Motor blijft niet draaien

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hyman
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 05.05.2011 - 18:37
Locatie: Ermelo

L.S.

Een paar dagen geleden reed ik vanuit huis weg met mn amazon naar een maatje toe om hem op te pikken. De hele rit werkte de auto gewoon goed en merkte ik niets geks. 200 meter voor eindbestemming begon de motor te haperen en erg in te houden (deed ie de dag ervoor ook 2 keer en viel toen tijdens het rijden uit, verder wel naar huis kunnen rijden.)

Nu hebben we voor de zekerheid de benzine bijgevuld, omdat die ook al leeg begon te raken. Zonder resultaat. De auto start wel, draait dan eventjes mooi stationair en zodra je gas geeft valt de motor uit. Luchtfilter was wel erg vies, maar zonder het luchtfilter viel hij ook gewoon uit.

Benzine loopt er wel door de leiding, dat hebben we gecontroleerd. De verdelerkap ziet er ook gewoon normaal uit.

Ook hebben we verschillende testen gedaan met de carburateur w.b.t. luchtinlaat.

Wat kan het probleem hier zijn? Toch wel gewoon de carburateur?

'67 amazon B18 met een Stromberg carburateur.
Gebruikersavatar
mjeuring
3rd Gear member
Berichten: 494
Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56

Brandstof filter?
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27004
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Systematisch controleren van de ontsteking, carburatie en klepspeling maakt vaak de oorzaak van het euvel duidelijk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Vlotternaald en voor de rest: wat lint zegt
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Hyman
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 05.05.2011 - 18:37
Locatie: Ermelo

Hmm, die vlotternaald, zit die bovenop of onderop?

Ik heb de carburateur eraf gehaald, morgen ga ik verder kijken.
Voorderest komt er genoeg peut doorheen. benzinefilter in het motorcompartiment heb ik ook doorgeblazen met een compressor.

Met de ontsteking zou toch niets mis moeten zijn als de motor gewoon 5 seconden lang gewoon netjes blijft draaien?
Gebruikersavatar
Hyman
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 05.05.2011 - 18:37
Locatie: Ermelo

Hij doet het weer, nadat de carburateur helemaal uit elkaar is gehaald, is uitgeblazen met de compressor en is schoongemaakt met wd40.

Ik denk dat het de pin was in de vlotterkamer die het niet meer goed deed.

Hij staat nog wel wat arm afgesteld, morgen maar eens even langs de garage om dat te fixen.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”