Het is zondag morgen laten we de gps en het netwerk maar weer eens uitschakelen

In deze rubriek alle nieuws over Volvo's die geheel of gedeeltelijk elektrisch worden aangedreven.
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

Leuk een weekend weg aan de andere kant van het land. Tot mijn grote verbazing viel gisteren na zeker twee weken goed functioneren de 3G weg.
Aangezien ik hier in dun bevolkt gebied zit heb ik dit verder geaccepteerd en hoopte ik op een goed signaal de volgende dag.
Deze ochtend ga im de auto van de laadpaal halen en zowaar weet de auto niet meer waar hij is, maw de gps heeft geen signaal.
Even getest met de telefoon, en jawel de satellieten hangen er nog steeds en ik had op mijn telefoon prima gps.

Wat ik tot nu heb geprobeerd:
- 30 seconder de knop ingedrukt om opnieuw op te starten, nope
- Netwerk reset, nope
- App reset, nope
- fabrieksreset, You guessed it, nope.

Dus nu zijn we lekker retro bezig met een recente prijs.
Is er iemand met ideeen wat ik nog kan doen, anders dan van de dijk af duwen?
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

Bro schreef: 21.02.2021 - 09:53 Leuk een weekend weg aan de andere kant van het land. Tot mijn grote verbazing viel gisteren na zeker twee weken goed functioneren de 3G weg.
Aangezien ik hier in dun bevolkt gebied zit heb ik dit verder geaccepteerd en hoopte ik op een goed signaal de volgende dag.
Deze ochtend ga im de auto van de laadpaal halen en zowaar weet de auto niet meer waar hij is, maw de gps heeft geen signaal.
Even getest met de telefoon, en jawel de satellieten hangen er nog steeds en ik had op mijn telefoon prima gps.

Wat ik tot nu heb geprobeerd:
- 30 seconder de knop ingedrukt om opnieuw op te starten, nope
- Netwerk reset, nope
- App reset, nope
- fabrieksreset, You guessed it, nope.

Dus nu zijn we lekker retro bezig met een recente prijs.
Is er iemand met ideeen wat ik nog kan doen, anders dan van de dijk af duwen?
Goed die fabrieksreset is niet alleen nutteloos geweest. Alles waar verbinding voor nodig is werkt ook niet meer. Opvallend: als ik mijn telefoon als hotspot instel wordt hij niet gezien door de wifi module. Due er is geen mogelijkheid deze rommel functioneel te maken.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Wat dacht je van Volvo Assistance bellen?

P.S. Het is vandaag prachtig weer, probeer er van te genieten i.p.v. je druk te maken over iets wat m.i. valt in de categorie "first world problems".
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

DB200 schreef: 21.02.2021 - 11:13 Wat dacht je van Volvo Assistance bellen?

P.S. Het is vandaag prachtig weer, probeer er van te genieten i.p.v. je druk te maken over iets wat m.i. valt in de categorie "first world problems".
Idd...stappen straks op fiets voor een rondje Hooghalen en vanmiddag in de tuin met wat familie en versnapering.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Bro schreef: 21.02.2021 - 11:04 Opvallend: als ik mijn telefoon als hotspot instel wordt hij niet gezien door de wifi module.
heb je hem opnieuw gepaired?
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

liquid_force schreef: 21.02.2021 - 11:24
Bro schreef: 21.02.2021 - 11:04 Opvallend: als ik mijn telefoon als hotspot instel wordt hij niet gezien door de wifi module.
heb je hem opnieuw gepaired?
Ja na reset was dat boodzakelijk
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

DB200 schreef: 21.02.2021 - 11:13 Wat dacht je van Volvo Assistance bellen?

P.S. Het is vandaag prachtig weer, probeer er van te genieten i.p.v. je druk te maken over iets wat m.i. valt in de categorie "first world problems".
Ik ben een weekend weg aan de andere kant van het land, heb geen telefoonhouder bij en geen navigatie systeem.
Denk dat een beetje frustratie wel op zijn plaats is.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Bro schreef: 21.02.2021 - 11:52 Ik ben een weekend weg aan de andere kant van het land, heb geen telefoonhouder bij en geen navigatie systeem.
het shell station om de hoek kan je vast nog een mooie ouderwetse kaart en 100'000 stratenboek verkopen ...
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

liquid_force schreef: 21.02.2021 - 11:53 het shell station om de hoek kan je vast nog een mooie ouderwetse kaart en 100'000 stratenboek verkopen ...
Ik denk dat je zo'n 100.000 stratenboek heel misschien nog ergens bij het oud-papier kan vinden, maar beslist niet meer bij een (Shell) station.
Voor @Bro zit er niets anders op dan de ANWB bewegwijzering te volgen.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Misschien had je iets meer geduld moeten hebben. Door alles te resetten is de kans dat alles zomaar terug naar normaal komt natuurlijk 0,0. En mocht je navi echt nodig hebben, wat dacht je van google maps of waze?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

