bezoek fabriek en museum Goteborg

De rubriek waar je praat over (reizen naar en verblijf in) de Scandinavische landen.
Plaats reactie
MarvinV70
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 24.02.2011 - 19:44

Hoi forumleden,

Afgelopen maandag 24/9 tot donderdag 27/9 een bezoek gebracht aan Goteborg. Zweden is een mooi land en zeker voor een volgend bezoek vatbaar. Ik ga dan wel meer de natuur in.

Van te voren een afspraak gemaakt voor een rondleiding in de fabriek, voor de zogenaamde "blue train". Ik zou om 13:00 uur aanwezig moeten zijn en rond 13:15 zou de rondleiding starten.

Om 12:45 uur was ik aanwezig en zag het treintje voor de Volvohallen wegrijden, ik dacht bij mijzelf "die komt wel terug voor een volgende rit".
Vervolgens ging ik naar binnen en sprak de receptioniste, de vrouw waarmee ik ook gemaild had.

"U bent te laat" was het antwoord "Wij hebben u een e-mail verzonden, de rondleiding was vervroegd naar 12:45 uur".
Heel verbaasd was ik, ik liet haar de e-mail zien op mijn smartphone. Gewoon 13:15 uur stond er.
Zij bleef er uiteindelijk bij dat er een e-mail verzonden was en na lang zoeken in haar computer, liet zij deze dan ook zien. Ik had hem noooit ontvangen, ook nu niet, nu ik thuis ben.
Er was geen mogelijkheid voor de volgende dag, in de fabriek zou morgen 1 week niet gewerkt worden oid.

Van binnen werd ik heeel erg boos! :evil: Want ja, 1 van de redenen voor de reis naar Zweden was....VOLVO.
Ik stond met lege handen en liet dit ook wel een beetje blijken.
Ze ging overleggen........en kwam terug met als resultaat:

:P :D
* Hapje en drankje in het restaurant
* Prive rondleiding in de fabriek (met gids); treintje met 1 wagonetje (je moest de mensen zien kijken in de fabriek, dachten vast dat ik een diplomaat was ofzo haha)
* gratis toegang, vervoer (xc90) EN Engelstalige gids in het museum

Het werd een middagvullend programma. Een hele nette oplossing van Volvo. Het heeft hun zeker wat gekost, daar de gids en chauffeur aan de overwerk moesten!
Ik ging zeer tevreden weer naar huis! Super service!

Ook is het fabrieksgezoek een aanrader voor iedere Volvo liefhebber.

Tevens een weetje opgedaan, ziet u overeenkomsten?

Afbeelding
Afbeelding
Rover 420D, 90 PK, 1996
Volvo V70 2.5d 140 PK, 2000
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Super nette oplossing van Volvo.

De bovenste wagen is ongeveer 800x fraaier.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Blue train is leuk, heb ik dit jaar in maart gedaan. Nette oplossing die men geboden heeft

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Rob2
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 20.03.2012 - 20:53
Locatie: Nijmegen

Ook wij, mijn vriendin en ik, vonden het Volvo museum leuk om te bezoeken tijdens onze rondreis door Zweden deze zomer.
Pas in het museum dacht ik weer aan de Factory Tour, ik had er wel
iets van gelezen hier.
Uiteindelijk zijn we daags na het museum bezoek naar Volvo in Torslanda
geweest en hebben we de grand tour door de fabriek gehad.
Er was nog plek op het treintje met American Factory Delivery Customers.
Erg mooi om te zien hoe een Volvo wordt geproduceerd met veel
aandacht voor het personeel (volgens mij...)

Voor de rest is Zweden een geweldig land; en we hadden ook
nog prachtig weer.........; wordt vervolgd in Zweden.....
XC60 T8 AWD Inscriprion + winterline + panorama - denim blue MY2020
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
Plaats reactie

Terug naar “Naar Scandinavië”