Shuffle usb harddisk

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
EggBird
1st Gear member

Sinds zaterdag rijd ik in mijn zwarte R-Design. Ik kan maar een ding zeggen: een fantastische auto.

Ik heb direct een 1 TB harde schijf gekoppeld en de muziek klinkt super (premium sound). in dit forum is er al eerder over gesproken, maar heb niet echt een antwoord kunnen vinden. Er is iets vreemds aan de hand als ik de shuffle functie aanzet. Dit gaat niet altijd goed:

Soms doet hij het zoals het hoort (ca 10 nummers): willekeurige volgorde door alle mappen en met de pijltjestoets op het stuur kun je naar het volgende of het vorige nummer.

Soms kan ik echter alleen nog maar terug met de pijltjestoets (naar de vorige nummers die in willekeurige volgore zijn gespeeld) en wil hij niet meer vooruit. het laatste nummer blijft dan in een loop hangen.

Ervaren anderen dit ook en is hier een oplossing of work around voor? Ik hoor graag jullie ervaringen.
V40 R-Design D2, Intro Line, Winter Line, Dynamic Line, Premium sound, in hoogte verstelbare passagierstoel, parkeerverwarming met timer, automatisch dimmende binnenspiegel, PR00 Nubuck Leder/Textiel, Black Sapphire
Cavallino
4th Gear member

Precies dit probleem ervaar ik met mijn USB stick van 32 gb. Met de iPod doet hij het echter prima. Zeer irritant omdat het een veel gebruikte functie is! Mijn auto is van oktober 2012, had gehoopt dat er inmiddels een oplossing was maar het lijkt dus niet zo te zijn. Ik moet er nog mee naar de dealer.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Cavallino
4th Gear member

Het lijkt erop dat lang niet iedereen hier last van heeft, ik heb dit issue eerder in een ander topic ook aangegeven maar het wordt weinig herkend (mogelijk omdat het merendeel een iPod gebruikt?)
Volvo C30 1.8 Sport
Mir
3rd Gear member

Wat ik wel herken is dat ik niet direct naar een volgend nummer kan skippen als ik de auto net gestart heb. Dan moet hij waarschijnlijk alles nog even inlezen (raar..)
LightStar
4th Gear member

Mir schreef:Wat ik wel herken is dat ik niet direct naar een volgend nummer kan skippen als ik de auto net gestart heb. Dan moet hij waarschijnlijk alles nog even inlezen (raar..)
Ik heb een SSD klaar liggen dus hoop dat die sneller leest als een usb stick..
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Meeratne
2nd Gear member

Mir schreef:Wat ik wel herken is dat ik niet direct naar een volgend nummer kan skippen als ik de auto net gestart heb. Dan moet hij waarschijnlijk alles nog even inlezen (raar..)
Volgens mij is dit idd het hele issue. Zelf heb ik slechts een 16 gig usb stickje van Sandisk, maar zoals Mir omschrijft ervaar ik het dus ook (overigens kan je vrij snel erna wel doorklikken).

Wat gebeurt er bij jullie als je door de mapjes wilt scrollen bij het voor het aansluiten van de disk? Ik zou verwachten dat je dan ook moet wachten, omdat eea ingeladen dient te worden en 1 TB inladen duurt uiteraard wat lang :razz:
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Dit probleem hebben wij ook in onze S60. Het systeem kan een bepaald aantal mappen en bestanden lezen, wellicht is dat het probleem. Irritant is het zo nu en dan wel.
EggBird
1st Gear member

Meeratne schreef:Wat gebeurt er bij jullie als je door de mapjes wilt scrollen bij het voor het aansluiten van de disk? Ik zou verwachten dat je dan ook moet wachten, omdat eea ingeladen dient te worden en 1 TB inladen duurt uiteraard wat lang :razz:
De tijd dat het systeem inlaadt, valt best mee met 1 TB, ik denk maximaal een seconde of 10. ik heb wel een vrij diepe mapstructuur (4 tot 5 mappen bij sommige CD's). Kan iemand bevestigen dat, indien je alle muziek in maximaal 1 map diep hebt opgeslagen (dus per CD een map), de shuffle wel goed werkt?
ik heb dan een klusje te doen :D
V40 R-Design D2, Intro Line, Winter Line, Dynamic Line, Premium sound, in hoogte verstelbare passagierstoel, parkeerverwarming met timer, automatisch dimmende binnenspiegel, PR00 Nubuck Leder/Textiel, Black Sapphire
Meeratne
2nd Gear member

Bij mij is het:

<root> - <Artiest> - <Albums>

Dan gaat het iig goed :-).
Sean
Starter

A
Rutgerv40
2nd Gear member

Het ligt inderdaad aan het niveau van je mapjes, ik gebruik om die reden de shuffle instelling niet. Als ik shuffle wil dan zet ik spotify aan :)
JosP
3rd Gear member

Meeratne schreef:Bij mij is het:

<root> - <Artiest> - <Albums>

Dan gaat het iig goed :-).
Bij mij gaat het ook goed <root> - <artiest/album>
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
EggBird
1st Gear member

JosP schreef:Bij mij gaat het ook goed <root> - <artiest/album>
Ik ben nu bezig om op deze manier mijn schijf in te delen, is wel een klusje, maar is te doen. Hopen dat dit de oplossing is. :twisted:
EggBird
1st Gear member

EggBird schreef:Ik ben nu bezig om op deze manier mijn schijf in te delen, is wel een klusje, maar is te doen. Hopen dat dit de oplossing is. :twisted:
Dit heeft dus niet geholpen :evil:

Iemand anders nog andere suggesties? schijf is fat32 geformatteerd en nadat ik alle mappen heb overgezet, heb ik het progje fatsorter gebruikt om de volgorde logisch te houden. ik houd mij aanbevolen voor een oplossing ....
JosP
3rd Gear member

Ligt het dan aan de grootte van de schijf? Ik heb een USB stick van "maar" 8 GB.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
volvohengelo
2nd Gear member

JosP schreef:Ligt het dan aan de grootte van de schijf? Ik heb een USB stick van "maar" 8 GB.
En jij hebt geen problemen zoals beschreven?
Mei 2018, V70 D5, 185pk, 09-2005
Volvo V40 D2 R-Design, Titanium Grey
Volvo V70 2.5 20V AUT, 427 Graphite Grey metallic
Volvo V50 1,8 benzine, bwjr 2007, blauw metallic
Volvo 740 GL Turbo Diesel, bwjr 1993, donkergrijs metallic
Volvo 740 GL 2.0 LPG, bwjr 1990, zilver metallic
Diverse leasebakken...
JosP
3rd Gear member

Klopt, bij mij werkt het zoals het hoort.
Cavallino
4th Gear member

Ik heb het geprobeerd met een 16 gb USB stick en een 32 gb stick, beide ingedeeld met een FAT sorter. Beide keren zonder gewenst resultaat. De mapindeling is root - artiest - album.
Volvo C30 1.8 Sport
EggBird
1st Gear member

Heb net een 8 GB stickie geprobeerd, zonder Fat sorter. Deze werkt perfect. Ik ga nu mijn 1TB schijf opnieuw vullen, waarbij ik Fat sorter niet ga gebruiken, kijken of het probleem hiermee is opgelost.
JosP
3rd Gear member

Ik gebruik zelf drivesort ipv Fat sorter, maar dit zal toch niet uit maken?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”