Communicatie problemen: hoe kom ik in Google Play

In deze rubriek alle nieuws over Volvo's die geheel of gedeeltelijk elektrisch worden aangedreven.
Plaats reactie
Lanzer
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 10.03.2021 - 17:51

Help help……Mijn P8 vandaag opgehaald bij de dealer. Super car!!! Open dakje, Premium audio by Harman Kardon, 20” wieltjes, en vooral stuur verwarming voor straks (in Lapland :-)). Helaas geen Apple Music en ook nog geen Volvo On Call. Wil dus Spotify maar telkens als ik probeer in te loggen om die Android app op de XC40 P8 te downloaden krijg ik de melding “ Kan niet inloggen. Er is een probleem opgetreden bij de communicatie met de servers van Google. Probeer het later opnieuw” . Heeft er iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Heb je al gecontroleerd of de internetverbinding werkt?
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Je kunt ook een reset doen in je Android instellingen. Bij mij bood de dealer aan om het voor mij te doen, maar heb het zelf gewoon stap voor stap gedaan toen ik thuis was en dat ging prima...
Lanzer
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 10.03.2021 - 17:51

Dank voor jullie reacties. Op het display zie ik LTE staan zie bijgaande foto dus vermoed dat er wel sprake is van internet
B1691218-221D-4804-A9A5-57C12FCA99A2.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lanzer
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 10.03.2021 - 17:51

En nou ben ik meer van IOS dan Android dus vroeg mij af of je mij een klein beetje op weg zou willen helpen met reset van de Android instellingen? Raak ik dan straks alles kwijt omdat ik niet de pin van de e-sim heb en deze opnieuw moet activeren? Bij nader inzien lijkt mij mijn laatste opmerking over de sim pin er weinig mee te maken zal hebben, maar ik wil wel een klein beetje voorzichtig zijn met mijn nieuwe eerste dag auto
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Over de (e)SIM hoef je je niet druk te maken. Deze wordt beheerd door Volvo en zou gewoon altijd moeten werken (zonder pincode oid).

Ik begrijp nog niet helemaal wat er fout gaat. Lukt het inloggen bij Google Play niet?

Je zou via "Opties voor resetten" en "Alle gegevens resetten (fabrieksreset)" een volledige reset kunnen doen.

De configuratie van je Google Account gaat via het Play Store op je hoofdscherm het makkelijkst. Open Play Store en rechtsboven zie je het account waarmee je bent ingelogt. Als je nog niet bent ingelogt krijg je een "Inloggen" knop. Nadat je op Inloggen drukt kun je inloggen met een Android of iPhone toestel. Instructies zouden zich daarna voor zich moeten spreken? Ook kun je kiezen voor Inloggen op Autoscherm, waarna je jouw Google Account gegevens moet invoeren... Daar kun je evt. ook een nieuw account aanmaken als je er nog geen hebt?
Sracovlov
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 07.12.2019 - 10:13

Het systeem al eens gereset door de home knop onderop het scherm minimaal 20 seconden in te drukken?
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Sracovlov schreef: 05.05.2021 - 15:22 Het systeem al eens gereset door de home knop onderop het scherm minimaal 20 seconden in te drukken?
Goed plan. Goed om te weten dat dit een herstart is (als in het opnieuw opstarten van je computer, de CTRL-ALT-Delete of reset knop van vroeger), met behoud van alle gegevens. Dus geen reset waarbij gegevens verloren gaan (als in fabrieksinstellingen / factory defaults).
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Is je Spotify account al aangemeld?

Dat doe je (uit mijn hoofd) bij profielen -> accounts -> account toevoegen.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

mga1600 schreef: 05.05.2021 - 16:37 Is je Spotify account al aangemeld?

Dat doe je (uit mijn hoofd) bij profielen -> accounts -> account toevoegen.
Ik dacht dat ik spotify in de app zelf moest linken...
Lanzer
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 10.03.2021 - 17:51

Een volledige reset bracht hierin geen verandering. De Home knop 20 seconden ingedrukt wel geprobeerd maar hielp ook niet.
In de systeem info wat dieper in het schermmenu stond bij de Playstore "toegang GEWEIGERD"
Dat was kennelijk de reden dat ik niet in de Google Playstore kwam en dus ook geen Spotify app kon laden.
Deze instelling gewijzigd en daarna keurig netjes de app kunnen downloaden en aangemeld bij Spotify.
Vond wel en heb ook dealer gemeld dat de auto nooit zo afgeleverd had mogen worden omdat ik met mijn premium audio HK gevoelsmatig de functionaliteit van een Deux Cheveaux had.
App werkt redelijk, d.w.z. dat bij starten van de auto niet direct internet aanwezig is en pas einde straat bijv kan gaan zoeken naar specifieke muziek of volledige inzage in mijn playlists
Dank voor al jullie suggesties
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Klopt @lanzer, is bij ons inderdaad ook zo... naast de internet verbinding kan ik ook pas een telefoontje plegen als ik de wijk uit ben en het adresboek via bluetooth in z'n geheel is gesynct... erg hinderlijk... :(
Lanzer
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 10.03.2021 - 17:51

Internet verbinding lijkt traag op te starten en ook regelmatig uit te vallen. Puntje voor een bezoek aan dealer wellicht. 6 mei dealer al laten checken of laatste versie software er in zit.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische Volvo's”