan toe, dan kan je natuurlijk meteen beginnen met een grovere compound, maar dan moet je er nadien nog een keer met een fijne overheen ("two step correction"). Er zijn ook compounds die "afbreken" : ze beginnen wat grover, en de korreltjes worden bij gebruik kleiner, zodat je met één compound grover begint en fijn kan eindigen in één arbeidsgang. Bekend is Sonax Perfect Finish, maar ook andere merken hebben dit in het gamma.
Om het makkelijk te maken gebruiken verschillende merken andere kleuren voor de pads, dit is helaas niet universeel. Rupes en Meguiars hebben goede pads, zelf gebruik ik graag Koch Chemie omdat zij echt per compound ook een pad aanbieden met dezelfde kleur, lekker duidelijk.
Er zijn ook compounds met een wax of glansmiddel erin. Die geven een snel en mooi afgewerkt ogend resultaat, maar zijn niet geschikt als je nadien de auto in de ceramische coating wil zetten.
Veel plezier, en houdt ons maar op de hoogte met foto's !