P’cies, telefoon in de de usb van de auto en google aan.
En je weet in grote lijnen toch wel de topografie van NL?
Hoe deden we dat 15 jaar geleden dan?
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Er wordt toch niet gevraagd om een stratenboek of google maps, maar voor een oplossing voor het probleem met een redelijk nieuwe auto waarbij het gewoon zou moeten werken?
Als iemand motorproblemen heeft zeg je toch ook niet dat je ook wel kunt duwen of een fiets kunt nemen omdat je daar uiteindelijk ook wel 150km mee kunt rijden.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het ding doet het toch gewoon, je kunt er mee van A naar B komen en door te sturen kun je bijvoorbeeld van Maastricht naar Venlo rijden en alles wat er tussen in zit.
Enige tijd terug viel bij mij een bitje van de 360 camera om en deed hij niets maar daarom kun je wel rijden en wellicht even bij een dealer langs gaan.
Hoe doe je het dan wanneer het wc papier op is?
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Zullen we de afkraak reacties achterwegen laten? Auto lijkt gewoon veel minder km te kunnen rijden dan er bij de verkoop wordt aangegeven. Is voor de ene een probleem en voor de ander niet...ik heb begrepen dat de laatste update veel verbetert, mogelijk doordat de warmtepomp beter werkt...ik ben benieuwd... 👍
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

nikagl schreef: 21.02.2021 - 15:19 Zullen we de afkraak reacties achterwegen laten? Auto lijkt gewoon veel minder km te kunnen rijden dan er bij de verkoop wordt aangegeven. Is voor de ene een probleem en voor de ander niet...ik heb begrepen dat de laatste update veel verbetert, mogelijk doordat de warmtepomp beter werkt...ik ben benieuwd... 👍
Dit heeft niets met afkraken te maken en ook niet met bereik/range in km's. Mogelijk dat jij abusievelijk hier een reactie in het verkeerde topic plaatst? De TS heeft een probleem met zijn 3G modem / GPS en gaat dan alles resetten. Dat is niet heel handig al was het alleen maar omdat je nu zelf helemaal niet meer kunt achterhalen waar het probleem heeft gezeten.
En ja om je auto nu gelijk de dijk af te willen duwen om zoiets?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

Gouwe schreef: 21.02.2021 - 18:33
nikagl schreef: 21.02.2021 - 15:19 Zullen we de afkraak reacties achterwegen laten? Auto lijkt gewoon veel minder km te kunnen rijden dan er bij de verkoop wordt aangegeven. Is voor de ene een probleem en voor de ander niet...ik heb begrepen dat de laatste update veel verbetert, mogelijk doordat de warmtepomp beter werkt...ik ben benieuwd... 👍
Dit heeft niets met afkraken te maken en ook niet met bereik/range in km's. Mogelijk dat jij abusievelijk hier een reactie in het verkeerde topic plaatst? De TS heeft een probleem met zijn 3G modem / GPS en gaat dan alles resetten. Dat is niet heel handig al was het alleen maar omdat je nu zelf helemaal niet meer kunt achterhalen waar het probleem heeft gezeten.
En ja om je auto nu gelijk de dijk af te willen duwen om zoiets?
Och, korte opsomming:
- Bodemplaten die eronderuit zijn gevallen (3 dagen oud, week garage)
- Alarm wat bij levering niet ingebouwd kon worden
- Bereik ver beneden pijl
- Spontaan kwijtraken van pairing met telefoons
- Telefoon niet lkunnen bedienen via display
Yey het alarm systeem kan worden ingebouwd.....
- Alarm gaat alleen maar spontaan af ook midden in de nacht. Oplossing: handmatig telkens een schuifje omzetten, bij ieder parkeerbeurt.
Zou een weekje duren.....
- verbinding die steeds wegvalt

En toen kwam de update....
Ok positief. De range is 20% toegenomen we kunnen nu 230km halen (ja dat heb ik regelmatig nodig)
Het alarm was nu ook opgelost..... voor ik de garage uit was stond hij al weer te bleren.
Monteur heeft het alarm weer uitgeschakeld en een rapport ingevuld. Zou een weekje duren.
Dit is inmiddels 3 weken terug.

