Geen cent te verdienen aan elektrische auto voor autobedrijf

In deze rubriek alle nieuws over Volvo's die geheel of gedeeltelijk elektrisch worden aangedreven.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

En niet vergeten dat steeds meer landen overschakelen op waterkracht-centrales. Elk land met bergen en rivieren zou zulke centrales moeten bouwen: afgezien van de bouw zelf krijg je het niet schoner. En behoorlijk constante toevoer van energie in tegenstelling tot on of wind.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Msuidgeest schreef: En niet vergeten dat steeds meer landen overschakelen op waterkracht-centrales. Elk land met bergen en rivieren zou zulke centrales moeten bouwen: afgezien van de bouw zelf krijg je het niet schoner. En behoorlijk constante toevoer van energie in tegenstelling tot on of wind.
In bijvoorbeeld Noorwegen (gering bevolkingsaantal, maar toch) werkt waterkracht idd prima. Voor hen een goede aanpak. Net als aardwarmte op IJsland

Groot nadeel van stuwmeren en waterkracht vind ik de vernietiging van enorme stukken land / natuurgebied, door ze permanent onder water te zetten.....en / of zoals in China honderdduizenden mensen te dwingen om te verhuizen en alle dorpen & stadjes te vernietigen (Alleen haalbaar in een dictatuur uiteraard)

En met klimaatverandering zou het neerslagpatroon wel eens kunnen veranderen, hetzij positief voor waterkrachtcentrales, maar met extreme droogte (zoals vorig jaar in Nederland) ook een risico
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Texels schreef:Groot nadeel van stuwmeren en waterkracht vind ik de vernietiging van enorme stukken land / natuurgebied, door ze permanent onder water te zetten.....en / of zoals in China honderdduizenden mensen te dwingen om te verhuizen en alle dorpen & stadjes te vernietigen (Alleen haalbaar in een dictatuur uiteraard)

En met klimaatverandering zou het neerslagpatroon wel eens kunnen veranderen, hetzij positief voor waterkrachtcentrales, maar met extreme droogte (zoals vorig jaar in Nederland) ook een risico
Dat nadeel heb je met de huidige manier van opwekken ook, al zie je niet zo duidelijk wat er vernietigd wordt. Mensen worden ook gedwongen te verhuizen als een kerncentrale op knappen staat, maar ik snap je punt.
Daarnaast kan je natuurlijk altijd extra water doorlaten bij zo'n dam.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

JeroenSpock schreef:
Texels schreef:Groot nadeel van stuwmeren en waterkracht vind ik de vernietiging van enorme stukken land / natuurgebied, door ze permanent onder water te zetten.....en / of zoals in China honderdduizenden mensen te dwingen om te verhuizen en alle dorpen & stadjes te vernietigen (Alleen haalbaar in een dictatuur uiteraard)

En met klimaatverandering zou het neerslagpatroon wel eens kunnen veranderen, hetzij positief voor waterkrachtcentrales, maar met extreme droogte (zoals vorig jaar in Nederland) ook een risico
Dat nadeel heb je met de huidige manier van opwekken ook, al zie je niet zo duidelijk wat er vernietigd wordt. Mensen worden ook gedwongen te verhuizen als een kerncentrale op knappen staat, maar ik snap je punt.
Daarnaast kan je natuurlijk altijd extra water doorlaten bij zo'n dam.
Gelukkig kunnen we nu wel prima kernreactoren bouwen. Zolang ze niet op een breuklijn staan en liefst wat Oostelijker gesitueerd zijn in verband met overstromingen.
Ik zie ook wel iets in de miniaturisatie van kerncentrales. In plaats van één grote reactor meerdere kleinere reactoren plaatsen buiten bewoond gebied.

Daarnaast is er nog de belofte van [link=https://www.nationalgeographic.com/scie ... ive-quest/]koude fusie[/link] hoewel dat idee al even in de .. uh "ijskast" lijkt te staan.

Een andere oplossing is geothermie. Gaatje, pijpie, water, stoom > stroom.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Een andere oplossing is geothermie.
Met risico op aardbevingen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik ben jaren terug op IJsland geweest. Dat ligt op een breuklijn en iedere woning met een warme bron heeft nagenoeg gratis warmte. Onder Reijkjavik is zelfs een goed werkende geothermische elektriciteitscentrale.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Msuidgeest schreef: Ik ben jaren terug op IJsland geweest. Dat ligt op een breuklijn en iedere woning met een warme bron heeft nagenoeg gratis warmte. Onder Reijkjavik is zelfs een goed werkende geothermische elektriciteitscentrale.
Tesla heeft er net een "service center" (= verkooppunt neem ik aan) geopend:


www.grapevine.is/news/2019/09/10/tesla- ... d-at-last/
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische Volvo's”