Ben net nieuw op dit forum. Ik rij momenteel in een Seat Exeo ST. Mijn volgende auto wordt de V40 R-Design D2. Hij wordt rond deze tijd besteld door de LM.
Ik heb direct een vraag: Welke externe usb schijven werken goed op het multimediasysteem? Ik heb in ieder geval gelezen dat een Western Digital niet gaat werken.
Daarnaast heb ik nog een Ipod Touch, eerste generatie, liggen. Zijn er forumleden die deze werkend hebben in hun V40?
externe USB schijf
- EggBird
- 1st Gear member
V40 R-Design D2, Intro Line, Winter Line, Dynamic Line, Premium sound, in hoogte verstelbare passagierstoel, parkeerverwarming met timer, automatisch dimmende binnenspiegel, PR00 Nubuck Leder/Textiel, Black Sapphire
- LightStar
- 4th Gear member
Gezien je een iPod touch hebt zal je het programma Volvo Sensus kunnen downloaden (via appstore) dit is een handleiding programma van het Sensus systeem wat in de V40 aanwezig is, hierin kun je zien wat je met je iPhone/iPod kan doen. Wat betreft HDD's heb ik geen idee.
-
- 2nd Gear member
- LightStar
- 4th Gear member
Nu we het toch hebben over hdd's iemand al een 2.5" case getest met een SSD er in ? heb namelijk nog een 80GB SSD liggen en die zal perfect zijn (snelle opslag en geen draaiende delen)
- EggBird
- 1st Gear member
ik heb dat op het Autoweek forum gelezen. Hier stond het volgende:RLB schreef:Waarom zou WD niet werken?
"Ik kan het zelf niet beamen, mijn WD HD heeft ook een 3.0 aansluiting en die deed het dus niet, maar waarschijnlijk ligt dat dus niet aan het type USB poort. Maar zoals ik al zei, koop geen WD-product, en bewaar vooral het bonnetje Ik gebruik deze HD en die doet het iig prima, maar aan de prijzen te zien is deze niet zo courant meer (ik heb 'm al een tijdje, en iets van 80 euro voor betaald destijds). Tegenwoordig zijn vrijwel alle voordelige externe HD's voorzien van usb 3.0, maar altijd 2.0 compatible, en ik zou het dus gewoon proberen.
BTW: Door het FAT32 formatteren leest de mediaspeler de bestanden in de volgorde dat ze weggeschreven zijn ipv alfabetisch. Is weer op te lossen door even de 'FATsorter' te downloaden en je bestanden daar even langs te halen."
V40 R-Design D2, Intro Line, Winter Line, Dynamic Line, Premium sound, in hoogte verstelbare passagierstoel, parkeerverwarming met timer, automatisch dimmende binnenspiegel, PR00 Nubuck Leder/Textiel, Black Sapphire
- D2
- 3rd Gear member
Dat schuingedrukte stuk proza is van mij afkomstig. Maar is enigszins ingehaald door de tijd. Mijn WD My Passport kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat in de Volvo, maar volgens mij lag dat niet aan de USB 3.0 aansluiting. Ik gebruik inmiddels een wat oudere Samsung HD van 1Tb, die doet het iig prima. Shuffelen gaat niet zo lekker, maar volgens mij ligt dat niet aan het opslagmedium.
Zie deze thread voor meer info over de mediaspeler in de V40.
Zie deze thread voor meer info over de mediaspeler in de V40.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 3rd Gear member
Waar het hem vaak aan ligt, is het vermogen wat een HDD nodig heeft om op te spinnen. Sommige hebben aan minder genoeg dan andere. Een Y-kabel kopen en zorgen dat je die in je sigarette-aansluiting kwijt kan kan helpen. Maar dat is niet echt elegant.
Ik zou zeggen; koop een USB stick, die hebben het tot nu toe altijd gedaan bij mij. Daar zitten geen zware metalen in die op gang gebracht moeten worden.