De verbinding is stabiel gebleven en pakte bij verlies het sigaal weer op.
Tot vandaag....
En de gps besloot het ook niet meer te doen.
On call gebeld, dat deed het nog wel, daar wisten ze niet eens wat te doen. Maar resetten zou goed zijn.
Dus mars en lopen.
Geen profiel meer, gps doet het nog steeds niet, verbinding doet het niet, verbruik is niet meer zichtbaar alleen de batterij status

En ik moet morgen naar huis rijden 300+ km
Dat is niet echt een ontspannende gedachte als je het mij vraagt.
Oh ja ik kan niet verbinden met mijn telefoon in hotspot mode
Dus de vraag is simpel: is er iemand die weet hoe ik hier nog iet mee kan?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Je zou nog de 12V accu een tijdje los kunnen halen, maar wie weet wat voor extra problemen je daar weer mee krijgt... Ik zou het iets minder rigoureus doen en wat relevante zekeringen er uit halen.
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

Bro schreef: 21.02.2021 - 19:52
Gouwe schreef: 21.02.2021 - 18:33
nikagl schreef: 21.02.2021 - 15:19 Zullen we de afkraak reacties achterwegen laten? Auto lijkt gewoon veel minder km te kunnen rijden dan er bij de verkoop wordt aangegeven. Is voor de ene een probleem en voor de ander niet...ik heb begrepen dat de laatste update veel verbetert, mogelijk doordat de warmtepomp beter werkt...ik ben benieuwd... 👍
Dit heeft niets met afkraken te maken en ook niet met bereik/range in km's. Mogelijk dat jij abusievelijk hier een reactie in het verkeerde topic plaatst? De TS heeft een probleem met zijn 3G modem / GPS en gaat dan alles resetten. Dat is niet heel handig al was het alleen maar omdat je nu zelf helemaal niet meer kunt achterhalen waar het probleem heeft gezeten.
En ja om je auto nu gelijk de dijk af te willen duwen om zoiets?
Och, korte opsomming:
- Bodemplaten die eronderuit zijn gevallen (3 dagen oud, week garage)
- Alarm wat bij levering niet ingebouwd kon worden
- Bereik ver beneden pijl
- Spontaan kwijtraken van pairing met telefoons
- Telefoon niet lkunnen bedienen via display
Yey het alarm systeem kan worden ingebouwd.....
- Alarm gaat alleen maar spontaan af ook midden in de nacht. Oplossing: handmatig telkens een schuifje omzetten, bij ieder parkeerbeurt.
Zou een weekje duren.....
- verbinding die steeds wegvalt

En toen kwam de update....
Ok positief. De range is 20% toegenomen we kunnen nu 230km halen (ja dat heb ik regelmatig nodig)
Het alarm was nu ook opgelost..... voor ik de garage uit was stond hij al weer te bleren.
Monteur heeft het alarm weer uitgeschakeld en een rapport ingevuld. Zou een weekje duren.
Dit is inmiddels 3 weken terug.

De verbinding is stabiel gebleven en pakte bij verlies het sigaal weer op.
Tot vandaag....
En de gps besloot het ook niet meer te doen.
On call gebeld, dat deed het nog wel, daar wisten ze niet eens wat te doen. Maar resetten zou goed zijn.
Dus mars en lopen.
Geen profiel meer, gps doet het nog steeds niet, verbinding doet het niet, verbruik is niet meer zichtbaar alleen de batterij status

En ik moet morgen naar huis rijden 300+ km
Dat is niet echt een ontspannende gedachte als je het mij vraagt.
Oh ja ik kan niet verbinden met mijn telefoon in hotspot mode
Dus de vraag is simpel: is er iemand die weet hoe ik hier nog iet mee kan?
overigens zijn op de platen en range na allemaal android issues.
En ik ben nog steeds zeer tevreden over het rijden met de xc. Alleen al de nieuw tech is buggy.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Kende die context niet zoals je beschrijft en snap dat je hier behoorlijk de pee over in hebt. Zou ik ook hebben.
En ja van de gemiddelde eerste lijn helpdesk medewerker kan je geen wonderen verwachten, die draaien ook alleen maar een script af zonder enige inhoudelijke kennis.
En nee ik denk niet dat er iemand hier is die je kan helpen. Zoveel rijden er nog niet met een P8 / Google. Ik hoop voor je dat het allemaal snel wordt opgelost.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

Net contact opgenomen met de dealer en hij wordt morgen daar neergezet, ik krijgen een vervang auto. Er schijnt in week 11 een update uit te komen, die zou veel problemen moeten verhelpen. Ze konden niet vertellen welke en misschien deze ook wel. Eigenlijk de enige oplossing die ze voor dit probleem hadden was dat ik de voorkant open moest maken en de accu Polen los gooien. maar zelf daarvan wisten ze niet of dat het probleem kon oplossen kortom hebben het weer voor elkaar dat hij voor de 4e keer naar de garage mag in <3 maanden.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische Volvo's”