Nokkenas monteren

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
xnozemx
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
Locatie: maastricht

Ik moet een vervangende (gelijksoortig) nokkenas monteren en sta op het punt deze te plaatsen. Ik heb hier een paar vraagjes over, om zeker te zijn van mijn zaak:
1. de busjes (die onder de klepstoters zitten) zijn voorzien van een sleufje, moeten die sleufjes in de lijn van de motor geplaatst, of maakt dat niks uit?
2. Hoe weet ik of de nokkenas goed staat t.o.v. de krukas? Of kan dit niet fout gaan als ik let op BDP en de merkpunten op de distributietandwielen?
3. Hoe weet ik of het tandwiel van de ontsteking goed staat?

Voor zover ik vooruit kan denken zijn dit mijn vragen, mocht je nog aanvullende tips of raad hebben, dan hoor ik dat ook graag.
Alvast dank! (Martijn)
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Staan merktekens op alle tandwielen,dus kan niet missen..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
xnozemx
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
Locatie: maastricht

Helaas is de tweede nok van de as die ik had gekregen bijna volledig rond (maar gelukkig op tijd gezien).
Op de as die erin zat (heb ik zelf op domme wijze kapot gedraaid) is 'made in USA' lijkt mij niet de originele. Er staat dus geen volvo art.nr. op. Op marktplaats wordt er 1 aangeboden met hetzelfde nummer als de nokkenas die ik eigenlijk zou monteren (dus die afgeronde). hoe weet ik met zekerheid welke nokkenas in mijn blok hoort? Het is een B20, weet niet A of B. Maakt dit uit, waar staat deze aanduiding op het onderblok?
Heeft een B20 en B18 elk een eigen nokkenas?
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”