Ik zou zeggen; koop een USB stick, die hebben het tot nu toe altijd gedaan bij mij. Daar zitten geen zware metalen in die op gang gebracht moeten worden.
- EggBird
- 1st Gear member
In bovenstaand draadje lees ik dat VBR niet geslikt wordt? Is dit nog steeds het geval? Ik heb namelijk nogal wat VBR mp3-tjes..... ::(D2 schreef:Zie deze thread voor meer info over de mediaspeler in de V40.
-
- 2nd Gear member
Ik heb met de High Performance Multimedia nog maar één keer problemen gehad, en intussen toch al menig uur naar muziek vanop m'n externe HD geluisterd.
Veel van mijn muziek is geëncodeerd vanuit FLAC naar high bitrate, variable bitrate mp3. Ben vergeten welke CD het was die problemen gaf.
De problemen manifesteerden zich door nummers die lang voor het einde van het nummer gedaan was al naar't volgende nummer overgingen.
Maar dus, nog maar één keer voorgehad, dus kan ook een tijdelijk probleempje zijn geweest ...
Veel van mijn muziek is geëncodeerd vanuit FLAC naar high bitrate, variable bitrate mp3. Ben vergeten welke CD het was die problemen gaf.
De problemen manifesteerden zich door nummers die lang voor het einde van het nummer gedaan was al naar't volgende nummer overgingen.
Maar dus, nog maar één keer voorgehad, dus kan ook een tijdelijk probleempje zijn geweest ...
- D2
- 3rd Gear member
De Y-kabel hielp bij mij iig niet om de WD uit te lezen in de V40. VBR mp3's zijn met diverse tooltjes om te zetten naar CBR. Mogelijk doen VBR's het wel mits de gemiddelde bitrate niet te hoog is? Kwestie van uitproberen.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 2nd Gear member
Een wat ouder draadje, maar zijn er inmiddels meer ervaringen met het toepassen van een SSD? Ik zit er aan te denken om een externe SSD van 256 Gb aan te schaffen in een rugged 2.5" behuizing. Iemand al ervaring of dit past in de middenconsole?
En dan via een kort kabel op de USB aansluiting en presto, muziek van hier tot aan Barcelona...
En dan via een kort kabel op de USB aansluiting en presto, muziek van hier tot aan Barcelona...
-
- 2nd Gear member
Ik weet niet hoe ver jij wil omrijden richting Barcelona dan..
Ik heb een 64gb usb stick. Uitgaande van 4mb per mp3, kom je dan op bijna 17.000 mp3's.
Uitgaande van 3,5minuut per mp3 kom je dan op 2400 uur non-stop nieuwe muziek.
Maar om je vraag te beantwoorden: nee geen idee of een 2.5" behuizing past, ik zou denken van wel.
Ik heb een 64gb usb stick. Uitgaande van 4mb per mp3, kom je dan op bijna 17.000 mp3's.
Uitgaande van 3,5minuut per mp3 kom je dan op 2400 uur non-stop nieuwe muziek.
Maar om je vraag te beantwoorden: nee geen idee of een 2.5" behuizing past, ik zou denken van wel.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
-
- 3rd Gear member
Teveel is inderdaad niet heel handig. Ik had eerst een 30Gb iPod Classic en heb op enig moment een grotere gekocht. Een 170Gb. Dát is dus een beetje teveel van het goede. Ik had 'm een keer helemaal vol gestampt (en dan nog in lossless ALAC formaat) en je scrollt je helemaal ellendig... Luxe probleem natuurlijk, maar nu gooi ik 'm niet meer helemaal vol.
Dus ja, als je het voor elkaar krijgt om 256Gb aan MP3's erop te proppen, ben je waarschijnlijk alleen maar aan het zoeken
Dus ja, als je het voor elkaar krijgt om 256Gb aan MP3's erop te proppen, ben je waarschijnlijk alleen maar aan het zoeken